پولکادات از کجا بخریم ؟ (روش ها و نحوه خریدن)

0

پولکادات بخریم یا نخریم؟ چگونه ارز دیجیتال پولکادات بخرم

ساختار پولکادات

ساختار پولکادات بسیار پیچیده است، اما درک آن چندان سخت نیست. بلاکچین اصلی پولکادات Relay Chain نام دارد که ستون فقرات شبکه محسوب می‌شود. تراکنش‌های اصلی، اطلاعات مهم و … در این بلاکچین انجام می‌شود. پاراچین ها زنجیره‌های مستقلی هستند که Relay Chain متصل می‌شوند. شما می‌توانید یک زنجیره جانبی خریداری کنید، برنامه‌های خود را روی آن بسازید، توکن مستقل داشته باشید و آن را به زنجیره اصلی نیز متصل کنید تا امنیت شبکه تضمین شود. به طور خلاصه می‌توان اجزای پولکادات را به صورت زیر معرفی کرد:

بریج چین (Bridge Chain): پل‌ها تسهیل کننده بین Parachain ها، parathreads و سایر بلاکچین ها هستند.

پاراچین(Parachains): پاراچین ها زنجیره‌های مستقلی هستند که توانایی تشکیل توکن های اختصاصی را دارند.

پاراتریدها (Parathreads): پاراتریدها یا زنجیرهای موازی، ساختارهای داده جایگزینی برای پاراچین ها هستند. به جای هزینه تهیه پاراچین ها می‌توان پاراترید تهیه کرد و بر اساس استفاده از شبکه پرداخت انجام داد

ریلی چین(Relay Chain): زنجیره اصلی و عنصر هماهنگ کننده همه شبکه است. پاراچین ها و پارا ترید ها با اتصال به این شبکه می‌توانند از مدل امنیت اشتراکی پلتفرم پولکادات استفاده کنند.

یادگیری ارز دیجیتال خرید پولکادات از صرافی پولکادات چیست پولکادات از کجا بخریم پولکادات بهترین دوره ارز دیجیتال کدام است انواع ارز دیجیتال اصطلاحات ارز دیجیتال استخراج پولکادات آینده ارز پولکادات آموزش ارز دیجیتال Polkadot

توکن دات (DOT)

«دات» با نماد DOT ارز دیجیتال بلاک چین پولکادات است. هر چند که این ارز بلاک‌چین خاص خود را دارد و یک کوین محسوب می‌شود، اما از آنجایی که کوین‌ها در بیشتر مواقع یک کاربرد و توکن‌ها چندین کاربرد دارند، در اکثر مقالات و همچنین در وب‌سایت این پروژه، از آن به عنوان توکن DOT یاد می‌شود. برای توکن دات، ۴ کاربرد مهم در نظر گرفته شده است. این ۴ کاربرد عبارتند از:

حق حاکمیت (Governance): دارندگان توکن دات می‌توانند در رأی‌گیری‌ها و نظرسنجی‌های آینده برای ارتقای پروتکل‌های شبکه یا افزوده‌شدن ویژگی‌های جدید به شبکه شرکت کنند. وقتی می گوییم “حق” به این معنی نیست که از طرف شخصی به آنها امتیاز داده شده بلکه این امکان در پروتکل پولکادات لحاظ شده است و دارندگان دات اساسا دارای قابلیت های حاکمیتی هستند. این قابلیت ها شامل تعیین کارمزدهای شبکه، تغییرات پروتکل و همچنین افزودن پاراچین ها است. علاوه بر این، هولدرها بر روی بروزرسانی، رفع اشکال و سایر تنظیمات سیستم تأثیر می گذارند.

استیکینگ (Staking): شبکه های غیرمتمرکز برای اطمینان از اینکه فقط تراکنش های معتبر تأیید می شوند، به مکانیسم های اجماع نیاز دارند. پولکادات از اثبات سهام کاندید شده (NPoS) به عنوان الگوریتم اعتبارسنجی خود استفاده می کند. دارندگان توکن دات این امکان را دارند که در این عملیات مهم شبکه شرکت کنند. نظریه بازی باعث تحریک سرمایه گذاران میشود که رفتار سالمی از خود به نمایش بگذارند. فعالان خوب توسط این مکانیسم پاداش خواهد گرفت و فعالان بد نیز استیک خود را در شبکه از دست خواهند داد. این موضوع از ایمن ماندن شبکه اطمینان حاصل میکند.

پیوستگی (Bonding): برای اینکه یک پاراچین بتواند اسلات‌های خود را در مناقصه‌ها دریافت کند، باید مقداری توکن DOT را در شبکه واریز و قفل کند. باندینگ فرآیند استفاده از دات به منظور افزودن پاراچین‌های جدید است. پاراچین‌های قدیمی یا غیرقابل استفاده با از بین بردن توکن‌های باندینگ حذف می‌شوند. در واقع این نوعی اثبات سهام است.

کارمزد شبکه (Fee): برای انتقال پیام در بین پاراچین‌ها باید به شبکه کارمزد پرداخت شود و این کارمزدها در قالب توکن‌های DOT هستند.

رقبای ارز دیجیتال پولکادات

ارز DOT قابل استخراج نیست و نمی‌توان از طریق ماینینگ پولکادات جدید تولید کرد. روش توزیع پولکادات بسیار منحصر به فرد است و با این که شباهت به اثبات سهام دارد اما از ساختار متفاوتی استفاده می‌کند. از طرفی محدودیتی بری تولید پولکادات وجود ندارد. به طور کلی شباهت‌های زیادی بین اتریوم و پولکادات وجود دارد و یکی از آن‌ها، عدم محدودیت در تولید است. با این حال تفاوت‌ها نیز بسیار زیاد هستند. برای مثال اتریوم قابل استخراج است اما نمی‌توان پولکادات را استخراج کرد. این موضوع شاید یکی از دلایلی است که قیمت ارز اتریوم را از ارز دات بیشتر کرده است.حداقل دو بلاک چین دیگر وجود دارد که می‌توان آنها را رقیب پولکادات دانست. اولی کازماس است که در مارس ۲۰۲۰ آغاز به کار کرد و هدف آن، درست مانند پولکادات، ایجاد شبکه‌ای از زنجیره‌ها است.

با این حال، میان این دو بلاک چین تفاوت‌های فنی وجود دارد. اگر پولکادات مطابق گفته‌های توسعه دهندگانش عمل کند می‌توان انتظار داشت که یک مدل دارای امنیت مشترک‌تر و مبتنی بر همکاری بیشتر ارائه کند. اتریوم ۲ نیز دارای ویژگی‌هایی قابل مقایسه با ویژگی‌های پولکادات است. هر دو بلاک چین مبتنی بر شاردینگ، یا اختصاص دادن زنجیره‌های مختلفی به اهداف خاص، عمل می‌کنند. البته میان این دو هم تفاوت‌های فنی وجود دارد؛ یکی از بزرگ‌ترین تفاوت‌های میان اتریوم ۲ و پولکادات اهداف سازندگان از طراحی این بلاک چین‌ها است. اتریوم قصد دارد بستری برای توزیع مالی و اجرای قرارداد هوشمند باشد، در حالی که چشم انداز پولکادات کمک به مردم در ساخت کل بلاک چین‌ها و ادغام آنها با یکدیگر است. پولکادات ادعا می‌کند که روش آن در دسترس‌تر و معتبرتر بوده و می‌تواند با تعداد کمتری اعتبارسنج به ازای هر شارد کار کند. این پروژه را همچنین می‌توان با تزوس مقایسه کرد که آن نیز برای پشتیبانی از ارتقا بدون نیاز به فورک سخت طراحی شده است. در کنار این شباهت‌های دیگری هم بین این دو پلتفرم وجود دارد.

در نهایت باید به این نکته اشاره کرد که هنوز بسیاری از توسعه‌دهندگان برنامه‌های غیرمتمرکز، به بلاک چین‌های سنتی مانند اتریوم تمایل بیشتری دارند و رقیب اصلی پولکادات یعنی اتریوم نیز در حال پوست‌اندازی بوده و به جامعه کاربران خود، وعده داده است که با توسعه اتریوم ۲.۰ بخشی از نارسایی‌های فعلی شبکه را رفع خواهد کرد. اما در هر صورت نباید فراموش کرد که بنیان‌گذار اصلی پولکادات، خود از توسعه دهندگان ارشد پلتفرم اتریوم بوده که با مشاهده ضعف‌ها و چالش‌های بلاک چین اتریوم، تصمیم به خروج از این پروژه و ایجاد شبکه پولکادات گرفته است.در پایان میتوان گفت که با تمام خصوصیات و ویژگی‌های منحصربه فرد این دو، چالش اصلی پیش روی اتریوم مقیاس‌پذیری آن است و مهم‌ترین چالش پیش‌روی پولکادات پذیرفته‌شدن و جلب استقبال جامعه است.

روش های خریدن ارز دیجیتال دات

برای خریدن ارز دیجیتال دات دو راه را می توانید انتخاب کنید.

  • خریدن ارز دیجیتال از طریق سایت های واسطه و یا افراد فروشنده
  • خریدن ارز دیجیتال با استفاده از صرافی ها

اما کدام یک از این روش ها بهترین راه است؟

یقینا همه ی ما بدنبال کسب سود و درآمد هستیم اما نکته ی مهم دیگری که همیشه در انجام معاملات برایمان حائز اهمیت می شود بحث اطمینان و اعتماد است.

خریدن از افراد فروشنده و یا سایت های واسطه روشی است که خیلی قابل اعتماد نیست.

علت آن هم این است که خریدن از فردی که نمیشناسید ممکن است منجر به از دست دادن مال شما توسط سودجویان بشود.

خریدکردن از صرافی ها روشی است که می توانید با خیال راحت و در محیطی کاملا ایمن به معاملات خودتان بپردازید،Binance یکی از معتبرترین و مشهورترین صرافی های خارجی است.

پولکادات (به انگلیسی: Polkadot؛ نماد: DOT) یک ارز دیجیتال رمزپایه یا رمزنگاری شده است.

وضعیت پولکادات در تاریخ ۱۵ شهریور ۱۴۰۰

ارزش بازار : ۳۴.۰۶ میلیارد دلار (۱.۴۵% از کل بازار)
قیمت : ۹۴۹,۴۲۶ تومان (۳۴.۴۹۳۲۳۰۳۳۹۳۸۸ دلار)

تغییر قیمت-۱ساعته : ۰.۷۰۲۶۴۸۳۷ %↑
تغییر قیمت-۲۴ ساعته : ۶.۱۱۱۹۹۷۹۲ %↑
تغییر قیمت-۷ روزه : ۳۷.۲۱۶۶۲۳۳ %↑
حجم معاملات – ۲۴ ساعته : ۱.۸۸ میلیارد دلار

تعداد unknownهای در دسترس : ۹۸۷,۵۷۹,۳۱۵
تعداد unknownهای موجود : ۱,۱۰۳,۳۰۳,۴۷۱

ساتین

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ