چگونه دچار پوسیدگی دندان می شویم؟

0

پوسیدگی دندان‌ مشکلی است که از دیرباز تا کنون همه‌ی انسان‌ها با آن دست و پنجه نرم می‌کنند. انسان‌ها میکروب خرابی دندان شان را از همان دوران نوزادی از مادرانشان می‌گیرند، البته بسته به غذایی که مصرف می‌شود این میکروب‌ها رشد می‌کنند.

مهم‌ترین علت رشد میکروب‌ها و خرابی دندان‌ها استفاده از قند است. در دنیایی که زندگی می‌کنیم همه نوع قند و شکر تصفیه شده با مضرات بالا در اختیار افراد قرار دارد. هر چه مصرف قند بیشتر باشد خرابی دندان‌ها بیشتر می‌شود. چرا که میکروب‌ها عاشق قند هستند و از آن‌ها انرژی می‌گیرند؛ بنابراین باید در مصرف خوراکی و مواد غذایی دقت لازم را داشت. از سبزیجات، گیاهان، خشکبار و غلات شامل کربوهیدرات استفاده کرد که قند کمتری دارند. همچنین گوشت خالص بسیار قند کمی دارد.

سلامت نیوز دندانپزشکی خوب در تهران پیشگیری از پوسیدگی دندان بهداشت دهان و دندان بهترین کلینیک دندانپزشکی تهران بهترین دندانپزشک بهترین دکتر دندانپزشک تهران

پوسیدگی دندان در مراحل اولیه آن هیچ علائم ظاهری ندارد و قابل رویت نیست. در صورتی که پوسیدگی و خرابی دندان بسیار گسترش یابد و به ریشه و عصب دندان برسد موجب درد دندان می‌شود. این درد خصوصا در هنگام قرار گرفتن دندان در معرض گرما و سرما وغذا یا نوشیدنی‌های شیرین افزایش پیدا می‌کند. در صورتی که پوسیدگی دندان باز هم گسترش یابد می‌تواند موجب ترک دندان و شکستگی دندان شود.

در نتیجه باید به بهداشت دهان و دندان توجه شود و حداقل دو بار مسواک زدن در روز و استفاده از نخ دندان فراموش نشود. مسواک زدن صحیح حدود ۳ تا ۵ دقیقه باید طول بکشد. تمام سطوح دندانی نظیر سطح جونده و سطح بیرونی و درونی دندان‌ها را تمیز کند. در صورتی که اگر یک بار در روز مسواک می‌زنید بهترین زمان، پس از صرف شام و پیش از خوابیدن است؛ حتما از خمیردندان‌های فلورایددار استفاده شود.

منبع : باشگاه خبرنگاران

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ