منچستریونایتد – منچسترسیتی؛ دربی سرنوشت

0

ساتین – امروز از ساعت ۱۶ در اولین و مهم‌ترین دیدار از هفته یازدهم لیگ برتر انگلیس، منچستریونایتد در ورزشگاه اولدترافورد میزبان منچستریونایتد خواهد بود.

منچستریونایتد؛ نجات کامل

فکر می‌کنید با برد در لندن، اوله‌گنار سولشائر نجات پیدا کرده؟ بعید می‌دونیم! همه‌چیز از وقتی شروع شد که رونالدو، واران و سانچو به اولدترافورد آمدند و خیلی‌ها تصور می‌کردند برای حضور در کورس قهرمانی لیگ برتر، جنس سولشائر جور است. درخشش رونالدو و حضور در بالای جدول هم مزید بر علت شد که افت شیاطین‌سرخ به چشم بیاید. ۴ هفته پیروز نشدند و شکست ۵ گله مقابل لیورپول می‌توانست به راحتی حکم اخراج سولشائر را امضا کند، اما مدیران باشگاه یک فرصت دیگر هم به او دادند و مثل همیشه خوب استفاده کرد. نکته مثبت در مورد منچستریونایتد این است که ستاره‌ها با اوله همسو هستند و از او حمایت می‌کنند. از بخت بد این مربی، تیمش در ۴ هفته دیدارهای بسیار دشواری مقابل لسترسیتی، لیورپول، تاتنهام و منچسترسیتی داشته و دارد. حتی ۲ هفته و ۳ هفته دیگر هم باید به مصاف چلسی و آرسنال بروند. هنوز نجات سولشائر کامل نشده و باید ببینیم نتایجی مثل دیدار با تاتنهام می‌گیرند یا لیورپول؟ آمار که می‌گوید تیم سولشائر در دربی‌ها وضعیت خوبی دارد.

منچسترسیتی؛ این طلسم

شرایط پپ گواردیولا قطعاً فاصله زیادی با همتایش روی نیمکت منچستریونایتد دارد، ولی در سمت آبی شهر منچستر هم همه‌چیز ایده‌آل نیست. سیتیزن‌ها بازی اول و آخرشان در این فصل را باخته‌اند و در این بین نتایج خوبی کسب کرده‌اند. با این حال ۳ مرتبه در این فصل گل نزده‌اند و نگرانی‌هایی بابت قدرت خط حمله‌شان ایجاد کرده. وقتی این رکورد بد جلوه می‌کند که به یاد بیاوریم منچسترسیتی در کل فصل قبل فقط در ۳ دیدار گل نزد. با این حال همین فصل هم در دیدارهایی ۶، ۵ و ۴ گل زده‌اند و می‌توانند دوباره به روزهایی که رقبا را یکی پس از دیگری نابود می‌کردند، نزدیک شوند. اما گواردیولا آمار خوبی اخیراً مقابل همشهری نداشته و ۴ بازی است که در لیگ برتر نبرده. در واقع دربی منچستر برای قهرمان فصل قبل لیگ برتر به نوعی طلسم شده و می‌خواهند هرطور که شده این طلسم را بشکنند. از شانس بدشان منچستریونایتد روزهای تلخ باخت در خانه مقابل لیورپول را کمی فراموش کرده و با روحیه به دربی می‌آید.

آخرین جدال
هفتم مارس ۲۰۲۱ در دیدار برگشت فصل قبل لیگ برتر انگلیس، منچستریونایتد در ورزشگاه اتحاد با ۲ گل منچسترسیتی را شکست داد. فرناندش و شاو گل‌های شیاطین‌سرخ را در آن دیدار به ثمر رساندند.

آمار بازی
۱۸۵) در ۱۸۵ دربی منچستر، منچستریونایتد ۷۷ برد داشته و منچسترسیتی ۵۵ مرتبه پیروز شده، ۵۳ بازی هم مساوی شده است.
۴۸) در ۴۸ دیدار لیگ برتری بین یونایتد و سیتی، شیاطین‌سرخ ۲۴ برد و سیتیزن‌ها ۱۵ برد داشته‌اند و ۹ بازی هم بدون برنده تمام شده است.
۴) منچستریونایتد در ۴ دیدار آخرش مقابل منچسترسیتی در لیگ برتر انگلیس مغلوب نشده، ۳ برد داشته و یک بازی با تساوی خاتمه یافته. بهترین آمارشان شکست‌ناپذیری در ۶ دربی متوالی بین سال‌های ۲۰۰۸ تا ۲۰۱۱ بود.
۷) منچسترسیتی ۷ مرتبه در اولدترافورد پیروز شده است. آن‌ها همراه لیورپول بیش از هر تیم دیگری منچستریونایتد را در خانه‌اش برده‌اند.
۴) از ۸ نبرد با پپ گواردیولا، اوله‌گنار سولشائر موفق شده ۴ بازی را ببرد. این بهترین آمار سرمربی نروژی منچستریونایتد مقابل یک مربی در انگلیس است.
۳) سیتیزن‌ها در ۳ بازی از ۱۰ بازی‌شان در فصل جاری پیروز نشده‌اند. فصل قبل در کل فصل فقط در ۳ بازی گل نزده بودند.

مصدومان و محرومان
پل پوگبا به دلیل کارت قرمزی که در دیدار مقابل لیورپول گرفت هنوز محروم است. منچستریونایتد از رافائل واران هم‌ به‌دلیل مصدومیت نمی‌تواند استفاده کند. منچسترسیتی هم آیمریک لاپورت را به خاطر دریافت کارت قرمز در دیدار مقابل کریستال‌پالاس در اختیار نخواهد داشت. فران تورس هم مصدوم سیتیزن‌ها است و در دربی منچستر حاضر نخواهد شد.

ترکیب احتمالی دو تیم
منچستریونایتد: دخئا، بایلی، لیندلوف، مگوایر، وان‌بیساکا، شاو، مک‌تامینی، فِرِد، فرناندش، کاوانی و رونالدو
منچسترسیتی: ادرسون، واکر، استونز، دیاس، کانسلو، دبروینه، رودری، برناردو، گریلیش، فودن و ژسوس

بازی امشب منچستر یونایتد بازی امشب منچستر سیتی اخبار منچستر یونایتد

منبع : خبر ورزشی

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ