چرا نباید هدفون خود را با دیگران شریک شوید؟

0

تقریباً هر نقطه ای از بدن از جمله داخل گوش ها می تواند جوش بزند. گوش های شما به دلایل مختلفی ممکن است جوش بزنند، مثل استفاده ی مشترک از هدفون یا پاک نکردن جرم های گوش.

خبر خوب آنکه جوش گوش را بیشتر اوقات می توان در خانه با استفاده از محصولات ضد باکتری درمان کرد. اما در مورد بعضی جوش ها ممکن است نیاز به مراجعه به پزشک باشد.

مراقبت از گوش ها مجله سلامت متخصص گوش حلق بینی متخصص پوست و مو علت گرفتگی گوش جوش گوش نشانه چیست جرم گوش

علت جوش زدن گوش چیست؟

مانند همه ی انواع جوش، گوش ها هم ممکن است به خاطر مسدود شدن فولیکول های مو یا هجوم باکتری ها جوش بزنند. برخی ازعلل رایج جوش زدن گوش ها عبارتند از:

استفاده از هدفون: هدفون داخل گوش می رود و به پوست مجرای گوش فشار می آورد. این امر می تواند باعث مسدود شدن فولیکول های موی درون گوش و محبوس شدن آلودگی ها و باکتری ها شود. به دلیل گرم و مرطوب بودن محیط گوش، باکتری های جوش زا در آنجا رشد می کنند.

استفاده ی مشترک از هدفون: با استفاده ی اشتراکی از هدفون هم ممکن است در معرض انواع بیشتر و جدیدی از باکتری ها قرار گیرید، امری که می تواند باعث افزایش جوش ها شود. اگر مجبور بودید از هدفون مشترک استفاده کنید، ابتدا آن را با یک پد الکلی یا دستمال ضد باکتری تمیز کنید.

جرم زیاد گوش: جرم گوش هم می تواند باعث مسدود شدن منافذ پوست داخل گوش شود. جرم انباشته شده در گوش را باید پاک کرد، در غیراینصورت می تواند منجر به جوش زدن گوش ها شود.

جوش گوش را چطور درمان کنیم؟

استفاده از پمادهای ضد باکتری: محصولات بدون نسخه ای همچون بنزوئیل پروکساید می توانند به از بین رفتن باکتری های روی پوست و کاهش جوش ها کمک کنند.

تمیز کردن گوش ها: اگر متوجه انباشت جرم در گوش های خود شدید، هفته ای یک یا دو بار گوش هایتان را با گوش پاک کن تمیز کنید. اما هیچ چیزی را بیش از حد داخل مجرای گوش فرو نکنید، چون این کار می تواند باعث فرو رفتن هر چه بیشتر جرم ها در داخل گوش شود. برای شستشوی گوش ها هم می توانید به پزشک مراجعه کنید.

داروهای تجویزی: گاهی برای درمان جوش های بزرگ و دردناک ممکن است نیاز به استفاده از پمادهای آنتی بیوتیک تجویزی یا حتی آنتی بیوتیک های خوراکی باشد. یکی از آنتی بیوتیک هایی که متخصصان پوست ممکن است تجویز کنند افلوکساسین است.

استروئیدها: متخصص پوست همچنین ممکن است یک استروئید ضد التهاب مثل کورتیزون به درون جوش تزریق کند تا التهاب آن فروکش کند. با این کار معمولاً جوش و درد آن در عرض تقریباً یک روز برطرف می شود.

با جوش گوش با احتیاط رفتار کنید

از آنجایی که مجرای گوش به طور مستقیم به گوش حساس داخلی منتهی می شود، باید با جوش گوش هایتان با احتیاط رفتار کنید.

با جوش گوش تان خیلی با خشونت رفتار نکنید. اگر بترکد و عفونت کند ممکن است باعث عفونت خارجی و داخلی در گوش شود. بنابراین هرگز در خانه چیزی را داخل جوش فرو نکنید.

به خاطر داشته باشید که عفونت داخل گوش در برخی موارد می تواند دردناک باشد و اثر موقت یا همیشگی بر شنوایی تان داشته باشد.

اگر اندازه و درد جوش به مرور بیشتر شد، باید در اسرع وقت به یک متخصص پوست معتبر مراجعه کنید. این امر می تواند نشانه ی یک عفونت پوستی باکتریایی یا انباشت چرک باشد.

منبع : روزیاتو

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ