منچسترسیتی – پاری‌سن‌ژرمن؛ کدام پولدار موفق‌تر است؟

0

ساتین –

امشب از ساعت ۲۳:۳۰ نبرد تیم‌هایی آغاز خواهد شد که لقب «پولدارها» با نام‌شان عجین شده است. منچسترسیتی در هفته پنجم لیگ قهرمانان اروپا مقابل پاری‌سن‌ژرمن در پی تلافی شکست بازی رفت است.

منچسترسیتی؛ تلافی و صدرنشینی

ماه نوامبر باز هم حال و روز منچسترسیتی خوب شد. دربی را بردند و اورتون را هم چند روز پیش شکست دادند. از طرفی بعد برد پرگل مقابل بروژ صدر جدول گروه‌شان در لیگ قهرمانان اروپا را از پاری‌سن‌ژرمن گرفتند. با این حال صدرنشینی هم به معنای پایان مأموریت تیم پپ در مرحله گروهی نیست. دیدار رفت را از پاریسی‌ها باختند و در پی تلافی هستند. به نوعی می‌خواهند در نبرد پولدارها تیمی باشند که از رقیب سبقت می‌گیرند. منچسترسیتی فصل گذشته تا فینال لیگ قهرمانان هم رسید و هنوز گواردیولا مأموریت نیمه‌تمام قهرمانی در این تورنمنت را پیش‌روی خودش می‌بیند. در نتیجه می‌توان گفت تازه در آغاز راه هستند.

پاری‌سن‌ژرمن؛ کت تنِ ماست!

با وجود توقف مقابل بروژ و لایپزیش که در نهایت منجر شده صدر جدول را به منچسترسیتی واگذار کنند، رقیب را در بازی رفت برده‌اند و می‌خواهند دبل کنند. اگر رفت و برگشت سیتی را ببرند دیگر حرفی باقی نمی‌ماند. پوچتینو پس از حضور لیونل مسی و تشکیل مثلث مسی – نیمار – امباپه، بیش از پیش برای موفقیت در پاریس تحت فشار است. نکته جالب این که در آستانه دیدار مقابل سیتی خبر رسیده ک همشهری این تیم یعنی منچستریونایتد می‌خواهد هرطور شده این مربی آرژانتینی را استخدام کند. فعلاً مأموریت پوچ فکر کردن به این پیشنهاد نیست و باید به سیتیزن‌ها نشان دهد کُت تنِ کیست!

آخرین جدال
در دیدار رفت مرحله گروهی لیگ قهرمانان اروپا، پاری‌سن‌ژرمن با ۲ گل در خانه منچسترسیتی را شکست داد. گِیه و مسی گل‌های پاریسی‌ها را در آن بازی زدند.

آمار بازی
۵) ۳ برد برای منچسترسیتی، یک تساوی و یک برد برای پاری‌سن‌ژرمن، حاصل ۵ نبرد دو تیم در لیگ قهرمانان اروپا بوده است.
۹) منچسترسیتی ۹ بازی آخر خانگی‌اش در لیگ قهرمانان اروپا را برده است. این تیم در مجموع ۱۶ بازی خانگی آخرش را نباخته و آخرین شکست‌شان به سپتامبر ۲۰۱۸ مقابل لیون برمی‌گردد.
۱۵) سیتیزن‌ها با ۱۵ گل زده بعد از بایرن‌مونیخ تا پایان دیدارهای چهارم لیگ قهرمانان اروپا، دومین خط حمله خوب این فصل را در اختیار داشته‌اند.
۱۳) منچسترسیتی ۱۳ مرتبه مقابل تیم‌های فرانسوی به میدان رفته که ۶ برد، ۳ تساوی و ۴ شکست حاصل کار این تیم بوده است.
۲۶) در ۲۶ دیدار پاری‌سن‌ژرمن مقابل تیم‌های انگلیسی، ۸ برد کسب کرده‌اند، ۸ مرتبه به تساوی رسیده‌اند و ۱۰ بازی را باخته‌اند.
۱۲۳) لیونل مسی برخلاف لیگ فرانسه، در لیگ قهرمانان خیلی برای گلزنی با پیراهن پاریسی‌ها انتظار نکشید. با ۳ گل این فصل، تعداد گل‌های مسی در لیگ قهرمانان به عدد ۱۲۳ رسیده است.

مصدومان و محرومان
فران تورس و کوین دبروینه به دلیل مصدومیت و کرونا قطعاً به دیدار مقابل پاری‌سن‌ژرمن نمی‌رسند. بنژامن مندی بازیکن فرانسوی منچسترسیتی هم زندان است! جک گریلیش هم مصدومیتی داشته که بعید به نظر می‌رسد از شر آن رها شود و به دیدار مهم مقابل پاریسی‌ها برسد. یولیان دراکسلر و رافینیا غایبان قطعی پاری‌سن‌ژرمن هستند. سرخیو راموس از بند مصدومیت رها شده، ولی به نظر می‌رسد آماده است. پرسنل کیمپمبه و جانلوئیجی دوناروما هم هنوز مصدوم هستند و شاید نتوانند بازی کنند.

ترکیب احتمالی دو تیم
منچسترسیتی:
ادرسون، واکر، استونز، دیاس، کانسلو، سیلوا، رودری، گوندوغان، محرز، فودن و استرلینگ
پاری‌سن‌ژرمن: ناواس، حکیمی، مارکینیوس، کیمپمبه، دیالو، گِیه، پاردس، وراتی، مسی، نیمار و امباپه

پاری سن ژرمن نیوز

منچسترسیتی – پاری‌سن‌ژرمن؛ کدام پولدار موفق‌تر است؟

منبع : خبر ورزشی

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ