آیا چاقی با پرخوری ارتباط دارد؟

0

چاقی یکی از نگرانی‌های مهم در دنیای امروز است. بر اساس داده‌های سازمان بهداشت جهانی در سال ۲۰۱۶، ۶۵۰ میلیون بزرگسال در سراسر جهان از این بیماری مرتبط با سبک زندگی رنج می‌برند. چاقی تجمع بیش از حد چربی در بدن است که اغلب ممکن است ریسک بیماری قلبی، دیابت و موارد دیگر را افزایش دهد.

یک دستورالعمل رژیم غذایی توسط USDA نشان می‌دهد که بزرگسالان برای کاهش وزن باید تعداد کالری دریافتی از غذا‌ها و نوشیدنی‌ها را کاهش و مقدار مصرف شده را از طریق فعالیت بدنی افزایش دهند.

در واقع، هر متخصص بهداشت برای حفظ وزن سالم بر رژیم غذایی متعادل و سبک زندگی سالم تاکید می‌کند. این بدان معناست که برای جلوگیری از چاقی، باید چربی‌های مصرفی خود را بسوزانید.

با این حال، یک مطالعه جدید که در ژورنال آمریکایی تغذیه بالینی منتشر شده است، یک رویکرد جایگزین برای کاهش وزن موثر را نشان می‌دهد. محققان این مطالعه اظهار داشتند که افزایش وزن یا چاقی همیشه با میزان خوردن شما ارتباطی ندارد. در عوض، بستگی زیادی به کیفیت غذای مصرفی دارد.

مشاوره تغذیه رایگان مجله سلامت متخصص غدد متخصص تغذیه دکتر تغذیه درمان چاقی پیشگیری از بیماری های قلبی عروقی بهترین متخصص تغذیه اضافه وزن و چاقی

به گفته نویسنده اصلی مطالعه، داکتر دیوید لودویگ، متخصص غدد درون ریز بیمارستان (شفاخانه) کودکان بوستون و استاد دانشکده پزشکی هاروارد، مدل تعادل انرژی به ما در درک علل بیولوژیکی افزایش وزن کمک نمی‌کند. به عنوان مثال، در طول جهش رشد، مصرف غذای نوجوانان ممکن است به اندازه هزار کالری در روز افزایش پیدا کند اما آیا پرخوری آنها باعث جهش رشد می‌شود یا جهش رشد باعث گرسنگی و پرخوری نوجوان می‌شود؟.

محققان در ادامه اظهار می‌کنند که الگوی رژیم غذایی مدرن باید مسئول همه گیری چاقی کنونی و علت اصلی چاقی باشد. امروزه رژیم غذایی ما شامل غذا‌هایی است که دارای شاخص گلیسمی بالا، فرآوری شده و حاوی کربوهیدرات/نشاسته هستند. این مطالعه توضیح می‌دهد که این مواد غذایی متابولیسم ما را تغییر می‌دهند، سبب ذخیره چربی، افزایش وزن و چاقی می‌شوند.

به همین دلیل است که دکتر لودویگ توضیح می‌دهد: کاهش مصرف کربوهیدرات‌های زود هضم که در دوره رژیم غذایی کم چرب به منابع غذایی سرازیر شده است، محرک اصلی ذخیره چربی بدن را کاهش می‌دهد. در نتیجه، افراد می‌تواند با گرسنگی کمتر و دشواری کمتری وزن خود را کاهش دهند.

با این حال، محققان اظهار می‌کنند که تحقیقات بیشتری لازم است تا بتوان به این نتیجه رسید که آیا این مدل جدید به تسریع کاهش وزن موثر و جلوگیری از چاقی کمک می‌کند.

منبع : باشگاه خبرنگاران

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ