بادمجان ؛ صیفی پر طرفدار با فواید معجزه آسا

0

بادمجان با وجود آنتی‌اکسیدان‌‌ ها، از سلول‌های بدن در برابر آسیب‌های ناشی از رادیکال‌های آزاد محافظت می‌کند و ضدسرطان است.

بادمجان صیفی پرطرفداری است که کاربرد های زیادی در آشپزی دارد. این گیاه خوراکی سرشار از مواد مغذی است که بی‌نهایت برای سلامتی مفید هستند. بادمجان با آنتی‌اکسیدان‌ و خاصیت ضدالتهابی‌ که دارد، از سلول‌ های بدن در برابر  رادیکال‌ های آزاد محافظت می‌کند و ضدسرطان است.

مجله سلامت کاهش وزن فواید بادمجان در طب اسلامی فواید بادمجان برای لاغری فواید آنتی اکسیدان سلامت قلب رژیم غذایی کاهش وزن خوراکی های سرشار از انتی اکسیدان خواص غذایی بادمجان خواص بادمجان چگونه لاغر شویم بهترین روش لاغر شدن بهترین رژیم لاغری بادمجان ضد سرطان افزایش سلامت قلب استحکام استخوانها آنتی اکسیدان طبیعی آنتی اکسیدان

تقویت سلامت قلب

یکی از خواص بادمجان تقویت سلامت قلب است. خوردن بادمجان می‌تواند ریسک بیماری قلبی را کاهش دهد. چون آنتی‌اکسیدان‌ها و فیبر زیادی دارد که باعث می‌شود تری‌گلیسرید و کلسترول بدن تنظیم شود و قلب سالم بماند. البته به شرطی که نوع سرخ‌کرده بادمجان را مصرف نکنید یا با روغن کم، آن را سرخ کنید.

مبارزه با سرطان

بادمجان با توجه به آنتی‌اکسیدان‌ها و خاصیت ضدالتهابی که دارد از سلول‌های بدن در برابر آسیب‌های ناشی از رادیکال‌های آزاد محافظت می‌کند. هم‌چنین بادمجان دارای پلی‌فنول‌های زیادی است که تکثیر سلول‌های سرطانی را مهار می‌کنند. ضمن این که فیبر موجود در بادمجان، سیستم گوارش را از سموم پاک‌سازی کرده و مانع از ابتلا به سرطان کولون می‌شود.

کمک به کاهش وزن

کمک به کاهش وزن، یکی دیگر از خواص بادمجان است. بادمجان کم‌کالری و پرفیبر است و این موارد باعث می‌شود برای کاهش وزن مفید باشد. این صیفی با فیبر زیادی که دارد احساس سیری به شما می‌دهد و از کالری مصرفی‌ شما می‌کاهد.

در ضمن بادمجان آب زیادی دارد که باز هم برای کاهش وزن مفید است. بادمجان به گوارش کمک می‌کند و با سلولیت‌ها می‌جنگد و همچنین جلوی اشتهای اضافی را می‌گیرد.

استحکام استخوان‌ ها

بادمجان منبع عالی ویتامین K، منیزیم و مس است که همگی برای استخوان مفیدند. وجود ویتامین K در این صیفی بنفش‌رنگ، ریسک شکستگی استخوان را پایین می‌آورد. همچنین مس به تشکیل کلاژن و تقویت استخوان‌ها کمک می‌کند و احتمال پوکی استخوان را کاهش می‌دهد.

مفید برای دیابتی‌ ها

از دیگر خواص بادمجان می‌توان به کنترل قند خون اشاره کرد. بادمجان می‌تواند قند خون را کنترل کند زیرا فیبر زیادی دارد. فیبر از سرعت هضم می‌کاهد و جذب قند را کند می‌کند. شاخص گلیسمی پایین بادمجان باعث می‌شود غذای مفیدی برای دیابتی‌ها باشد چون باعث افزایش ناگهانی قند خون نمی‌شود.

رفع مشکلات گوارشی

فیبر مهم‌ترین ماده مغذی برای یک رژیم غذایی متعادل است و بادمجان مقدار زیادی فیبر دارد. وارد کردن بادمجان به رژیم غذایی برای جلوگیری از مشکلات گوارشی راهی بسیار سودمند است چراکه یک ملین هم محسوب می‌شود. آنتی‌اکسیدان‌، فیبر و محتوای آب موجود در بادمجان به پیش‌گیری از التهاب در سیستم گوارش کمک می‌کند و در ضمن برای رفع یبوست نیز مفید است.

منبع : مجه دلتا

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ