دیسیبل شدن اکانت اینستاگرام یعنی چه (حل مشکل)

0

حل مشکل دیسیبل شدن اکانت اینستاگرام ، جلوگیری از دیسیبل شدن اینستاگرام ، برگرداندن پیج دیسیبل شده اینستاگرام ، دیسیبل شدن اکانت اینستاگرام یعنی چی ، disable شدن اکانت اینستا  ، رفع دیسیبل شدن اکانت اینستاگرام ، دلایل دلیل دیسیبل شدن اکانت اینستاگرام

غیرفعال شدن یا Disable شدن پیج در اینستاگرام یکی از کابوس‌های وحشتناک برای کاربران اینستاگرام است. حالتی را در نظر بگیرید که صبح از خواب بیدار می‌شوید و با خوشحالی سراغ اینستاگرام می‌روید تا صفحه‌تان که نزدیک به یک میلیون فالوور دارد را چک کنید، اما با پیغام غم‌انگیز “your account has been disabled for violating our terms” مواجه می‌شوید. در این ‌صورت نمی‌توانید به اکانت‌تان وارد شوید و به آن هیچ دسترسی نخواهید داشت. با آی‌تی‌رسان همراه باشید تا به شما بگوییم که چرا چنین اتفاقی برای‌تان افتاده و راه‌ رهایی از آن برای دسترسی دوباره به صفحه‌تان چیست.

چرا اینستاگرام اکانت من را غیرفعال کرده است؟

به طور کلی بسته شدن صفحه در اینستاگرام سه دلیل عمده داد:

  1. نقض قوانین اینستاگرام
  2. اشتباه بات‌ها و هوش مصنوعی اینستاگرام
  3. استفاده از VPNها

نقض قوانین اینستاگرام یعنی چه؟

شبکه اجتماعی اینستاگرام قوانین و شرایط خاص خودش را برای کاربران مقرر کرده که همه باید به آن‌ها پایبند باشند. درست در زمان ثبت‌نام در این شبکه اجتماعی، اینستاگرام از شما می‌خواهد تا شرایط و ضوابط فعالیت در آن را بخوانید و پس از آن وارد حساب کاربری خود شوید. از این لینک می‌توانید به صفحه ضوابط و قوانین اینستاگرام دسترسی داشته باشید.

اگر بخواهیم به صورت خلاصه توضیح دهیم، استفاده از فالوور یا لایک فیک، ارسال پست‌هایی شامل قوانین کپی‌رایت، محتوای جنسی، مطالب نژادپرستانه و نفرت‌پراکنی، اذیت و آزار خود یا دیگران، تهدید، انتشار فیلم‌های خشونت‌آمیز، خرید و فروش اقلام ممنوعه (الکل، دخانیات، اسلحه، حیوانات و…) و موارد مشابه ممنوع است.

در بین تمامی این موارد، رعایت نکردن قانون کپی‌رایت به عنوان یکی از مهم‌ترین عوامل بسته شدن پیچ‌های ایرانی به شمار می‌رود.

برای آنکه با بایدها و نبایدهای اینستاگرام به صورت خلاصه آشنا شوید، حتما این پست ما را در اینستاگرام ببینید و ذخیره کنید که همیشه بتوانید به آن دسترسی داشته باشید.

قانون کپی رایت اینستاگرام چیست؟

قانون کپی‌رایت اینستاگرام شامل انتشار هر نوع مطلبی می‌شود که حق انتشار یا مالکیت آن با ما نباشد، یعنی برای هر نوع موسیقی خارجی یا حتی ایرانی، تیکه‌ای از فیلم، سریال، تاک‌شو‌ها، بازی‌های ویدیویی یا هر نوع اثر تولید شده باید اجازه انتشار آن را داشته باشیم، در غیر این‌صورت قانون کپی رایت را زیر پا گذاشته‌ایم و ممکن است حسابمان بسته شود.

به دلیل آن که قانون کپی‌رایت در ایران رعایت نمی‌شود، ما نیز عادت کردیم که در کلیپ‌ها، مطالب و پست‌هایمان از موسیقی، بخشی از یک فیلم یا موارد دیگر استفاده کنیم که این موارد ضد قوانین کپی‌‌رایت اینستاگرام است.

چرا برخی پیچ‌ها با وجود عدم رعایت قوانین، بسته نمی‌شوند؟

شاید دیده باشید که برخی پیچ‌ها قوانین اینستاگرام را رعایت نمی‌کنند اما مدت‌هاست بدون هیچ مشکلی به فعالیت خود ادامه داده‌اند. این اتفاق چند دلیل دارد، مهم‌ترین دلیل آن است که اینستاگرام برای بستن صفحات و نظارت بر روی پست‌های منتشر شده از بات‌ها و هوش مصنوعی بهره می‌برد، بررسی بر روی محتوا به این شکل بسیار دشوار است و همیشه چند درصد خطا وجود دارد.

به همین دلیل ممکن است گاهی اوقات یک صفحه با وجود نقض قوانین اینستاگرام، بسته نشود و یک صفحه با وجود رعایت قوانین، بسته شود. در برخی مواقع که هوش مصنوعی متوجه نقض قوانین یک صفحه نمی‌شود، ریپورت‌هایی که کاربران می‌دهند باعث بسته شدن آن پیج خواهد شد.

چگونه قانون کپی رایت را دور بزنیم؟

یکی از بهترین روش‌ها برای جلوگیری از بسته شدن پیچ به دلیل قوانین کپی رایت، اعلام نام سازنده و مالک اثر در کپشن پست است. یعنی اگر شما یک موسیقی از یک خواننده را منتشر کردید، در کپشن پست بنویسید که این موسیقی متعلق به آن خواننده است و ترجیحا آدرس پیچ آن خواننده را نیز منشن کنید. بسیاری از پیچ‌ها با استفاده از این روش، به مالک اثر نیز احترام گذاشته و اینستاگرام را متقاعد می‌کنند که صفحه‌شان را نبندد.

البته این روش اصلا قابل اطمینان نیست، موارد زیادی وجود داشت که یک صفحه بعد از مدت‌ها فعالیت به این روش بسته شده و تمام زحمات صاحبان آن بر باد رفته است. اگر قصد بالا آوردن یک پیچ به روش درست و قانونمند را دارید، بهتر است ریسک استفاده از این روش را نپذیرید.

چرا در صورت رعایت تمام قوانین، صفحه من غیرفعال شده است؟

اما گاهی اوقات با وجود این‌که هیچ‌گونه فعالیتی را خلاف ضوابط انجام نداده‌اید، اینستاگرام اکانت شما را غیرفعال می‌کند. این مورد می‌تواند به دلیل اشتباه خود اینستاگرام باشد.

به‌عنوان مثال اگر تصاویر ارسالی زیادی را در مدت زمان کم منتشر کنید و محتوای آن‌ها هم به صورتی باشد که اینستاگرام آن‌ها را با اسپم اشتباه بگیرد، احتمال غیرفعال شدن حساب شما وجود دارد. یا این‌که در یک مدت کوتاه اقدام به فالو کردن تعداد بالایی از کاربران بکنید که در این‌صورت این مورد از طرف اینستاگرام مشکوک گزارش می‌شود.

از طرفی ممکن است هوش مصنوعی یا بات‌های اینستاگرام یک پست را به اشتباه حاوی موارد نقض کننده قوانین تشخیص دهند و آن صفحه را غیرفعال کنند. به هر حال گاهی اشتباه رخ می‌دهد.

استفاده از VPN در بسته شدن اکانت اینستاگرام تاثیر دارد؟

یکی دیگر از مواردی که باعث بسته شدن حساب اینستاگرام می‌شود، استفاده از vpn‌های متعدد و اتصال به حساب کاربری، از سرورهای متفاوت است. بسیاری از کاربران ادعا دارند که با وجود رعایت تمامی قوانین، حسابشان در اینستاگرام بسته شده است. جدا از امکان بسته شدن صفحه به دلیل اشتباه هوش مصنوعی، استفاده از vpn نیز یکی دیگر از دلایل مهم بسته شدن حساب به شمار می‌رود.

هنگامی که کاربران طی مدتی کوتاه با استفاده از چندین vpn و چندین سرور مختلف به حساب خود متصل می‌شوند، اینستاگرام آن‌ها را ربات تشخیص داده و صفحه‌شان را می‌بندد.

برای جلوگیری از این اتفاق هنگام ورود به اینستاگرام فیلترشکن خود را ببندید یا آن که از یک vpn با کیفیت و یک سرور آن برای اتصال به اینستاگرام استفاده کنید، تا با اتصال از سرورهای متعدد، اینستاگرام را به اشتباه نیندازد.

روش بازیابی اکانت غیرفعال اینستاگرام به دلیل استفاده از VPN (پیشنهادی)

تاکنون به این نتیجه رسیدیم که بسته شدن حساب اینستاگرام سه دلیل عمده دارد: ۱-عدم رعایت قوانین اینستاگرام ۲- اشتباه بات‌ها و هوش مصنوعی این شبکه اجتماعی ۳- استفاده از VPNها

اگر شما قوانین اینستاگرام را زیرپا نگذاشته‌اید و فکر می‌کنید به دلیل استفاده مکرر از فیلترشکن، صفحه شما بسته شده است، برای برگرداندن اکانت disable اینستاگرام خود باید روش زیر را امتحان کنید:

در ابتدا باید بگوییم که این روش به صورت تجربی به دست آمده و شاید برای همه کارآمد نباشد، اما در هر صورت امتحان آن هیچ ضرری ندارد و مجانی است.

در این روش باید از یک تلفن هوشمند یا تبلت ثانویه برای ورود به حسابتان استفاده کنید. البته این دستگاه ثانویه برای ورود به حساب شما باید این سه شرط را داشته باشد:

  1. هرگز با آن به اکانت اینستاگرام خود متصل نشده باشید.
  2. هرگز با آن به اینترنتی که از آن در گوشی یا رایانه خود برای ورود به حساب‌تان استفاده می‌کردید، متصل نشده باشید.
  3. vpn آن خاموش باشد.

معمولا گوشی دوستان‌تان این سه شرط را دارند، می‌توانید از تلفن همراه یا تبلت دوستان‌تان استفاده کنید.

در این روش با استفاده از یک تلفن همراه یا تبلت ثانویه باید وارد حسابتان (لاگین) شوید، در قسمت ثبت شماره موبایل یا ایمیل، همان شماره یا ایمیلی که در هنگام ساختن حساب وارد کردید را بنویسید و صبر کنید تا کد تائید به شماره یا ایمیل شما ارسال شود. پس از وارد کردن کد، بدون مشکل به حساب خود متصل می‌شوید.

به این ترتیب حسابتان در دسترس قرار می‌گیرد، حالا در این دستگاه ثانویه از حساب خود خارج شوید (لاگ‌اوت) و با تلفن یا تبلت خودتان، بدون استفاده از فیلترشکن وارد حسابتان شوید. حواستان باشد مجددا در هنگام ورود به اینستاگرام، فیلترشکن روشن نباشد، یا حداقل تنها از یک vpn و یک سرور مشخص برای ورود به اینستاگرام استفاده کنید.

اما اگر حسابتان به دلیل نقض قوانین یا به اشتباه بسته شده باید از سه روشی که در ادامه توضیح دادیم استفاده کنید:

مشکل اینستاگرام دیسیبل شدن اکانت اینستاگرام پاسخ به مشکلات اینستاگرام آموزش اینستاگرام حرفه ای

روش اول برگرداندن اکانت disable شده در اینستاگرام به دلیل نقض قوانین

پیش از این که مراحل را توضیح دهیم، بهتر است بدانید انجام این اقدامات به معنای بازگشت صد درصد پیج اینستاگرام‌تان نیست و احتمال غیرفعال ماندن همیشگی آن وجود دارد.

از طرفی تکرار مراحل ذکر شده در ادامه در طی یک دوره می‌تواند درصد احتمال بازگشت پیج را بیشتر کند. همانطور که گفتیم هوش مصنوعی و بات‌های اینستاگرام باعث غیرفعال شدن حساب کاربری می‌شود، بنابراین شما با درخواست باز شدن حسابتان درواقع اعلام می‌کنید تا صفحه‌تان مجددا باز بینی شود، در این حالت اگر در پست‌هایتان، قوانین را زیر پا گذاشته باشید، امکان بازگشت صفحه تقریبا صفر می‌شود.

اما اگر بات‌ها یا هوش مصنوعی اینستاگرام به اشتباه صفحه شما را بسته باشند، امکان بازگشت صفحه وجود دارد. مدت زمان بازگشت حساب کاربری برای بعضی‌ها ۳ روز و برای برخی تا ۲۰ روز هم طول می‌کشد. به هر حال برای امتحان شانس بازگرداندن حساب غیرفعال‌تان مراحل زیر را بادقت دنبال کنید.

  1. زمانی که وارد برنامه اینستاگرام شدید و با پیغام your account has been disabled for violating our terms مواجه شدید، به‌جای کلیک بر روی Ok، گزینه Learn more را انتخاب کنید.
  2. در صفحه جدید باز شده، گزینه let us know را برگزینید.
  3. در مرحله بعد در قسمت …If you believe your account was disabled by mistake و گزینه Yes و No قرار گرفته است. در صورتی که اکانت‌تان برای بیزنیس است، گزینه Yes و اگر به‌صورت شخصی است گزینه No را انتخاب کنید.

مشکل اینستاگرام دیسیبل شدن اکانت اینستاگرام پاسخ به مشکلات اینستاگرام آموزش اینستاگرام حرفه ای

  1. در ادامه مراحل برگرداندن اکانت اینستاگرام باید اطلاعات خواسته شده را به ترتیب وارد کنید. در کارد اول نام واقعی خود، در کادر دوم نام کاربری حساب، در کادر سوم ایمیل و در بخش انتخاب کشور سکونت، بهتر است United States را انتخاب کنید، اگر اکانت بیزینس دارید Iran را وارد کنید.
  2. در این مرحله اگر از شما خواسته شده تا فایلی را آپلود کنید، آن را نادیده بگیرید.
  3. چند ساعت بعد باید یک ایمیل از اینستاگرام دریافت کنید. در این ایمیل از شما خواسته می‌شود تا بر روی یک برگه کاغذ با دست خط خود یک کد که در ایمیل ذکر شده را با اعداد انگلیسی به همراه نام کاربری و نام خود با خط خوانای انگلیسی و واضح بنویسید. برگه را با دو دست به صورت کامل جلو خود بگیرید تا تمام نوشته‌های آن مشخص باشد. بگویید یک نفر دیگر از شما با فاصله مناسب عکس بگیرد تا صورت و نوشته بر روی کاغذ با به شکل مناسب در عکس بیفتد.عکس باید فرمت JPEG داشته باشد.  ارسال عکس بی‌کیفیت با دوربین ضعیف و واضح نبودن صورت یا متن روی کاغذ، روند کار شما را مختل می‌کند. بعد از انداختن عکس آن را به ایمیل ضمیمه کنید و در جواب ارسال کنید.مشکل اینستاگرام دیسیبل شدن اکانت اینستاگرام پاسخ به مشکلات اینستاگرام آموزش اینستاگرام حرفه ای
  4. پس از آن در ایمیلی از شما خواسته می‌شود تا اگر حساب‌تان به‌صورت بیزینسی است، مدارک مربوط به کارتان را در فایلی ارسال کنید.
  5. این مراحل را ۲ بار در روز انجام دهید و منتظر پیغام فعال‌سازی مجدد حساب‌ کاربری‌تان از طریق ایمیل بمانید.

در صورت داشتن اکانت بیزینس چگونه برای اینستاگرام عکس بفرستیم؟

شرایط داشتن حساب اینشتاگرام شخصی با اکانت بیزینس متفاوت است، حساب شخصی معمولا شامل تصویر شما می‌شود و اینستاگرام با تطابق عکسی که در ایمیل می‌فرستید با عکس‌هایی که در اکانت خود دارید، می‌فهمد که شما صاحب اکانت هستید یا خیر. اما گاهی شما مدیر پیج شخص دیگری هستید، یا در صفحه خود تصویری از خود ندارید یا شاید هم حساب شما مانند اینستاگرام آی‌تی‌رسان از نوع بیزینس است و تنها اطلاعات مربوط به کار در آن پست شده، در این حالت چگونه باید عکس را ارسال کرد؟

اینستاگرام در ایمیلی که برای شما ارسال می‌کند تاکید دارد که حتی اگر تصویری از شما در اکانت اینستاگرام‌تان نباشد، باز هم ارسال عکس به شیوه‌ای که در بخش قبلی توضیح داده شد تنها راه برای بازگشت حساب است. با ارسال عکس شما اینستاگرام را مطمئن می‌سازید که ربات نیستید و یک شخص حقیقی مدیریت پیج را بر عهده دارد، به این ترتیب اعتماد بیشتری به شما خواهد شد. بنابراین در هر شرایط باید عکس خود را با شرایط گفته شده برای اینستاگرام ارسال کنید.

اما شرایط ارسال عکس برای اکانت‌ها بیزینس متفاوت است. اگر حساب شما بیزینس است باید مدرکی که اثبات کند حساب متعلق به شما و بیزینس‌تان است را ارسال کنید. در ابتدا پیش از ارسال ایمیل به خاطر داشته باشید که در مرحله ۴ روش قبلی باید کشورتان را Iran وارد کنید. سپس برای ارسال عکس باید مدرکی را در دست داشته باشید که ثابت کند شما صاحب بیزینس حسابتان هستید. این مدرک شامل موارد زیر می‌شود:

  • جواز کسب
  • برگه پرونده مالیاتی
  • فاکتورهای بازرگانی
  • فاکتورهای فروش برای کسب‌و‌کار‌های کوچک
  • اثبات مالکیت دامنه سایت
  • اسناد ثبت سفارش

برای اثبات مالکیت حساب بیزینس خود باید یکی از موارد بالا را داسته باشید، اگر اینطور نیست شرایط بازیابی اکانت بیزینس با تصویر معمولی خودتان بسیار سخت است. اگر چنین مدارکی ندارید، اکانت خود را به بیزینس ارتقا ندهید.

رفع مشکل ارور Confirm your account to request a review در اینستاگرام

برخی از کاربران اعلام کردند که هنگام وارد کردن نامن کاربری با ارور Confirm your account to request a review مواجه می‌شوند. اینستاگرام با ارسال این پیام به کاربران اعلام می‌کند که به اکانت اینستاگرام خود رفته و تایید کنند که این حساب برای آن‌ها است. این پیام در حالی نشان داده می‌شود که اکانت اینستاگرام کاربر غیرفعال شده و امکان ورود به حساب وجود ندارد. بنابراین روند بازیابی اکانت به بن‌بست می‌خورد و دیگر نمی‌توان ادامه مراحل را ادامه داد.

پیام Confirm your account to request a review به چه دلیل ارسال می‌شود؟

دلایل مختلفی باعث می‌شود که شما با این پیام مواجه شوید. زمانی که با پیام Confirm your account to request a review مواجه می‌شوید یعنی اینستاگرام به هویت شما شک دارد و فکر می‌کند فرد دیگری قصد ورود به اکانت شما را دارد بنابراین باید خود را به اینستاگرام اثبات کنید. معمولا زمانی که از دو یا چند دستگاه برای ورود به اینستاگرام استفاده می‌کنید این مشکل رخ می‌دهد.

مشکل اینستاگرام دیسیبل شدن اکانت اینستاگرام پاسخ به مشکلات اینستاگرام آموزش اینستاگرام حرفه ای

برخی نیز اعلام کردند که این مشکل در برخی مناطق جغرافی بیشتر رخ داده و کاربران بیشتری با آن درگیر هستند. البته همانطور که گفتیم این روش یک بن‌بست است زیرا افرادی که حسابشان غیرفعال شده نمی‌توانند وارد اکانت شوند و خود را تایید کنند. انتظار می‌رود اینستاگرام به زودی این مشکل را حل کند.

روش حل  مشکل پیام Confirm your account to request a review چیست؟

هنوز روش حل قطعی برای این مشکل اعلام نشده اما چند روش هست که بسیار از آن‌ها استفاده کردند و جواب گرفتند، به شما نیز پیشنهاد می‌شود که این روش‌ها را طی کنید تا شاید مشکلتان حل شود.

  • تمام کوکی‌های گوشی خود را پاک کنید و مجددا تلاش کنید
  • از vpn استفاده کنید و منطقه جغرافیایی خود را تغییر دهید
  • گوشی خود را ریست فکتوری کنید، البته یادتان نرود از اطلاعاتتان بک‌آپ داشته باشید

روش دوم برگرداندن اکانت غیرفعال اینستاگرام به دلیل نقض قوانین

روش دوم در واقع خلاصه‌ای از روش اول است، اینستاگرام به تازگی صفحه‌ای را ایجاد کرده که هر کدام از کاربران این شبکه اجتماعی که به هر دلیلی با پیام “your account has been disabled for violating our terms” مواجه می‌شوند بتوانند از این صفحه، مشکلات اکانت خود را پیگیری کنند. این صفحه برای برگرداندن اکانت disable در اینستاگرام کاربرد دارد و باید اطلاعاتی از حساب خود را در آن پر کنید. اطلاعات این صفحه تقریبا با موارد گفته شده در روش اول برابر است.

  1. شما با ورود به این لینک به صفحه اختصاصی این شبکه اجتماعی برای کمک به افرادی که اکانت اینستاگرام آن‌ها غیرفعال شده است، وارد می‌شوید.
  2. در این صفحه باید همانند روش اول مشخصات صفحه را پر کنید.مشکل اینستاگرام دیسیبل شدن اکانت اینستاگرام پاسخ به مشکلات اینستاگرام آموزش اینستاگرام حرفه ای
  3. با پر کردن این صفحه درخواست شما ثبت می‌شود و اینستاگرام به زودی ایمیلی برای شما ارسال خواهد کرد.
  4. محتوای ایمیل اینستاگرام بسته به شرایط صفحه اینستاگرام شما ممکن است متفاوت باشد. اما به هر شکل ایمیلی که برای اکثر افراد ارسال می‌شود شامل یک کد است، همانند مرحله پنج روش قبلی باید آن کد، نام خود و یوزرنیم حساب کاربری را در یک کاغذ نوشته و از خود عکس بگیرید.
  5. در ادامه باید از مانند مرحله ۶ روش اول، از خود عکس بگیرید و آن را برای ایمیلی که از اینستاگرام به دستتان رسیده، ریپلای کنید و منتظر جواب باشید. اگر روش اول جواب نداد، این روش به احتمال بسیار زیاد موجب رفع مشکل حساب کاربری شما خواهد شد.

روش سوم برگرداندن اکانت disable در اینستاگرام به دلیل نقض قوانین

روش سوم برگرداندن اکانت disable اینستاگرام نیز به دور روش اول شباهت بسیاری دارد اما شما در این روش باید یک صفحه دیگر را پر کنید تا به هدف خود برسید. بنابر دلایلی اینستاگرام دو صفحه برای بازگرداندن اکانت‌های غیرفعال شده دارد. این صفحه محتوایی مانند صفحه‌ای که در روش دوم اعلام کردیم دارد تنها چند مورد آن متفاوت است.

  1. شما در این صفحه باید در کادر اول نام خود را وارد کنید.
  2. در کادر دوم یوزرنیم حساب اینستاگرام خود را وارد کنید.
  3. در کادر سوم ایمیل مربوط به حساب خود و در کارد چهارم شما موبایل متصل به اکانت اینستاگرام را وارد کنید. (اگر موقع ثبت‌نام شماره موبایل خود را وارد نکرده‌اید کادر چهارم را خالی بگذارید)مشکل اینستاگرام دیسیبل شدن اکانت اینستاگرام پاسخ به مشکلات اینستاگرام آموزش اینستاگرام حرفه ای
  4. در کادر نهایی باید توضیح دهید که اکانت اینستاگرام شما غیر فعال شده، شما به دنبال برگرداندن اکانت اینستاگرام هستید و به کمک نیاز دارید.
  5. بعد از این اتفاق مجددا باید منتظر ایمیل از طرف فیسبوک باشید تا کدی را براش شما ارسال کند و شما یک عکس از خود با یک برگه کاغد شامل آن کد، نام خود و یوزرنیم حساب کاربری گرفته و در جواب آن ایمیل ارسال کنید.

دانستن موارد زیر شاید به دردتان بخورد:

  • شما می‌تواید از این لینک با فیس‌بوک ارتباط برقرار کنید و مشکل‌تان را بگویید. ارتباط از طریق فیس‌بوک می‌تواند موثرتر از ارتباط توسط خود اینستاگرام باشد.
  • در صورتی که جوابی از اینستاگرام دریافت نکردید، چندین بار با فاصله به [email protected] ایمیل بفرستید و مشکل‌تان را با ذکر این‌که بی‌دلیل اکانت‌تان بسته شده است، بیان کنید.
  • اگر ۲ تا ۳ هفته با این فرآیند‌ها نتوانستید حساب‌تان را بازگردانید، به فکر یک اکانت جدید باشید!

منبع : آی تی رسان

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ