دور برگشت لیگ قهرمانان اروپا/ نبردهای سرنوشت‌ساز برای صدرنشینی 

0

ساتین –

لیگ قهرمانان اروپا با انجام بازی‌های دور برگشت از دیشب کلید خورد. امشب نیز هشت دیدار از گروه‌های A تا D برگزار خواهد شد. در گروه A منچسترسیتی میزبان بروژ خواهد بود. تیم بلژیکی در این فصل عالی کار کرده و در گروهی که پاری‌سن‌ژرمن و منچسترسیتی در آن حضور دارد شانس صعود را برای خود زنده نگه داشته است. سیتی بعد از پاری‌سن‌ژرمن در رتبه دوم قرار دارد و می‌خواهد با پیروزی در این بازی رقابت برای صدرنشینی را با تیم فرانسوی حفظ کند. 

در آلمان هم پاری‌سن‌ژرمن مهمان لایپزیش است. شاگردان پوچتینو در بازی رفت به لطف درخشش مسی و امباپه ۳-۲ حریف آلمانی خود را شکست دادند و قصد دارند روند خوب خود در لیگ قهرمانان را حفظ کنند. لایپزیش هنوز به زندگی بدون یولیان ناگلزمن عادت نکرده و هر سه بازی خود در دور رفت لیگ قهرمانان را با شکست پشت ‌سر گذاشته است. شاگردان جسی مارش اما این بار به دنبال کسب امتیاز مقابل تیم ثروتمند پاریسی هستند. لیونل مسی به احتمال زیاد در این بازی به دلیل مصدومیت غایب خواهد بود چون بین دو نیمه بازی با لیل از زمین خارج شد. 

در گروه B میلان در سن‌سیرو میزبان پورتو است. روسونری بعد از تحمل سه شکست در دور رفت می‌خواهد هر طور شده به این روند پایان دهد. هواداران این تیم طاقت دو شکست پشت ‌سر هم مقابل تیم پورتو را ندارند. تیمی که در بازی رفت میلان را با یک گل شکست داد. شاگردان استفانو پیولی برخلاف روند خوبی که در سری A دارند در اروپا اصلاً موفق نبوده‌اند که این موضوع به کم‌تجربگی بازیکنان این تیم در اروپا نیز مربوط می‌شود. شاگردان سرجیو کونسیسائو در تیم پورتو هم تمام تمرکز خود را به صعودی مجدد به مرحله حذفی لیگ قهرمانان اروپا گذاشته‌اند، اتفاقی که فصل گذشته نیز رقم زدند. هرچند که این بار در گروهی بسیار سخت قرار گرفته‌اند اما همچنان در حد یک تیم مدعی صعود نشان داده‌اند و هم امتیاز با اتلتیکوی ۴ امتیازی، به شدت برای رسیدن به مرحله بعدی مشتاق هستند. 

رقابت صدرنشینی در گروه C بین آژاکس و دورتموند است هرچند لیسبون نیز هنوز امیدهای خود را برای صعود از دست نداده و می‌تواند در بازی با بشیکتاش شانس خود را بالاتر ببرد. آنها در ورزشگاه آلوالاده میزبان تیم ترکیه‌ای هستند و در حالی که بازی رفت را ۴- یک در ترکیه به سود خود تمام کرده‌اند قطعاً در زمین خودی به چیزی کمتر از ۳ امتیاز فکر نمی‌کنند. در نبرد مهم این گروه، دورتموند میزبان آژاکس است. زردپوشان آلمانی فقط در فکر انتقام شکست دور رفت مقابل حریف هلندی هستند. دو هفته قبل، آژاکس با چهار گل دورتموند را در هم کوبید تا با ۹ امتیاز در صدر جدول گروه قرار بگیرد. با این وجود، دورتموند بعد از آن باخت، توانسته سه برد متوالی به دست بیاورد و اوضاع روحی خوبی دارد. نمایش دفاعی دورتموند در بازی رفت چیزی در حد فاجعه بود اما مارکو روسه سرمربی این تیم باید در این بازی به سر و سامان دادن اوضاع دفاعی مقابل مهاجمان خطرناک آژاکس از جمله سباستین هالر بپردازد. 

در گروه D، شریف تیراسپول همچنان تیم شگفتی‌سازی است که صدرنشینی را در حضور تیم‌های رئال‌مادرید و اینتر در اختیار دارد. این تیم در مولداوی به دنبال انتقام شکست دور رفت مقابل اینتر است. شاگردان اینزاگی در بازی رفت اولین شکست را به شریف با نتیجه ۳- یک تحمیل کردند. در این گروه شریف و رئال‌مادرید ۶ امتیای هستند و اینتر ۴ امتیازی و به همین دلیل هر سه تیم شانس بالایی برای صعود دارند. 

رئال‌مادرید در سانتیاگو برنابئو میزبان شاختار دونتسک اوکراین است. شاگردان آنچلوتی در بازی رفت با پنج گل برنده شدند و این بار نیز بعید است کار سختی در پیش داشته باشند. در پنج بازی قبلی دو تیم ۲۳ گل رد و بدل شده و به نظر می‌رسد این بازی هم یک نمایش پرگل را به همراه داشته باشد، به خصوص که تیم اوکراینی نمی‌خواهد دومین شکست سنگین را در دو هفته بپذیرد.

پاری سن ژرمن نیوز

دور برگشت لیگ قهرمانان اروپا/ نبردهای سرنوشت‌ساز برای صدرنشینی 

منبع : خبر ورزشی

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ