گله‌ دختر “حسین پناهی” در یادبود پدرش + عکس و جملات زیبا

0

از مرحوم پناهی یک فرزند پسر به نام «سینا» و دو دختر به نامهای «آنا» و «لیلا» به یادگار مانده است.

دختر مرحوم حسین پناهی در دهمین سالگرد درگذشت پدرش با ابراز ناراحتی از مطالبی که به غلط به پدرش نسبت می‌دهند، می‌گوید: چیزی که بعد از مرگ حسین پناهی خیلی از دوستداران او و خانواده‌اش را ناراحت می‌کند انتشار مطالبی است که سهوا” یا عمدا” به نام حسین پناهی منتشر می‌شوند که اصلا نه با قلم وی و نه با شخصیت و روحیات وی هیچ سازگاری ندارند.

خانواده حسین پناهی حسین پناهی جملات زیبا حسین پناهی بیوگرافی حسین پناهی اشعار حسین پناهی

او در بخش دیگری از صحبت‌هایش تصریح می‌کند: متأسفانه مسئولان استان کهگیلویه و بویراحمد در گرامیداشت هنرمندان نه زمانی که زنده‌اند و نه زمانی که فوت می‌کنند و نیستند، کار خاصی انجام نمی‌دهند، دلیلش را نمی دانم یا لاقل در مورد حسین پناهی نمی‌دانم.

آنا پناهی، در گفت‌وگو با ایسنا،‌ درباره پدرش – حسین پناهی – گفت: همیشه فکر کردم چرا باید حسین پناهی با همه عشق و علاقه‌ای که به زادگاهش داشت، در ضمیر ناخود آگاهش از آن گریزان باشد اما بعد از مرگش به این جواب رسیده‌ام چون یا نمی‌خواهیم که به هنرمندانمان ارج گذاریم و یا نمی گذارد و یا دلیلش را نمی دانم.

خانواده حسین پناهی حسین پناهی جملات زیبا حسین پناهی بیوگرافی حسین پناهی اشعار حسین پناهی

وی افزود: البته کسانی بودند که می‌خواستند یاد حسین پناهی را در سالروز درگذشت یا تولدش زنده نگه دارند و ما به عنوان خانواده حسین پناهی این اجازه را هم به آنها دادیم اما متأسفانه حق مطلب ادا نشد و چیزهایی گفته شد یا دیده شد که کاملا با شخصیت یا نگاه و دنیای پناهی متفاوت بود، عمدی یا سهوی بودن آنها را نمی دانم اما متأسفانه چیزی که بعد از مرگ حسین پناهی خیلی از دوستداران او و خانواده اش را ناراحت می‌کند انتشار مطالبی است که سهوا” یا عمدا” به نام حسین پناهی منتشر می‌شوند که اصلا نه با قلم وی و نه با شخصیت و روحیات وی هیچ سازگاری ندارند و متأسفانه در نهایت پیگیری به هم استانی های خودمان می رسیم.

خانواده حسین پناهی حسین پناهی جملات زیبا حسین پناهی بیوگرافی حسین پناهی اشعار حسین پناهی

پناهی بیان کرد: من از همه مردم کشور بخصوص هم استانی‌های عزیز و بزرگ و باشعور خودم می‌خواهم که حسین پناهی را تنها و تنها به استناد به کتاب‌ها و نوشته‌های معتبر او بخوانند و بشنوند.

دختر مرحوم حسین پناهی اظهارکرد: حسین پناهی برای کلمه کلمه نوشته ها و شعرهایش رنج کشید و تاوان همه سختی هایش را هم داد فکر می کنم درست نباشد که ما اندیشه بزرگانمان را به بازی بگیریم. ارج نهادن و پاسداشت هنرمندان کمترین کاری است که می توان برای آنها انجام داد.

پناهی عنوان کرد: از مسئولان استان هیچ درخواست و تقاضایی ندارم بلکه تنها از آنها می خواهم که هنرمندان استان را تا زمانی هستند هم خودشان و هم خانواده هایشان را دریابند.

خانواده حسین پناهی حسین پناهی جملات زیبا حسین پناهی بیوگرافی حسین پناهی اشعار حسین پناهی

آنا پناهی، دختر مرحوم حسین پناهی تأکید کرد: من از طرف خودم و خانواده حسین پناهی از همه هم استانی‌های عزیز بابت پاسداشت و گرامیداشت حسین پناهی تشکر می کنم همینکه همیشه به یاد او هستند و در جاودانگی نام او تلاش می کنند. حتما که نباید این گرامیداشت در قالب برنامه ای از پیش تعیین شده و مشخص باشد.

وی اضافه کرد: حسین پناهی نیز همه هم استانی هایش را عاشقانه دوست داشت و مطئنم که هیچ چیز مانند خواندن اشعار و گوش دادن صدای حسین پناهی او را خوشحال نمی کند.

حسین پناهی، بازیگر، کارگردان، نویسنده و شاعری بود که کودک درونش همواره زنده بود و این ویژگی‌اش باعث شده بود بازی و لحن کلامش به دل هر مخاطبی بنشیند و او را به چهره‌ ماندگاری تبدیل کند.

خانواده حسین پناهی حسین پناهی جملات زیبا حسین پناهی بیوگرافی حسین پناهی اشعار حسین پناهی

حسین پناهی در ششم شهریور ۱۳۳۵ در روستای دژکوه در استان کهگیلویه و بویراحمد متولد شد. پس از اتمام تحصیل در بهبهان به توصیه و خواست پدر برای تحصیل به مدرسه آیت‌الله گلپایگانی رفت و بعد از پایان تحصیلات برای ارشاد و راهنمایی مردم به محل زندگی‌اش بازگشت، بعد از چند ماه فعالیت در کسوت روحانی، به تهران مهاجرت کرد و در چهار سال مدرسه هنری آناهیتا درس خواند و دوره بازیگری و نمایشنامه‌نویسی را گذراند.

پناهی بازیگری را نخست از مجموعه تلویزیونی «محله بهداشت» آغاز کرد. سپس چند نمایش تلویزیونی با استفاده از نمایشنامه‌های خودش ساخت که مدت‌ها در محاق ماند.با پخش نمایش «دو مرغابی در مه» از تلویزیون که علاوه بر نوشتن و کارگردانی خودش نیز در آن بازی می‌کرد، خوش درخشید و با پخش نمایش‌های تلویزیونی دیگرش، طرف توجه مخاطبان خاص قرار گرفت.نمایش‌های «دو مرغابی در مه» و «یک گل و بهار»، بنا به درخواست مردم به دفعات از تلویزیون پخش شد و حسین پناهی در دهه‌ی شصت و اوایل دهه‌ی هفتاد، یکی از پرکارترین و نوآورترین نویسندگان و کارگردانان تلویزیون بود.

خانواده حسین پناهی حسین پناهی جملات زیبا حسین پناهی بیوگرافی حسین پناهی اشعار حسین پناهی

«گذرگاه»، «گال»، «تیرباران»، «هی جو»، «نار و نی»، «در مسیر تندباد»، «ارثیه»، «راز کوکب»، «مهاجران»، «چاووش»، «سایه خیال»، «اوینار»، «هنرپیشه»، «مرد ناتمام»، «روز واقعه»، «آرزوی بزرگ»، «قصه‌های کیش»، «بلوغ»، «مریم مقدس» و «بابا عزیز» از جمله فیلم‌های سینمایی حسین پناهی است. «گرگها»، «آواز مه»، «محله بهداشت»، «بی بی یون»، «روزی روزگاری»، «مثل یک لبخند»، «ایوان مدائن»، «خوابگردها»، «هشت‌بهشت»، «قهرمان کیه»، «امام علی»، «همسایه‌ها»، «آژانس دوستی»، «دزدان مادر بزرگ»، «آئینه خیال»، «کوچک جنگلی»، «آشپزباشی»، «روزگار قریب»، «آقا فرمان»، «یحیی و گلابتون»، «شلیک نهایی»، «رعنا» مجموعهٔ‌های تلویزیونی است که حسین پناهی در آنها ایفای نقش کرد.

خانواده حسین پناهی حسین پناهی جملات زیبا حسین پناهی بیوگرافی حسین پناهی اشعار حسین پناهی

کتاب‌های حسین پناهی شامل «من و نازی»، «ستاره‌ها»، «چیزی شبیه زندگی»، «بی بی یون»، «سلام خدا حافظ»، «سالهاست که مرده ام»، «افلاطون کنار بخاری»، «نامه هایی به انا»، «من و نازی»، «دو مرغابی در مه»، «کابوس‌های روسی»، «به وقت گرینویچ» و «نمیدانم ها» می‌شود که علاوه بر اینها سه اثر «سلام خداحافظ» و «ستارها». و«راه با رفیق » با شعر و صدای حسین پناهی نیز منتشر شده‌است.

تله‌تئاترهای حسین پناهی شامل «چیزی شبیه زندگی» و «دو مرغابی در مه» ‌است.

نامزد سیمرغ بلورین بهترین بازیگر نقش مکمل مرد (در مسیر تندباد) در سال ۱۳۶۷، برنده دیپلم افتخار بهترین بازیگر نقش اول مرد (سایه خیال) در سال ۱۳۶۹و نامزد سیمرغ بلورین بهترین بازیگر نقش مکمل مرد (مهاجران) در سال ۱۳۷۱ برخی از جوایز مرحوم حسین پناهی است.

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ