خواص پای مرغ ؛ محافظی قوی در برابر ویروس کرونا

0

پای مرغ بخشی از مرغ است که همیشه دور ریخته می‌شود و حتی برخی از مردم، آن را چندش‌ آور می‌دانند.

پای مرغ برای عده‌ای ناخوشایند و برای عده‌ای دیگر بسیار لذیذ و یکی از خوراکی‌ های عالی روی سفره آن‌ ها است.

ویروس کرونا مجله سلامت کرونا و تغذیه کرونا در ایران کرونا کاهش استرس در دوران کرونا کاهش استرس راهکار کاهش استرس و اضطراب دانستنی سلامتی خوراکی مفید برای پیشگیری از کرونا خواص پای مرغ تغذیه و سلامتی تغذیه سالم در دوران کرونا تغذیه سالم پیشگیری از کرونا پزشکی و سلامتی پای مرغ برای کرونا خوبه پای مرغ بیماری کرونا اخبار کرونا ویروس

تقویت سیستم ایمنی بدن

پای مرغ بسیار مغذی است و سیستم ایمنی بدن را تقویت می‌کند. درواقع، مواد معدنی موجود در آن برای سلامت بدن بسیار مفید است. پای مرغ همچنین حاوی مواد معدنی مس، منیزیم، فسفر، روی و کلسیم است. برخی از این مواد معدنی برای غلبه بر بیماری‌ها مفید هستند. در این ایام همه‌گیری کرونا، حتما این ماده مقوی را در رژیم‌غذایی خود قرار دهید. چراکه با مصرف منظم پای مرغ می‌توانید سیستم ایمنی بدن‌ خود را در وضعیتی بسیار مطلوبی نگه دارید.

سرشار از کلاژن

بنا بر بررسی‌های محققان تایوانی، پای مرغ سرشار از کلاژن است و علاوه بر کلاژن حاوی اسید هیالورونیک است. این اسید چشمه جوانی نامیده شده و می‌تواند پیری را به تاخیر اندازد. اسید کندروایتین سولفات هم ماده دیگری است که در پای مرغ به‌فراوانی دیده می‌شود. این اسید برای افراد مبتلا به آرتروز و کسانی که مشکلات مفصلی دارند، مفید است.

تسریع در بهبود جراحت‌ها

پای مرغ حاوی کلاژن، مقدار بسیار زیادی پروتئین و همچنین نوعی پروتئین به نام آلبومین است؛ درنتیجه، می‌تواند بهبود زخم را سرعت بخشیده و با صدمات سلولی مقابله کند.

علاوه‌برآن، پای مرغ می‌تواند فرایند جایگزینی سلول‌های صدمه‌دیده را افزایش دهد. بنابراین، مصرف این ماده خوراکی توانایی بدن در مقابله با عفونت‌ها را بالا می‌برد.

کاهش فشارخون

یکی دیگر از خواص پای مرغ برای سلامتی کاهش فشار خون است. پای مرغ بیشتر از سینه مرغ کلاژن دارد. کلاژن پای مرغ موجب کاهش فشارخون می‌شود. این کلاژن می‌تواند از مقدار رنین پلاسما بکاهد و جلوی بالارفتن فشارخون را بگیرد. پای مرغ، به‌دلیل دارا بودن ماده معدنی پتاسیم، برای تنظیم فشارخون افراد مبتلا به پرفشاری خون مفید است.

سلامت لثه‌ها

لثه‌ها از مهم‌ترین بخش‌های بدن انسان هستند، زیرا تمام غذایی که وارد بدن می‌شود ابتدا با دندان‌ها، لثه و زبان پردازش می‌شود. بنابراین، برای حفظ لثه‌ها به مواد مغذی مفیدی نیاز داریم. مصرف پای مرغ به‌دلیل دارابودن مقدار زیادی کلاژن، اسیدهای آمینه و دیگر مواد ژلاتینی در سالم و قوی نگه‌داشتن لثه‌ها مفید است.

ویروس کرونا مجله سلامت کرونا و تغذیه کرونا در ایران کرونا کاهش استرس در دوران کرونا کاهش استرس راهکار کاهش استرس و اضطراب دانستنی سلامتی خوراکی مفید برای پیشگیری از کرونا خواص پای مرغ تغذیه و سلامتی تغذیه سالم در دوران کرونا تغذیه سالم پیشگیری از کرونا پزشکی و سلامتی پای مرغ برای کرونا خوبه پای مرغ بیماری کرونا اخبار کرونا ویروس

کاهش استرس

پای مرغ انواع متفاوتی از اسیدهای آمینه تولید می‌کند که برای بدن مفید هستند. یک نوع از این اسیدهای آمینه که در پنجه پای مرغ قرار دارد، آرژینین است. آرژینین برای سلامت بدن مفید است و موجب ترشح هورمون‌هایی می‌شود که استرس را از بین می‌برند.

حفظ تعادل هورمونی

یکی از مهم‌ترین مواد معدنی‌ که موجب تعادل هورمونی بدن می‌شود، ماده روی است. پای مرغ حاوی این ماده معدنی است و در هر بار مصرف، یک‌سوم نیاز روزانه بدن به روی را تامین می‌کند. همچنین چربی‌های خوب موجود در پای مرغ، عملکرد غدد بدن را بهبود می‌بخشند. غدد بدن معمولا با کمک چربی‌های سالم به‌درستی کار می‌کنند.

سلامت سیستم رگ‌های خونی به‌خاطر وجود کلاژن نقش مهمی در خون‌رسانی به نقاط کنترل غدد بدن ایفا می‌کنند. از این نقاط می‌توان سیستم عصبی مرکزی بدن در مغز و البته غدد سراسر بدن را برشمرد.

منبع : مجله دلتا

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ