فوت‌ و فن‌ های آبگیری و نگهداری آبغوره و آبلیمو در خانه

0

آبغوره خانگی چاشنی‌ محبوب ایرانی‌ هاست که در انواع غذا استفاده می‌شود پس چه بسا باید این مواد غذایی را به درستی در منزل نگه داری کرد.

نکات خانه داری جالب نکات آشپزی و خانه داری نحوه تهیه آبلیموی خانگی فوت و فن های نگهداری آبلیمو فوت و فن های نگهداری آبغوره فوت و فن آشپزی طرز تهیه آبغوره خانگی سالم راز و رمزهای خانه داری خواص آبلیمو خواص آبغوره ترفندهای خانه داری ترفندها و نکات آشپزی ترفند های آشپزی آموزش خانه داری

فوت‌ و فن‌ های آبگیری

به گفته یک کارشناس مواد آشامیدنی و بهداشتی معاونت غذا، پس از اینکه آبلیمو و آبغوره داخل شیشه ریخته شد،بهتر است شیشه را داخل آب جوش قرار دهید تا آنزیم و باکتری ها از بین بروند. با انجام این کار، قارچ ها هم امکان رشد را از دست می دهند.

*بعد از آبگیری آبغوره یا آبلیمو، مرحله پاک کردن هسته های آن که باعث تلخی آن می شود انجام دهید.

*بعد از صاف کردن باید در کوتاه ترین فرصت آن را تا مرحله نزدیک جوش حرارت داد، این در حالی است که چنانچه آبلیمو یا آبغوره تهیه شده بجوشد، رنگ آن تغییر می کند.

*پس از این مرحله آبلیمو یا آبغوره را داخل شیشه تمیز ریخته و تا نزدیکی لبه ظرف پر کنید. همچنین می توانید به مقدار خیلی کم لبه شیشه را خالی بگذارید و سپس درپوشی روی آن قرار دهیدکه با ایجاد خلا،اکسیژن داخل محصول راه نمی یابد و جایی برای رشد کپک ها وجود ندارد.

طرز تهیه آبغوره خانگی سالم

*آبغوره را هرگز در معرض آفتاب قرار ندهید. قرار دادن آبغوره در معرض آفتاب اثرات زیان باری به همراه دارد.

*در صورت نگهداری آبغوره و آبلیمو در ظروف پلاستیکی و با توجه به اسیدی بودن این مواد، اسید، مواد پلاستیکی را تجزیه می‌کند و این مواد داخل آب لیمو و آبغوره شده و مصرف آن خطرناک است (dot) *هنگامی که ترشیجات،آبغوره و آبلیمو را در ظروف پلاستیکی ریخته به مرور زمان به صورت رگه رگه می‌شود و در نهایت باعث فساد آن شده و مصرف آنها برای سلامتی خطرناک است.

*قراردادن آبغوره در آفتاب نیز باعث ایجاد تغییرات شیمیایی در ترشی می‌شود و لازم است در قرار دادن مواد غذایی در آفتاب جداً جلوگیری شود.

برای تهیه آبغوره ابتدا غوره ها را پاک کرده ، دم آن ها را می گیریم. سپس چند بار چنگ زده ، می شوییم و آبکشی می کنیم.چند ساعتی روی پارچه تمیز پهن می کنیم تا خشک شود . سپس آنها را درون آبمیوه گیری می ریزیم و آب آنها را می گیریم.

دستور تهیه آبلیمو خانگی

نکات خانه داری جالب نکات آشپزی و خانه داری نحوه تهیه آبلیموی خانگی فوت و فن های نگهداری آبلیمو فوت و فن های نگهداری آبغوره فوت و فن آشپزی طرز تهیه آبغوره خانگی سالم راز و رمزهای خانه داری خواص آبلیمو خواص آبغوره ترفندهای خانه داری ترفندها و نکات آشپزی ترفند های آشپزی آموزش خانه داری

البته می توان غوره ها را درون مخلوط کن ریخته و پس از آن غوره های له شده را که دارای پوست و هسته هستند، درون یک تنظیف و یا صافی ریخته و به طور کامل صاف کرد. آبغوره را در پارچ شیشه ای ریخته مدتی در جایی دور از گرد و غبار می گذاریم تا کف روی آن بایستد و املاح و دانه ها و پوست هایی که از صافی رد شده اند ته نشین شوند.

آب غوره را در بطری مورد نظر می ریزیم و درب آن را به طور کامل می بندیم تا هوا به داخل آن نفوذ نکند.در صورتی که بخواهیم آن را برای مدت طولانی نگهداری کنیم ، از ترکیب آب و آرد، خمیری تهیه کنید و دور درب را با خمیر می پوشانیم.

همچنین می توانیم با نوار چسب های بسیار محکم درب بطری را به طور کامل پلمپ کنیم.می توان برای نگهداری بهتر آبغوره ، آن را در ظرف مناسب جوشاند. در طول جوشیدن آب غوره با کف گیر کف ها و ضایعات را می گیریم. اگر می خواهید آبغوره شفافی داشته باشید بایستی بعد اینکه آب نصف شد از روی اجاق برداشته بگذارید سرد شود. املاح آن که ته نشین شد آب صاف را جدا کرده در شیشه بریزید.

منبع : جام جم

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ