زانو درد را با ۵ روش طبیعی درمان کنید

0

انسان بعد از یک بازه از زندگی با برخی مشکلات جسمانی رو به رو می شود که درد استخوان و مفاصل از شایع ترین مشکلات  است، در ادامه ۵ روش کاهش دردهای مفصلی به ویژه درد زانو را با هم خواهیم خواند.

بر اساس این گزارش؛ زانو درد نباید باعث فاصله گرفتن از کارهایی که دوست دارید، شود. شاید بهتر باشد برای مدتی کوتاه تغییری در برنامه ورزشی خود ایجاد کنید، برای مثال اگر پیاده روی می کردید یا می دویدید مدتی به جای آن شنا کنید و یا از دوچرخه ثابت استفاده کنید.

اگر حتما قصد دارید از دوچرخه ثابت استفاده کنید، مطمئن شوید که در وضعیت عمودی و رو به بالا باشد و باعث نشود که هنگام پدال زدن خم شوید، صندلی را طوری تنظیم کنید که زانو دقیقا پایین قسمت پایین بدن قرار گیرد و پا نیز تقریبا در پایین پدال صاف قرار بگیرد.

مجله سلامت کلینیک فوق تخصصی زانو زانو درد درمان درد زانو درمان خانگی زانو درد

همچنین یوگا نیز برای التیام زانو درد توصیه می شود، اما برخی حرکات آن مانند سری حرکات جنگجو در صورت درست کار نکردن مفصل، روی آن فشار می آورد، بنابراین مطمئن شوید مفصل بی اراده به سمت داخل نرود.

محققان معتقدند؛ اگر زمانی که می دوید یا راه می روید، عضله چهار سر  زانو با هر گام به اطراف باعث بروز درد در زیر استخوان می شود، غلتک فومی یکی از روش های بهبود انعطاف و باز کردن گرفتگی عضله است، بنابراین حرکت عضلات ران، چهار سر و همسترینگ روی غلتک فومی گرفتگی های دردناک این ناحیه را از بین می برد، همچنین حرکت کاسه زانو را آسان می کند.

تقویت مفصل ران به کاهش زانو درد کمک می کند، فشرده سازی هم باعث کاهش زانو درد می شود یک بند کشی نئوپرنی بخرید که سوراخی گرد برای کاسه زانو داشته باشد و در طول هر فعالیتی که باعث درد زانو می شود، از آن استفاده کنید. فشار آوردن روی مفاصل درد را کم  و ماهیچه های اطراف آن را فعال می کند.

منبع : باشگاه خبرنگاران

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ