بازیگران سریال پریدخت و نقش هایشان (زمان پخش)

0

سریال پریدخت چند قسمت است

پریدخت نام مجموعه تلویزیونی ایرانی به کارگردانی سامان مقدم بود که در محرم سال ۱۳۸۶ از شبکه دو سیما پخش شد.

خلاصه داستان

پریدخت داستان زندگی دختری (لیلا حاتمی) به همین نام است، که دختر یکی از تاجران سرشناس شهر است و دو خواستگار دارد، نادر (علی مصفا) پسر خان شهر که پس از مرگ پدر قدرت را به دست میگیرد، و نصرت (کامبیز دیرباز). داستان سریال از سال ۱۳۱۴ و در جریان واقعه مسجد گوهرشاد شروع می‌شود، در مقطعی از سال ۱۳۲۰ جریان پیدا می‌کند و در سال ۱۳۳۴ ادامه می‌یابد.

سریال تلویزیونی‌ پریدخت‌ یک داستان تاریخی را روایت ‌می‌کرد. خان شهر می‌میرد و قدرت به پسرش نادر منتقل می‌شود. نادر خاطر‌خواه پریدخت، دختر حاج میرزا، از تاجران سرشناس و موفق شهر می‌شود، اما در این راه یک رقیب به نام نصرت هم دارد. این دو برای به دست آوردن پریدخت یک تراژدی را شکل می‌دهند و دختر بین دوراهی انتخاب خواستگارانش قرار می‌گیرد.

معرفی فیلم و سریال فیلم و سریال آی فیلم سریال پریدخت جدول پخش آی فیلم بازیگران سریال پریدخت اخبار فیلم و سریال

قصه سریال در یک مقطع بیست ساله روی می‌دهد. از سال ۱۳۱۴ شروع می‌شود و در مقطعی از سال ۱۳۲۰ جریان پیدا می‌کند و در سال ۱۳۳۴ ادامه می‌یابد. در مجموع، زندگی پریدخت در سه مقطع تاریخی به تصویر کشیده می‌شود.‌ بخشی از داستان پریدخت در دهه او ل محرم اتفاق می افتد و بدین شکل قصه به مفاهیم عاشورایی گره می خورد. شاید سازندگان ‌پریدخت‌ می‌خواستند «شب دهم» دیگری خلق کنند؛ اما این سریال نتوانست محبوبیت شب‌دهم را کسب کند. روند فیلمنامه و فضاسازی کار هم به سمتی نرفت که شاهد بازی‌های چشمگیری باشیم. علی مصفا (بازیگر نقش منفی) با پریدخت ازدواج می‌کند و عکس‌العمل لیلا حاتمی هم چیزی نبود جز سکوت‌هایی سرشار از ناگفته‌ها که در فیلم «لیلا»ی مهرجویی آنها را به نمایش گذاشته بود.

کامبیز دیرباز (در نقش نصرت) اما انتخاب‌ مناسبی بود؛ چرا که نصرت یک فرد درونگرا بود و بازیگری که برای ایفای این نقش انتخاب ‌شد، ‌توانست این ویژگی را بهتر به نمایش بگذارد. فیلمنامه‌ به این نکته تاکید می‌کرد که نصرت با منش پهلوانی رشد یافته است. داریوش ارجمند (پهلوان) و عباس امیری (میرزا) هم خیلی‌خوب بازی کردند.

در مجموع سریال تلویزیونی ‌پریدخت‌ با نیم‌نگاهی به موضوع حادثه مشهور مسجد گوهرشاد، به زندگی دختری به نام پریدخت می‌پرداخت که در اولین روزهای زندگی مشترکش داغدار قتل پدرش می‌شود؛ قتلی که در ظاهر به دست همسرش صورت گرفته است.سامان مقدم با ‌ پریدخت‌ ثابت کرد‌ فیلمنامه در موفقیت او در کارگردانی موثر است. البته سکانس‌های مربوط به ماجراهای رمانتیک سریال قوی‌تر اجرا شد و بهتر با مخاطب ارتباط برقرار کرد، اما در بخش‌های دیگر شاهد استفاده زیاد از کلیشه‌ها بودیم. با همه اینها ‌ پریدخت‌ اجرای دلچسبی داشت که میزانسن‌های آن دقیق، اما نوع نمابندی‌اش ضرباهنگ سریال را کند کرده بود.

معرفی فیلم و سریال فیلم و سریال آی فیلم سریال پریدخت جدول پخش آی فیلم بازیگران سریال پریدخت اخبار فیلم و سریال

ساعت پخش و تکرار سریال پریدخت از شبکه آی فیلم

مجموعه تلویزیونی تاریخی «پریدخت» از روز سه شنبه (۶ مهر ۱۴۰۰) جایگزین سریال ایلدا در شبکه آی فیلم خواهد شد.

سریال پریدخت هر روز ساعت ۱۹ از شبکه آی فیلم پخش میشه و ساعت های ۳ و ۱۱ نیز می تونید تکرار اون را تماشا کنید.

بازیگران پریدخت

بازیگر نقش
لیلا حاتمی پریدخت
علی مصفا نادر
کامبیز دیرباز نصرت
شاهرخ استخری فراز
داریوش ارجمند پهلوان
عباس امیری میرزا
سید مهرداد ضیایی
حسن پورشیرازی
صالح میرزاآقایی
مهوش صبرکن

دیگر عوامل سریال

کارگردان: سامان مقدم، نویسنده: احمد رفیع زاده، دستیار اول کارگردان: حسین خضوعی، مدیر صحنه: امیرحسین حداد، مدیر تدارکات: سهراب دادگستر، دستیار اول تصویربردار: افشین گودرزی، عکاس: جلال حمیدی، منشی صحنه: فرناز جمشیدی مقدم، دستیار دوم کارگردان: علی نظری، تیتراژ: ساسان توکلی فارسانی، طراح چهره پردازی: مهری شیرازی، طراحان صحنه و لباس: فرامرز بادرامپور، محمد گنجعلی، برنامه ریز: سیدمحسن اورنگ، مدیر تولید: پیمان جعفری، طراحی و ترکیب صدا: محمدرضا یوسفی، صدابردار: رضا کشاورز، موسیقی: آریا عظیمی نژاد، تدوین: رضا بهارانگیز، مدیر تصویربرداری: مرتضی غفوری.

ساتین

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ