بررسی علل عرق و بوی بد بدن در انواع مختلف 

0

گاهی متوجه می شویم که بوی بدنمان تغییر کرده و دیگر مثل سابق نیست مطمئنا دلایل جالبی پشت این بوهای بد و عجیب و غریب بدن هستند.

به طور معمول بدن انسان هیچ بویی تولید نمی کند و عرق به خاطر عمل باکتری ها، افزایش فعالیت غدد تعریق و گاهی اوقات به خاطر بیماری ظاهر می شود، بوی عرق نه تنها به این معنی است که زمان آن رسیده است که فرد دوش بگیرد یا یک دئودورانت جدید بخرد، بلکه گاهی اوقات به سبک زندگی نادرست و تجربه های غیر ضروری اشاره می کند.

تشخیص سلامت بدن یا بیماری ها از روی بو و جنس عرق بدن

مجله سلامت علت بوی بد بدن عرق سوز سندرم بوی ماهی چیست سندرم بوی ماهی زبان سلامت بدن راه های تشخیص سلامتی بدن درمان بوی بد بدن حفظ سلامت بدن تازه های سلامت بوی بد عرق نشانه چیست بوی بد عرق بوی بد بدن

۱. عرق چسبناک با بوی تند کف دست:

استرس باعث می شود بدن شما به روش کاملاً متفاوتی با ورزش و یا تب عرق کند، در پوست انسان دو نوع غدد تعریق وجود دارد:اکریئن – آن ها بدن را خنک می کنند، از گرم شدن جلوگیری می کند و به سختی بو می دهد و آپوکرین – که به موقعیت های استرس زا واکنش می دهند.

عرقی که از غدد آپوکرین ترشح می شود به دلیل محتوای بالای پروتئین ها و لیپیدها، بوی قوی و ثبات شدیدی دارد، اگر کف دست و زیر بغلتان قبل از مصاحبه یا امتحان مهمی عرق کنند کاملاً طبیعی است.

بنابراین سیستم عصبی تان، همانطور که باید و به درستی عمل می کند با این حال اگر به خاطر هیچ دلیل مشخصی در حال عرق کردن هستید چک کردن سطح هورمون های تیروئید منطقی به نظر می رسد، زیرا به خاطر نقص عملکرد تیروئید، سیستم عصبی سیگنال های کاذب می فرستد و عرق کردن آغاز می شود.

۲. بوی ماهی به خاطر تجمع محصولات مبادله ای:

گاهی بوی بدن انقدر قوی است که زندگی را تلخ می کند، به عنوان مثال، ترتی الیامین یک بوی قوی ماهی مانند را ایجاد می کند که به راحتی از بین نمی رود، “سندرم بوی ماهی” (نام دوم این بیماری) در افراد مبتلا به جهش ژنتیکی نادر رخ می دهد.

در افراد سالم، پروتئین ها توسط روده ها شکسته و از بین می روند و در بیماران ترتی الیامین، برخی محصولات فرآوری شده در بدن باقی می مانند و تجمع می کنند و باعث ایجاد بوی بد ماهی می شوند.

پزشکان هنوز نمی دانند که چگونه این بیماری را به طور کامل درمان کنند، بنابراین توصیه می کنند که بیماران مبتلا به سندرم بوی ماهی از رژیم غذایی سفت و سختی پیروی کنند.

با این حال، یک بیماری دیگر هم وجود دارد که باعث بدن با بوی ماهی می شود که باکتری واژینوز نام دارد و به دلیل نقص میکروب فلور واژن، زنان از بوی خاصی شکایت می کنند، که این وضعیت همچنین مستلزم مشورت با پزشک است.

۳. بوی بدنی که انگار شما تمام روز کار فیزیکی انجام می دادید (حتی اگر اینطور نیست):

گاهی حتی ۳ بار در روز دوش گرفتن هم این بوی تند را از بین نمی برد، پزشکان این وضعیت را برومیدروز (“عرق توهین آمیز”) می نامند، این به خاطر تجزیه ترشح غدد تعریق توسط باکتری ها و قارچ ها ناشی می شود و ممکن است زندگی اجتماعی فرد را پیچیده و سخت کند.

این ویژگی بدنی فردی است و هیچ درمان ویژه ای در این باره وجود ندارد، متخصصین تنها استفاده از صابون ضد باکتری، کرم ضد عفونی کننده و تنظیم رژیم غذایی را توصیه می کنند، محصولاتی چون پیاز، سیر و ماء الشعیر بوهای نامطبوع بدن را افزایش می دهند.

مجله سلامت علت بوی بد بدن عرق سوز سندرم بوی ماهی چیست سندرم بوی ماهی زبان سلامت بدن راه های تشخیص سلامتی بدن درمان بوی بد بدن حفظ سلامت بدن تازه های سلامت بوی بد عرق نشانه چیست بوی بد عرق بوی بد بدن

۴. تنفسی شبیه به بوی شیرین سیب رسیده:

با این حال، همه بیماری ها بوی ناخوشایندی ندارند، گاهی بدن بوی شیرین و میوه ای را از خود ساطع می کند و این یک نشانه هشدار دهنده است. در افراد مبتلا به دیابت، بدن به اندازه کافی انسولین ندارد، هورمونی که به گلوکز کمک می کند تا وارد سلول های بدن شوند.

وقتی که این هورمون به اندازه کافی نیست بدن به عنوان سوخت، گلوکز را تجزیه نمی کند بلکه چربی ها را تجزیه می کند، این فرآیند باعث تجمع کتون ها می شود – و این چیزی است که به بدن و تنفس یک عطر شیرینی می دهد، اگر بوی خوش بدن با تشنگی قوی، ادرار مکرر، تهوع / استفراغ و درد شکم همراه باشد، باید فوراً به پزشک مراجعه کنید.

۵. تغییر در بوی سر و شوره سر:

اگر متوجه شدید که پوست سر و موهایتان بوی قوی و خارش دارد و ها چرب هستند، این ممکن است نشانه ای از درماتیت سبوریک باشد، این یک بیماری مزمن پوستی است که با افزایش مقدار چربی و تغییرات در مواد میکرو فلورا مرتبط است، این ترکیب چربی شامل گلیسیرید و کلسترول است که از تجزیه باکتری ها، بوی نامطبوع به دست می آورند که به طور معمول، این گونه نباید باشد.

با این حال, به خاطر کاهش عملکرد سیستم ایمنی, استرس یا حتی یک زمینه موروثی, باعث کندن شدن پوست می شود و یک درخشندگی روغنی به آن می دهد، بنابراین شما باید با متخصص تماس بگیرید – او داروهای ضد التهابی و ضد قارچ و همچنین عوامل ضد التهابی را تجویز می کند.

۶. بوی استون از دهان:

بدن انسان و تنفس وقتی دچار کمبود کربوهیدرات ها می شود بوی استون می دهد، این شرایط می تواند در چند مورد رخ دهد:

– یک رژیم غذایی کم کربوهیدرات

البته در چنین رژیمی وزن سریع تر بالا می رود, بدن از دریافت پاستا / نان معمولی متوقف می شود و شروع به سوزاندن چربی می کند، اثر جانبی اش یک رایحه قوی است که در طول رژیم غذایی باقی می ماند.

– نقص کبد و کلیه ها

در برخی بیماری ها, این اندام ها با دفع ضایعات از بدن سازگار نیستند.

– میکروب ها, باکتری ها و ویروس ها

برخی بیماری های فصلی نیز بوی استون را تحریک می کنند اما بلافاصله پس از ریکاوری این بو ناپدید می شود.

۷. ” بوی گربه ” با وجود رعایت بهداشت:

با کمک آمونیاک, بدن ما از نیتروژن اضافی در خون رها می شود و می تواند با تنفس, عرق و ادرار دفع شود، اگر به دلایلی نیتروژن اضافی در بدن شکل بگیرد, بدن ” بوی گربه ” خواهد داد، بوی آمونیاک از دهان ممکن است نشان دهنده عفونت هلیکوباکتر پیلوری باشد (یک باکتری که مسئول گاستریت و زخم است) اگر بدن بوی آمونیاک بدهد به این معنی است که بدن شما فاقد رطوبت یا پروتئین اضافی (یا حتی همه آن ها) می باشد و این تاثیر ممکن است در برابر پیش زمینه تمرینات افزایش یافته و رژیم غذایی رخ دهد.

دلایل جالب بوی بد بدن

برخی از مکمل های ورزشی دارای” اثر جانبی آمونیاک ” می شوند با این حال بوی آمونیاک می تواند در برابر بیماری های التهابی کلیه نیز رخ دهد. وقتی کلیه ها به صورت کامل کار نمی کنند نمی توانند تمام سموم را فیلتر کنند و این مواد با عرق حذف می شوند اگر چنین روندی زیاد طول کشید حتماً با متخصص مشورت کنید.

مجله سلامت علت بوی بد بدن عرق سوز سندرم بوی ماهی چیست سندرم بوی ماهی زبان سلامت بدن راه های تشخیص سلامتی بدن درمان بوی بد بدن حفظ سلامت بدن تازه های سلامت بوی بد عرق نشانه چیست بوی بد عرق بوی بد بدن

۸. بوی سرکه بعد از ورزش:

بوی سرکه می تواند بعد از ورزش سنگین استشمام شود، همه اینها به لیل وجود اسید پروپیونیک است، باکتری ها عرق انسان را می شکنند و یک ترکیب تشکیل می شود که از نظر شیمیایی شبیه سرکه است، پزشکان می گویند که هیچ مشکلی در مورد بوی این بدن وجود ندارد و در نهایت رعایت این موارد به قوانین بهداشتی پایه کمک می کند دوش گرفتن منظم, دئودورانت و لباس های تمیز.

منبع : نمناک

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ