تیمی به اسم «پرسپولیس» گم شده

0

پرسپولیس نیوز

یک نمایش سرد و کسل‌کننده دیگر از پرسپولیس که به از دست رفتن دو امتیاز دیگر منجر شد؛ این خلاصه تمام آن چیزی است که غروب شنبه در ورزشگاه آزادی اتفاق افتاد. مخاطبان شبکه سه ناچار شدند دقایقی بعد از تماشای یک نبرد تاکتیکی و سراسر جذابیت بین منچستریونایتد و منچسترسیتی، نظاره‌گر تقابلی باشند که از نظر فنی فرسنگ‌ها دور از این سطح بود.

پرسپولیس و گل‌گهر دو تن از مدعیان بالقوه قهرمانی در لیگ بیست‌ویکم هستند اما فوتبال‌شان مخصوصا در نیمه اول چنگی به دل نزد. در این میان انتظارات از پرسپولیس به مراتب بیشتر بود، چون اولا این تیم قهرمان پنج دوره گذشته لیگ برتر است و ثانیا در زمین خودش بازی می‌کرد. با این همه سرخ‌پوشان نتوانستند توقعات را برآورده کنند. حالا پرسپولیس بعد از چهار بازی با کسب هفت امتیاز روی پله ششم جدول رده‌بندی قرار گرفته؛ جایی که معمولا به دیدن سرخ‌ها در آن عادت نداریم.

بعد از پایان بازی با گل‌گهر، حمید مطهری، دستیار یحیی گل‌محمدی در میکسدزون ورزشگاه آزادی به انتقادات واکنش نشان داد و گفت: «درک نمی‌کنم که چرا می‌گویند پرسپولیس در بحران است. ما فقط سه امتیاز با صدر جدول فاصله داریم.» او راست می‌گوید. صدر در اختیار استقلال ۱۰ امتیازی است اما مگر در چهار هفته چقدر امتیاز توزیع می‌شود که این فاصله ناچیز باشد؟ به علاوه بسیاری انتظار داشتند در هفته توقف استقلال و سپاهان، پرسپولیس قدر بداند و با یک پیروزی خانگی فاصله با صدر را کاهش بدهد اما این اتفاق رخ نداد. از تمام اینها که بگذریم، ریشه اصلی غرولندها به نمایش‌های ضعیف پرسپولیس مربوط می‌شود. بله این تیم فصل گذشته هم به آلومینیوم اراک باخت اما انبوهی از موقعیت‌های گلزنی را خراب کرد. آیا قرمزها برابر گل‌گهر غیر از گلی که زدند، موقعیت ممتاز دیگری داشتند؟

پرسپولیس چند بازیکن خوب از دست داده و به نظر می‌رسد در بحث جذب نفرات هم نتوانسته جای خالی آنها را به خوبی پر کند. مشکلات دیگری هم هست. یعنی همیشه بوده اما این حجم از سردرگمی در این تیم کم‌نظیر است. پرسپولیس در نیمه اول بازی با گل‌گهر با سه دفاع بازی کرد و یک‌ بر صفر شکست خورد. بین دو نیمه کادر فنی تغییر سیستم داد و تیم را به چهار دفاع برگرداند اما آخر بازی شاهد تعریف و تمجید مطهری و گل‌محمدی از تاکتیک وقت نخست بودیم. خب اگر خوب بود چرا عوضش کردید؟ جلال حسینی و حامد لک در حالی به‌ طور ناگهانی نیمکت‌نشین شدند که نمی‌توان آنها را مقصر شکست هفته قبل سرخ‌پوشان دانست. به علاوه مهدی شیری که در پست دفاع راست هم به ناتوانی در حرکات تهاجمی متهم می‌شود، این‌ بار یک خط جلوتر در پست هافبک راست به بازی گرفته شد. از سوی دیگر معلوم نیست مشکل کمال کامیابی‌نیا چیست که به بازی گرفته نمی‌شود و نیز کسی نمی‌داند جوانانی مثل علی شجاعی، مهدی مهدی‌خانی، محمد شریفی، رضا دهقانی و … برای کی و چه موقعیتی جذب شده‌اند. حتی در همین سال‌های قهرمانی هم زیاد پیش آمده که پرسپولیس در مقطعی افول کرده باشد اما این‌ بار پای ابهامات جدی فنی و تاکتیکی وسط است.

منبع: دنیای اقتصاد

اخبار فوری پرسپولیس

تیمی به اسم «پرسپولیس» گم شده

خبر ورزشی

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ