طرز تهیه لقمه پنیری خوشمزه با خمیر یوفکا

0

لقمه پنیری یکی از غذاهای سریع و خوشمزه می باشد که با نان یوفکا تهیه می شود و برای تولد ها و مهمانی ها گزینه بسیار خوبی است شما به دلخواه می توانید از گوشت چرخ کرده یا سینه مرغ برای تهیه آن استفاده کنید شما می توانید از خمیر یوفکا مستطیل یا دایره برای تهیه این لقمه پنیری استفاده کنید. لقمه پنیری را می توانید با انواع سس ها سرو کنید شما می توانید لقمه های پنیری را داخل روغن سرخ کنید و یا در فر قرار دهید.

نکات آشپزی حرفه ای ناهار و شام خوشمزه چی بپزم مواد لازم لقمه پنیری مواد لازم برای تهیه لقمه پنیری لقمه پنیری فوت و فن آشپزی طرز تهیه لقمه پنیری خلاقیت آشپزی بهترین سایت آشپزی آشپزی مدرن آشپزی ساده سریع و آسان آشپزی خانگی آشپزی بدون فر آشپزی با مرغ آشپزی آسان در خانه

مواد لازم برای تهیه لقمه پنیری

  • خمیر یوفکا : یک بسته
  • پنیر خامه ای : ۲۰۰ گرم
  • فلفل دلمه ای رنگی : ۱ عدد
  • سینه مرغ : ۱ عدد
  • پیاز : ۱عدد
  • ذرت  : ۲۰۰ گرم
  • روغن زیتون : ۲ ق غذا خوری
  • لیمو : ۱/۲ عدد
  • کره : ۱۰ گرم
  • نمک، فلفل سیاه، پولبیبر، زردچوبه، برگ بو، آویشن  : به مقدار لازم

طرز تهیه لقمه پنیری

نکات آشپزی حرفه ای ناهار و شام خوشمزه چی بپزم مواد لازم لقمه پنیری مواد لازم برای تهیه لقمه پنیری لقمه پنیری فوت و فن آشپزی طرز تهیه لقمه پنیری خلاقیت آشپزی بهترین سایت آشپزی آشپزی مدرن آشپزی ساده سریع و آسان آشپزی خانگی آشپزی بدون فر آشپزی با مرغ آشپزی آسان در خانه

مرحله اول : پخت مرغ

ابتدا سینه مرغ را باید بپزیم برای پخت مرغ پیاز را پوست کنده و ۴ قاچ کنید سپس به همراه کمی نمک و برگ بو داخل قابلمه ریخته و بگذارید تا مرغ پخته شود بعد از پخت سینه مرغ را ریش ریش کنید و بگذارید تا خنک شود می توانید آب مرغ را دور نریزید و برای تهیه انواع سوپ و استاک مرغ استفاده کنید.

مرحله دوم : تفت دادن ذرت

ذرت مکزیکی بخار پز شده را داخل تابه بریزید می توانید از کنسرو ذرت استفاده کنید و یا خودتان در منزل ذرت را بخارپز کنید سپس به آن کره را اضافه کنید و کمی نمک و فلفل سیاه و آویشن بزنید و تفت دهید و از روی حرارت بردارید.

مرحله سوم : مخلوط کردن مواد

پنیر را داخل یک کاسه ریخته و به آن سس و روغن زیتون و کمی نمک و فلفل سیاه و پولبیبر را اضافه و خوب هم بزنید سپس سینه مرغ ریش شده را به همراه ذرت اضافه کنید و خوب مواد را هم بزنید.

مرحله چهارم : تهیه لقمه پنیری

خمیر یوفکا را باز کنید و مقداری از مواد را داخل خمیر قرار دهید و خمیر را رول کنید سپس هر رول را داخل روغن داغ به مدت ۴ دقیقه سرخ کنید تا طلایی شود و یا می توانید در فر قرار دهید تا نان طلایی شود و در کنار سالاد خیار و گوجه سرو کنید نوش جان.

نکات کلیدی در لقمه پنیری با مرغ ساده

  1. می توانید بجای سینه مرغ از گوشت چرخ کرده استفاده کنید.
  2. به دلخواه از کمی پودر سیر استفاده کنید.
  3. می توانید برای تهیه سس مخصوص این لقمه ها از کمی سس مایونز با فلفل سیاه و سرکه استفاده کنید.
  4. می توانید از قارچ یا نخود فرنگی نیز در تهیه این لقمه استفاده کنید.
  5. چون از پنیر خامه ای استفاده می کنید در ریختن نمک دقت کنید.

منبع : پارسی دی

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ