با سبزیجات برگ دار در برابر بیماری ها مقاوم شوید

0

با پیروی از رژیم غذایی سرشار از سبزیجات برگدار می توان از خود در برابر بسیاری از بیماری‌ها محافظت کرد. سبزیجات برگدار حاوی ویتامین‌ها، مواد معدنی و فیبر فراوان هستند و ارزش غذایی بالا و کالری کمی دارند.

ویتامین و مواد مغذی ویتامین های ضروری بدن ویتامین مواد مغذی گل کلم مصرف میوه و سبزیجات کمبود ویتامین سلامت نیوز خواص گل کلم خواص شاهی خواص سبزیجات خواص چغندر پیشگیری از بیماری انواع سبزیجات ارزش غذایی سبزیجات

انواع سبزیجات دارای ارزش غذایی بالا عبارتند از: گل کلم که به کلم پیچ نیز معروف است و یکی از مفیدترین سبزیجاتی است که افراد می‌توانند در سراسر جهان از آن استفاده کنند. خوردن یک فنجان کلم پیچ خام ۶ برابر بیشتر از رژیم غذایی کامل بدن، ویتامین K، دو برابر ویتامین A، بیش از مقدار کافی ویتامین C و آنتی اکسیدان‌های موجود در آن را تامین می‌کند.

میکروجرین، گیاه سبز ناقصی است که دانه و گیاه تولید می‌کند و عمدتا برای تزئین ظروف غذا استفاده می‌شود، اما با این وجود، برای بدن انسان بسیار مفید است. این گیاه کوچک حاوی ویتامین‌های K،  Eو C است که برای نیاز بدن کافی است و مصرف کالری را که ممکن است باعث چاقی شود کاهش می‌دهد.

کولارد سبز، سرشار از کلسیم و ویتامین A و همچنین حاوی ویتامین B۹ و ویتامین C است که به بدن کمک می‌کند تا بهبود یابد.

برگ چغندر سبز، منبع خوبی از تغذیه است، زیرا سرشار از پتاسیم، فیبر، کلسیم و ویتامین‌های A و K است. این برگ‌ها حاوی آنتی اکسیدان‌هایی مانند کاروتن و لوتئین است وبه کاهش برخی از مشکلات چشمی مانند دژنراسیون ماکولا و آب مروارید.

کلم، از چند لایه برگ ضخیم تشکیل شده است. کلم خطر ابتلا به سرطان به ویژه سرطان مری کمک می‌کند، اما اگر به صورت خام یا جوشانده مصرف شود و یک غذای تخمیر شده باشد، می‌تواند سلامت دستگاه گوارش و سیستم ایمنی بدن را افزایش داده و همچنین به کاهش وزن کمک کند.

شاهی، گیاهی است برگ دار که دارای خواص شگفت انگیز درمانی است و از دیرباز به عنوان داروی گیاهی شناخته شده است و برای سلامتی مفید است، زیرا سلول‌های بنیادی سرطانی را هدف قرار داده و توانایی تکثیر سلول‌های سرطانی را کاهش می‌دهد. می‌توان آن را به راحتی به غذاهای مختلف اضافه کرد و نیازی به آماده سازی ندارد.

اسفناج، این گیاه تولید گلبول‌های قرمز خون را افزایش داده و ظاهر نقایص لوله عصبی را کاهش می‌دهد و سرشار از اسید فولیک است که در پیشگیری از چندین بیماری کمک می‌کند. توصیه می‌شود که با هدف بهبود سلامت عمومی و ایمن سازی در برابر بیماری‌های مختلف فرد یکبار در روز اسفناج خام بخورد.

کاهو، یکی از انواع سبزیجات غنی از ویتامین A و K است و طبق بسیاری از مطالعات، خوردن منظم کاهو ممکن است سطح چربی‌ها را در خون انسان بهبود بخشد و خطر بیماری‌های قلبی را کاهش دهد.

منبع : اسپوتنیک

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ