رسمی : با اعلام بارسلونا , ژاوی هرناندز سرمربی بارسلونا شد !

0

اختصاصی بارسا نیوز – باشگاه بارسلونا با انتشار بیانیه ای از توافق با ژاوی هرناندز برای هدایت تیم اصلی خبر داد .

 

باشگاه بارسلونا با ژاوی هرناندز برای سرمربیگری تیم اصلی تا پایان فصل جاری و ۲ فصل دیگر به توافق رسیده است . ژاوی هرناندز که محصول آکادمی بارسلونا است پس از مذاکراتی که در روزهای گذشته با مالکان باشگاه السد قطر انجام شد این تیم را ترک کرد .

 

انتظار میرود ژاوی اوایل هفته وارد بارسلونا شود . مراسم معارفه وی به عنوان سرمربی جدید باشگاه بارسلونا بعداظهر دوشنبه ۸ نوامبر به صورت عمومی در نیوکمپ برگزار میشود . پس از مراسم او در اتاق مطبوعات باشگاه سخنرانی خواهد کرد .

 

جزئیات معارفه به زودی اعلام میشود .

 

 اسطوره بارسلونا : ۷۶۷ بازی و ۲۵ جام 


ژاوی یک اسطوره باشگاه بارسلونا است . ۷۶۷ بازی او یک رکورد بود تا اینکه به تازگی توسط مسی شکسته شد .

 

در ۱۷ سال حضور در تیم اصلی ( از ۱۹۹۸ تا ۲۰۱۵ ) او ۲۵ جام بزرگ با بارسلونا کسب کرد :

۸ لالیگا

۴ لیگ قهرمانان

۳ کوپا دل ری

۲ جام باشگاه های جهان

۲ سوپرکاپ اروپا

۶ سوپرکاپ اسپانیا

 

 زندگی در بلوگرانا 


ژاوی در مجموع ۲۴ سال در باشگاه بارسلونا حضور داشت . کار او از زمانی که کمتر از ۱۲ سال داشت از ۱۹۹۱/۹۲ آغاز شد . او یکی از بزرگترین هافبک های تاریخ است که با خلاقیت , پاس های دقیق و بازی خوانی عالی باعث تعریف جدیدی از هنر شد . او قدرت بدنی پایین تر خود را با هوش فوق العاده , مهارت شگفت انگیز و استعداد باورنکردنی جبران کرد .

 

او اولین بازی خود را تحت هدایت لوئیس فن خال در ۱۹۹۸ انجام داد و بلافاصله در تیم اصلی به جایگاه ثابتی رسید . او در سال ۲۰۰۳ تحت هدایت فرانک رایکارد شکوفا شد و زیر نظر پپ گواردیولا در سال ۲۰۰۸ به عنوان یکی از بهترین بازیکنان تاریخ تبدیل شد .

 

ژاوی پس از خداحافظی کارلوس پویول به عنوان کاپیتان انتخاب و در سال ۲۰۱۵ باشگاه را ترک کرد . او ۶ سال بعد اینبار به عنوان مربی بازگشته درحالی که برخی از هم تیمی های سابقش در تیم هستند : بوسکتس , پیکه , روبرتو , آلبا و تراشتگن

 

 تجربه مربیگری 


ژاوی در آخرین سال های بازیگری اش برای السد به میدان رفت و پس از بازنشستگی در سال ۲۰۱۹ مربی شد . او چندماه بعد موفق به قهرمانی در سوپرکاپ قطر شد و همچنین این تیم را به نیمه نهایی لیگ قهرمانان آسیا رساند .

 

ژاوی در مجموع در السد ۷ جام مختلف کسب کرد که ۳ مورد در سال ۲۰۲۱ بدست آمد .

 

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ