دلایل بروز ترک پاشنه پا چیست؟

0

به نقل از ساینس اینفو، امروزه ترک پاشنه پا امری شایع و رایج است. در این حالت فرد احساس سوزش در پاشنه خود دارد و به سختی می‌تواند کفش پوشیده و پای خود را حرکت دهد.

رایج‌ترین دلیل بروز ترک پاشنه رطوبت کم پوست است. با این حال، برخی فعالیت‌ها نیز می‌تواند باعث بروز این حالت شود که مهم‌ترین آن شامل موارد ذیل است:

مجله سلامت کمبود چه ویتامینی باعث ترک کف پا میشود درمان ترک پاشنه پا ترک پاشنه پا نشانه چیست ترک پاشنه پا کمبود ویتامین

فعالیت برای کاهش وزن

در حقیقت پاشنه و تمامی بخش پا، تحت فشار دائمی وزن بدن قرار دارد. در این حالت اگر سطح رطوبت پاشنه پایین باشد، این امر می‌تواند باعث تشدید فشار به ماهیچه زیر پاشنه و بروز ترک شود. بهتر است رژیم غذایی خود را معتدل‌تر کنید و از طریق کاهش کالری دریافتی وزن خود را کاهش دهید. همچنین اگر از بیماری‌هایی همچون دیابت رنج می‌برید، سطح قند خونتان را به طور دائمی چک کنید.

کمبود ویتامین در بدن

زمانی که برخی مواد معدنی، ویتامین ها و مواد مغذی در بدن کاهش یابد، سلامت پوست به ویژه در بخش پاشنه به مخاطره می‌افتد. توصیه می‌شود برای حفظ تندرستی بدن مواد غذایی غنی از ویتامین‌های A، B۳، C، E، روی و اسید چرب امگا ۳ مصرف کنید. این مواد می‌تواند مانع از بروز ترک پاشنه شود.

پوشیدن کفش‌های نامناسب

پوشیدن کفش‌هایی که پشت ندارند، می‌تواند باعث بروز ترک پاشنه شود. همچنین کفش‌هایی که کفی نازکی دارند به راحتی باعث ترک پا می‌شوند. بهتر است در زمان خرید کفش‌هایی را انتخاب کنید که تمامی پا را بپوشاند و دقیقا هم سایز پایتان باشد.

یائسگی

در دوره یائسگی زنان مستعد ابتلا به کراتودرم هستند. در این حالت پوست زخیم شده و خطر ترک پاشنه افزایش می‌یابد. با این حال، احتمال ترک پوست در سایر نقاط بدن نیز در این زنان وجود دارد. این زنان باید برای جلوگیری از ترک پاشنه از کرم‌های مرطوب کننده بهره بگیرند و با پزشک خود مشورت کنند.

ایستادن برای مدت طولانی

ایستادن برای مدت طولانی بر روی سطوح سخت باعث تشدید فشار به پاشنه پا و افزایش خطر ترک پوستی می‌شود. بهتر است در این موارد به جای ایستادن طولانی مدت در یک مکان، اقدام به راه رفتن و کاهش فشار به پاشنه کنید.

استحمام نامناسب

حمام طولانی مدت یا استحمام با آب داغ می‌تواند باعث کاهش رطوب پوست و خشکی پاشنه شود. همچنین صابون و سایر مواد شوینده حمام می‌تواند باعث از بین رفتن بافت محافظت کننده پوست شود. از این رو، بهتر است به استحمام خود توجه ویژه‌ای داشته باشید و بیش از ۳۰ دقیقه آن را طول ندهید.

منبع : باشگاه خبرنگاران

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ