توکن های هواداری چیست؟ Fan Token

0

فن توکن (Fan Token) یا توکن هواداری چیست؟ از Chiliz چیلز چه می‌دانید؟

Chiliz (CHZ دلار( یک رمز ارزشی ERC20 در بلاکچین Ethereum است که به عنوان یک رمز ارز برای سیستم عاملChiliz  عمل می کند؛ توکن ها که مختص یک تیم یا باشگاه است، یک دارایی محدود دیجیتالی است که دسترسی به یک دفتر رمزگذاری شده برای رای گیری و مالکیت حقوق عضویت را فراهم می کند.

Chiliz.net اولین صرافی ارزهای دیجیتال در دنیای ورزش است که این امکان را برای هواداران رمزارزهای دنیای بازارهای مالی و معامله گران یا تریدرها آماده می سازد تا به خرید و فورش و تبادل توکن های طرفداران بپردازند.

توکن بومی CHZ به عنوان رمز ارز بومی شبکه چیلیز است، این پلتفرم برای ایجاد تجربیات بی نظیر برای طرفداران ورزش ها و کسب درآمد از تعادل طرفداران با استفاده از فناوری بلاکچین ساخته شده است، چندین تیم مطرح فوتبال در زمینه ایجاد توکن های طرفداری، توکن های باشگاه خود را به بازار عرضه کردند؛ از باشگاه های مطرح در این عرصه می توان به نام یوونتوس، آث میلان، بارسلونا، پاری سن ژرمن و مبارزه قهرمانی نهایی اشاره کرد.

توکن هواداری چیست؟

توکن های هواداری دارایی های دیجیتالی هستند که نشان دهنده مالکیت شما از حق رأی دادن است و به شما این امکان را می دهند که بتوانید پاداش ها و تجربیات منحصر به فردی را در باشگاه مورد علاقه تان کسب کنید. توکن های هواداری قابل تعویض هستند، به این معنی که میتوان آنها را مانند سایر ارزهای رمزپایه برای دریافت “کالاها” دیگر مانند تجربه های VIP، کالاهای اختصاصی، بلیط و غیره رد و بدل کرد.

یادگیری ارز دیجیتال قیمت Chiliz توکن هواداری توکن های ورزشی توکن های باشگاهی انواع ارز دیجیتال ارز چیلیز چیست اخبار ارز دیجیتال آموزش ارز دیجیتال

Socios چیست؟

توکن چیلیز اولین بستر تعامل طرفداران در نوع خود است که در بلاکچین چیلیز ایجاد و مستقر شد. این پلتفرم توسط طرفداران Socios.com رمز ارز انحصاری مورد استفاده در بستر CHZ برای خرید توکن های طرفداری از تیم و سازمان های ورزشی شناخته شده در سطح بین المللی استفاده می شود. این تیم ها شامل تیم های فوتبال مانند FC بارسلونا، یوونتوس، پاری سن ژرمن، آث میلان و مبارزه MMA هستند، این به معنی حضور سازمان برتر هنرهای رزمی نیز می باشد که در این طرح حضور دارد، این یک گام بزرگ برای حضور UFC در بازار کریپتوکارنسی است.

علاوه بر این، بلاکچین چیلیز برای ضبط توکن‌های طرفداری نیز استفاده می شود. توکن‌ های طرفداری با استفاده از زنجیره جانبی Socios.com و الگوریتم Proof of Authority (PoA) منتشر می‌شوند که برای اجرای قراردادهای هوشمند برای نظرسنجی‌های موثر طرفداران استفاده می‌شود.

اطلاعات راجع به آخرین قیمت توکن PSG Price

امروز قیمت فن توکن پاریسن ژرمن امروز ۲۵.۹۸ دلار با حجم معاملات ۲۴ ساعته ۷۱،۹۷۲،۷۵۲ دلار است. قیمت PSG طی ۲۴ ساعت گذشته در زمان نگارش این مطلب، ۴۲.۱ درصد افزایش یافته است..

پاریسن ژرمن که در سال ۱۹۷۰ تأسیس شد و برای اولین بار در سال ۱۹۷۲ وارد لیگ ۱ فرانسه شد ،  پاری سن ژرمن با گذشت تنها یک دهه از حضور در لیگ یک، خواستار بازگشت پیروزی در جام فرانسه در سال ۱۹۸۲ و ۱۹۸۳ بود. ۲ سال گذشته (۲۰۱۷ و ۲۰۱۸) و همچنین یک قهرمانی در جام فرانسه در سال ۲۰۱۵ و قهرمانی در جام حذفی در سال های ۲۰۱۴ و ۲۰۱۵.

علاوه بر باشگاه‌های فوتبال یوونتوس و پاری سن ژرمن، چیلیز با باشگاه‌های ورزشی مختلفی در رشته‌های گوناگون برای صدور توکن هواداری به توافق رسیده است.

درباره  توکن پاریسن ژرمن

توکن هواداران دو باشگاه پاریسن ژرمن و یوونتوس با نماد‌های PSG و JUV در لانچ‌پول بایننس عرضه و خرید و فروش می‌شود. با همکاری صرافی بایننس و چیلیز (Chiliz) که چیلیز توکن آن با نام CHZ در این صرافی معامله می‌شود، خدمات مربوط به صدور توکن‌های هواداری ورزشی را ارائه می‌دهد. اولین قدم در این همکاری مشترک، عرضه توکن هواداری دو باشگاه پاری سن ژرمن و یوونتوس در لانچ‌پول بایننس و شروع معاملات این دو توکن با نام‌های PSG و JUV بود.

یادگیری ارز دیجیتال قیمت Chiliz توکن هواداری توکن های ورزشی توکن های باشگاهی انواع ارز دیجیتال ارز چیلیز چیست اخبار ارز دیجیتال آموزش ارز دیجیتال

در اینجا نمونه هایی از توکن های طرفداری (Fan Token) ها رو باهم بررسی میکنیم:

۱. BAR توکن هواداری بارسلونا

توکن BAR متعلق به باشگاه بارسلوناست و عرضه آن حدود ۴۰ میلیون توکن می باشد. در زمان نوشتن این مقاله، قیمت توکن طرفداری بارسلونا (BAR) 48.80 دلار است.

۲. PSG توکن هواداری پاریسن ژرمن

قطعا حالا که با نام گذاری این توکن ها آشنا شدید میتونید حدس بزنید که این توکن متعلق به باشگاه پاریسنت ژرمن هست. عرضه این توکن حدودا ۲۰میلیون واحد هست و قیمت اون در این لحظه حدود ۲۴ دلار است.

۳. JUV ارز دیجیتال یوونتوس

بله درست حدس زدید، این توکن برای باشگاه یوونتوس هست و طرفداران این باشگاه میتونن با خرید این توکن در نظرسنجی ها و تصمیم گیری های باشگاه سهیم باشند.

عرضه این توکن حدود ۲۰میلیون واحد و قیمت اون تا این لحظه ۱۶ دلار است.

الکساندر دریفوس، بنیان گذار و موسس پروژه Socios، پس از عقد قرارداد با باشگاه یوونتوس اذعان داشت:

سهیم شدن یوونتوس به عنوان یکی از بزرگترین باشگاه های فوتبال جهان، در این پروژه و اقدام برای راه اندازی توکن هواداری خود، قدم بزرگی در راستای دموکراتیک کردن باشگاه خود برداشت.

۴. ATM

این توکن، توکن هواداری یا Fan Token باشگاه اتلتیکو مادرید هست که عرضه کلی اون ۱۰ میلیون توکن با قیمت ۱۲ دلار است.

۵. ASR

توکنی که باشگاه فوتبال آ.اس رم برای طرفداران خودش ایجاد کرده ASR هست که عرضه آن در حدود ۱۰ میلیون توکن و قیمت هر واحد معادل ۱۲ دلار است.

توکن هواداری منچستر یونایتد (MUFC) چیست؟

MUFC یک توکن ERC20 است و دارای دو کاربرد اصلی می‌باشد. مورد اول، ویژگی حکومتی است. به این معنا که صاحبان توکن‌های MUFC دارای کلیدهای عضویت هستند و بر تصمیمات MU تأثیر می‌گذارند. مورد دوم ،دریافت پول نقد، تخفیف در بلیط مسابقات و استخراج NFT های ویژه است.

ساتین

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ