سود برندگان لاتاری ایران خودرو چقدر است؟ + جدول

0

اختلاف قیمت خودرو در بازار و کارخانه چند تومان است

ایران خودرو در طرح فروش فوق‌العاده شهریور ماه خود سه خودروی پر تقاضا را عرضه کرده است. اختلاف قیمت این خودروها با بازار آزاد به گونه‌ای است که خریدار ظرف سه ماه تا موعد تحویل ماهانه ۴۵ میلیون تومان سود می‌کند.

سود ۱۳۶ میلیون تومانی فروش فوق العاده

ماجرا این است که قیمت بازار و کارخانه سه محصولی که در طرح فروش فوق‌العاده شهریور ایران خودرو عرضه می‌شود حداقل ۱۳۴ میلیون تومان با آزاد فرق دارد. با توجه به مهلت سه ماهه تحویل این سه خودرو، می‌توان گفت برندگان این دوره هم مانند دوره های گذشته ماهانه ۴۵ میلیون تومان سود می‌کنند.

سودی که در هیچ بازار و سرمایه‌گذاری دیگری نمی‌توان به دست آورد. مگر خرید و برنده شدن خودرو در طرح فروش فوق‌العاده خودروسازان!

قیمت کارخانه پژو ۲۰۷ دستی سقف شیشه‌ای ۲۱۶ میلیون تومان است. در حالی که قیمت بازار آزاد پژو ۲۰۷ حدود ۳۵۲ میلیون تومان است. این یعنی قیمت کارخانه پژو ۲۰۷ حدود ۱۳۶ میلیون تومان ارزانتر از بازار آزاد است. اگر فردی در این فروش فوق‌العاده بتواند برنده پژو ۲۰۷ شود، ظرف سه ماه ۱۳۶ میلیون تومان سود کرده است.

قیمت کارخانه پژو پارس TU5 هم ۱۴۵ میلیون و ۷۹۵ هزار تومان است. در حالی که قیمت بازار آزاد این خودرو ۳۰۷ میلیون تومان است. این یعنی قیمت کارخانه این خودرو حداقل ۱۶۲ میلیون تومان ارزانتر از بازار آزاد است.

برنده پژو پارس TU5 آذرماه این خودرو را تحویل می‌گیرد و مقایسه قیمت پرداخت شده با بازار آزاد به این معناست که ایران خودرو ماهانه ۵۴ میلیون تومان سود به برندگان پژو پارس پرداخت کرده است.

لاتاری به سبک خرید خودرو

در این طرح فروش فوق‌العاده قیمت کارخانه پژو پارس بنزینی حدود ۱۴۰ میلیون تومان است. قیمت بازار آزاد این محصول هم حدود ۲۷۴ میلیون تومان است. این یعنی پژو پارس بنزینی ۱۳۴ میلیون تومان ارزان‌تر از بازار آزاد است. بر این اساس برنده این خودرو هم ماهانه ۴۵ میلیون تومان سود می‌کند.

لاتاری چیست قیمت کارخانه‌ای خودرو قیمت کارخانه ای محصولات ایران خودرو قرعه کشی ثبت نام خودرو قرعه کشی ایران خودرو فروش فوق العاده ایران خودرو پولدار شدن در ایران

گرچه بسیاری معتقدند که قیمت واقعی خودرو قیمت کارخانه آن است و قیمت‌ها در بازار آزاد افزایش یافته است، اما در هر صورت فروش فوق‌العاده و قرعه‌کشی برای خرید خودروی کارخانه‌ای نوعی توزیع رانت محسوب می‌شود.

اینکه در هر دوره‌ای تعدادی می‌توانند یک خودرو را با نصف قیمت بازار تهیه کنند نوعی رانت است که نصیب همه افراد نمی‌شود. از طرف دیگر، اگر هر کدام از برندگان طرح فروش فوق‌العاده بخواهند خودروی خود را در بازار آزاد بفروشند، معادل پولی که صرف خرید خودرو کرده‌اند سود می‌کنند. سودی که در طرح‌های فروش فوق‌العاده با تحویل سه ماهه گاهی به ماهی ۵۴ میلیون تومان هم می‌رسد!

منبع : تجارت نیوز

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ