علت کم خونی مرد ها چیست و چه علائمی دارد؟

0

متخصص بیماری‌ های‌ داخلی و رئیس بیمارستان‌ ولیعصر(عج)‌ بیرجند بیان کرد: از علائم فاویسم؛ زردی پوست، سفیدی چشم‌ها، تپش‌ قلب، خواب‌ آلودگی، تنگی نفس، خستگی و دفع ادرار پر رنگ است.
متخصص کم خونی متخصص داخلی گلبول قرمز کم خونی فاویسم چیست علائم کم خونی در مردان علائم کم خونی علائم فاویسم سلامت نیوز راههای افزایش گلبول قرمز درمان کمبود گلبول قرمز خون درمان کم خونی پیشگیری از کم خونی پزشک متخصص داخلی

علیرضا محمودی راد با بیان اینکه فاویسم یک اختلال ارثی است که اغلب در جنس مذکر رخ می‌دهد، اظهار کرد: کمبود آنزیم گلوکز۶_ فسفات دهیدروژناز در گلبول قرمز خون این افراد باعث می‌شود در مواجهه با برخی مواد، گلبول‌های قرمز زودتر تخریب شوند و نوعی کم خونی به نام آنمی همولیتیک‌ در بیمار بروز کند.

این متخصص‌ بیماری‌ های داخلی با بیان اینکه مصرف بعضی داروها و ابتلا به برخی از عفونت‌های باکتریایی‌ یا ویروسی از عوامل شروع کننده این بیماری هستند، گفت: اسید اسکورییک‌ موجود در برخی ویتامین‌ها، نفتالین و سولفیت‌ موجود در بعضی مواد غذایی‌ و کنسروها، منتول‌ موجود در برخی مواد بهداشتی مانند خمیر دندان نیز از عوامل محرک این بیماری هستند.

وی بیان کرد: به همین علت این افراد باید حتماً برچسب توضیح ترکیبات مواد غذایی‌ و داروها را مطالعه کنند و در صورت عدم تماس با این مواد خطری بیماران را تهدید نمی‌کند.

محمودی راد ادامه داد: مصرف باقلا، سویا و اغلب گیاهانی که در نیام قرار دارند یا استنشاق گرده این گیاهان‌ نیز باعث بروز علائم می‌شود و اگر بیمار در معرض این موارد قرار بگیرد و علائم شروع شود، بیمار باید در مرکز درمانی بستری و تحت اقدامات درمانی قرار بگیرد.

منبع : ایسنا

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ