عجیب‌ترین آمار برای یک پرسپولیسی در فصل بیست‌ویکم

0

پرسپولیس

بی جهت به وحید امیری لقب آچار فرانسه را ندادند. بازیکنی بی ادعا که کاملا غرق در دستورات تاکتیکی  کادرفنی است و در هر پستی که بگویند او بهترین نمایش‌ها را نشان می‌دهد. صحبت از وحید امیری ستاره با اخلاق و بدون حاشیه این روزهای فوتبال ایران است که همه را به تمجید از خودش وا داشته است. امیری هم در تیم ملی و هم پرسپولیس به یک مهره بدون جانشین تبدیل شده و بدون تردید هیچ مربی نمی‌تواند از آمادگی بالا و توانایی‌های او به سادگی عبور کند. نکته جالب توجه در خصوص وحید این است که او در ۹ بازی که برای پرسپولیس انجام داده، در ۵ پست مختلف بازی کرده که شاید مشابه این موضوع را کمتر در لیگ ببینیم. در این گزارش عملکرد وحید را در این ۵ پست بررسی خواهیم کرد.

مدافع چپ

امیری فصل را به عنوان مدافع چپ در سیستم ۲-۴-۴ پرسپولیس شروع کرد و در دیدار مقابل فولاد خوزستان در این پست به میدان رفت. وحید در این بازی عملکرد بسیار خوبی داشت و بارها از سمت چپ نفوذ کرد و در نهایت هم موفق شد پاس گل سوم تیمش را به عیسی آل کثیر بدهد. امیری در دو بازی بعدی پرسپولیس در هفته‌های دوم و سوم هم مدافع چپ بود. در بازی مقابل نساجی وحید باز هم موفق شد پاس گل بدهد و این بار گل اول تیمش را به زیبایی ساخت تا عبدی گلزنی کند. در بازی با آلومینیوم کل تیم پرسپولیس روز بسیار بدی داشتند که امیری هم نتوانست آن بازی همیشگی خودش را به نمایش بگذارد. گفتنی است بعد از دریافت گل در دیدار مقابل آلومینیوم، امیری به خط حمله رفت و در این پست هم برای دقایقی بازی کرد.

مهاجم

وحید از زمان برانکو سابقه بازی در خط حمله را دارد و با توجه به توانایی‌های بالا به خوبی از پس وظایفش در این پست بر می‌آید. در این فصل امیری فقط یک بار بازی را به عنوان مهاجم شروع کرد ولی چند بار در طول  بازی‌های مختلف و با توجه به شرایط بازی از خط دفاعی یا میانی، به خط حمله اضافه شد. یحیی گل محمدی در بازی مقابل گل گهر تصمیم گرفت تیمش را با ۳ مدافع میانی آرایش کند و سیستم ۳-۴-۳ را برای این بازی انتخاب کرد. در این سیستم، امیری به عنوان مهاجم در ترکیب قرار گرفت و یکی از ۳ مهاجم تیمش بود.

اخبار فوری پرسپولیس

هافبک دفاعی

وحید در دوران کیروش در تیم ملی و به خصوص جام جهانی ۲۰۱۸ به عنوان‌هافبک میانی به میدان می‌رفت و عملکرد بسیار خوبی هم داشت. حتی اسکوچیچ هم جند بار از وحید در این پست استفاده کرد. در دیدار پرسپولیس مقابل مس رفسنجان امیری به دلیل خستگی ناشی از بازی‌های ملی بازی را از روی نیمکت شروع کرد و تنها دیداری بود که وحید نیمکت نشین شد. با این حال بعد از عقب افتادن پرسپولیس، یحیی امیری را به زمین فرستاد و این بار در پست‌هافبک دفاعی به میدان رفت و زوج میلاد سرلک شد.

هافبک راست

بعد از اینکه یحیی گل محمدی از سیستم ۳ دفاعه نتیجه خوبی نگرفت، دوباره به همان سیستم ۲-۴-۴ همیشگی خودش برگشت ولی این بار وحید را به سمت راست خط میانی برد و سعید آقایی مدافع چپ ثابت پرسپولیس شد. وحید که بارها در سال‌های قبل هم در این پست به میدان رفته بود، در این چند دیداری که دوباره در پست‌هافبک راست بازی کرد، عملکرد بسیار خوبی داشت و مثمر ثمر بود.

هافبک چپ

 همه می‌دانند پست تخصصی  وحید امیری‌هافبک چپ است ولی با توجه به حضور مهدی ترابی در این پست و البته توانایی‌های وحید برای بازی در سایر مناطق زمین، کمتر در پست اصلی به بازی گرفته می‌شود. امیری در دیدار مقابل هوادار بازی را به عنوان مدافع چپ شروع کرد ولی در آغاز نیمه دوم و با مصدومیت ترابی، وحید به سمت چپ خط میانی رفت و سعید آقایی که نیمکت نشین بود، در پست مدافع چپ به کار گرفته شد. مشخص نیست ترابی به بازی بعدی پرسپولیس مقابل پیکان خواهد رسید یا خیر. اگر ترابی آماده بازی شود، وحید در یکی از پست‌های مدافع چپ ،‌هافبک راست و یا مهاجم بازی خواهد کرد. ولی در صورتیکه ترابی به بازی نرسد، به احتمال فراوان شاهد حضور امیری در پست تخصصی اش خواهیم بود.

اخبار فوری پرسپولیس

عجیب‌ترین آمار برای یک پرسپولیسی در فصل بیست‌ویکم

خبر ورزشی

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ