ماساژهای‌ زیر زمینی در پنت‌ هاوس!!/ ماساژورهای خانم تایلندی و چینی در تهران

2

شاید شما هم در چند وقت اخیر صحبت‌هایی در مورد مراکز ماساژ درمانی شنیده‌ باشید، اما غیر قانونی بودن برخی از این مراکز را بیشتر شنیده اید چرا که اولین بحثی که در مورد ماساژ درمانی شنیده می‌شود در مورد جنسیت مشتری و ماساژور‌هاست.

 

ماساژور دختر ماساژور خانم ماساژ زن ماساژ دختر ماساژ جنسی

رسانه‌های مختلف در بخش‌های مختلفی به این موضوع اشاره داشته‌اند و البته کافی است نام ماساژ را بیاورید آن وقت چینی و تایلندی آن بهترین نوع محسوب می‌شود!!!
ماساژ درمانی‌های غیر قانونی را در دو بخش تحلیل خواهیم کرد:
ابتدا در مورد بحث علمی آن که با وجود اعلام مراجع ذیصلاح‌ در وزارت‌ بهداشت و حتی فدراسیون پزشکی ورزشی برخی از این مراکز مجوز ماساژ درمانی ندارند و همین موضوع باعث می‌شود که نه تنها این کار اصولی انجام نشود بلکه شاید در برخی مواقع باعث بروز مشکلاتی شود که کمترین‌های آن بی تاثیری ماساژ با توجه به هزینه‌ بسیار سنگین آن باشد یعنی به قول معروف پول خود را به جوی آب ریختند.
اما نکته مهم‌تر آن سوای بحث مجوز و غیر قانونی بودن برخی مراکز ماساژ موضوعی اسف ناک‌تر می‌شود که این بار خلاف در خلاف انجام می‌شود.
مراکز غیر قانونی ماساژ این بار از ماساژور‌های آقا برای خانم‌ها استفاده می‌کنند و البته ماساژورها خانم برای آقا وجود ندارد….
کافی است دو چشم تنگ و یک اسم که شبیه همه اسم‌های هموطنانشان است با مارک‌های تایلندی و چینی در مرکز ماساژ وجود داشته باشد آن وقت سیل مشتاقان سرازیر می‌شوند و خیلی از مسائل اخلاقی را نه تنها ارزان می‌فروشند بلکه بهایی گزاف نیز با تبش‌پرداخت می‌کنند.
قیمت‌های از قبیل ۳۰۰ هزار تومان تا یک میلیون تومان و البته ارزان فروش‌ها ۱۵۰ تا ۲۰۰ هزار هم نرخ گذاری کرده‌اند در یک فضای شیک و مدرن البته بدون تابلو‌ در ساختمان‌هایی که هنوز برخی از آنها شناخته‌ شده نیست….
انواع روغن‌های متفاوت برای مالیدن به بدن با ادعای تاثیرات متفاوت در این مراکز وجود دارد. اما براستی کدام عقل سلیم، صحت بدن را در یک جامعه اسلامی به بهای‌ فروختن‌ اخلاق بدست می‌‌آورد؟
ماساژ درمانی در نوع خود یکی از ملزومات ورزشکاران و حتی افرادی است که به صورت حرفه‌ای ورزشی نمی‌کنند اما در دو بخشی که توضیح‌ آن در بالا آمده هیچ مرکز علمی آن را تایید نکرد ه و مجوزی صادر نشده است اما پول‌های کلانی از دروازه چشمان تنگ ماساژو‌رهای وارداتی به جیب‌های فراخی سرازیر می‌شود تا هم اخلاق را باخته باشیم و هم در معامله سلامتی متضرر شویم ماساژ‌های مختلف و مختلط نه با شروع ما نه عقل ما جور در نمی‌آید پس به گزارش خبرنگار ما در این زمینه و صحبت با رئیس فدراسیون پزشکی ورزشی توجه کنید این یک گفتگوی بی پرده در مورد ماساژ درمانی است.
پس از انجام یک جراحی کوچک برای مدتی مجبور شدم به دستور و توصیه پزشک معالجم از تمرین کردن پرهیز کنم، اما از آنجاییکه می‌دانستم ورزشکاران بخصوص در سطوح حرفه‌ای در دوران نقاهت خود از ماسورهای ورزشی کمک می‌گیرند و من هم نمی‌خواستم سایر اعضای بدنم را از ورزش و تمرین کردن محروم کنم، تصمیم گرفتم در این خصوص از متخصص پزشکی ورزشی و همچنین ماسورهای ورزشی کمک بگیرم.
طی یک تماس تلفنی از دکتر لطفعی پور کاظمی رئیس فدراسیون پزشکی ورزشی در مورد اهمیت ماساژ و انواع آن و همچنین صحت و سقم این همه فواید ماساژ که بسیاری از ماسورها مدعی هستند پرس و جو کردم و وی اینچنین پاسخ داد.
ماساژور دختر ماساژور خانم ماساژ زن ماساژ دختر ماساژ جنسی
ماساژ به دو دسته گسترده ماساژ ورزشی و ماساژ درمانی تقسیم می‌شود و هر نوع ماساژی که به درمان فرد اطلاق شود حتی ریلکسیشن که به آرامش فرد منتهی می‌شود جزء دسته درمانی است و بقیه که بیشتر جنبه ورزشی دارد که البته ماساژ ورزشی در سطوح حرفه‌ای و قهرمانی یکی از ضروری‌ترین نیازهای یک ورزشکار حرفه‌ای است.
وی ادامه داد: در برخی از رشته‌های ورزشی همانند تیراندازی با کمان ، والیبال، دو ومیدانی بهترین راه برای از بین بردن خستگی عضلات ریکاوری شدن ورزشکار استفاده از ماساژ درمانی است.
علاوه بر اینکه ماساژ همچون فوایدی استراحت عضله و ریکاوری بدن دارد، برای رفع گرفتگی عضلات، دردهای اعصاب گردن ودست و همچنین تغییرات در تعداد هورمون‌های فرد نیز تاثیر مهم و مفیدی دارد، که البته از تمام این خواص و فواید ماساژ وقتی نتیجه می‌گیریم که فرد ماساژور مهارت و تکنیک کافی ماساژ را بداند و باید از آناتومی بدن، مسیر عضلات، رگ، تاندون‌ها اطلاعات کافی داشته باشد.
دکتر پورکاظمی در خصوص ماساژ لاغری با انواع روغن‌ها اظهار داشت: اینکه روغن‌ها و جلبک‌های که برخی از مراکز ماساژ مدعی هستند باعث لاغری است، هنوز به صورت قطعی و علمی ثابت نشده است اما خودماساژ اگر با هدف لاغری درست انجام شود و ماساژور علم کافی داشته باشد می‌تواند در درمان برخی چاقِی‌های موضعی که به حالت سلولیت درآمده و با کمک ماساژ گردش خون در آن ناحیه اتفاق بیفتد، مفید خواهد بود اما باز هم تاکید می‌کنم در صورتیکه ماساژور تخصص این کار را داشته باشد.
وی تاکید کرد: ماساژ به تنهایی با هدف لاغری کافی نیست همانطور که ورزش به تنهایی و حتی رژیم غذایی به تنهایی برای تناسب اندام و لاغری کافی نیست و بهترین روش استفاده از ماساژ در کنار رژیم غذایی مناسب و همچنین پیاده روی یا انجام ورزش‌های هوازی است.
آنقدر غرق فواید ماساژ شدم که فراموش کردم با چه هدفی با پور کاظمی تماس گرفتم، از وی در خصوص ماساژ بعنوان جایگزین تمرین کردن در دوران نقاهت پس از جراحی ورزشکاران پرسیدم وی گفت: یک مبحثی به نام ( ) یعنی فعالیت غیر تحرکی یا فعالیت در حالت استراحت داریم که فقط با ماساژ ورزشی انجام می‌شود.
به طور مثال فرض کنید ورزشکاری زانوی خود را عمل جراحی کرده و تا مدتی از انجام تمرینات محروم است، اما سایر عضلات و اندام وی نیز نباید از تمرین کردن دور بمانند، از همین رو از ماساژ ورزشی برای سایر عضلات این فرد استفاده می‌کنیم تا زمانی که بتواند عضله درمان شده را با فیزیوتراپی و همچنین ماساژ آماده برای تمرین‌های حرفه‌ای کند.
حس کردم به جوابی که می‌خواستم رسیدم، اما راستش برای انتخاب و پیدا کردن یک مرکز ماساژ معتبر از کجا باید شروع کرد؟ آیا تمام مشخصاتی که پور کاظمی گفت یک ماساژور باید داشته باشد و مهارت کافی و علم و آگاهی از آناتومی بدن را تمامی ماساژورها دارند؟ با توجه به هزینه بسیار بالایی که برای هر جلسه ماساژ باید پرداخت می‌کردم تصمیم گرفتم با دقت بیشتری مرکز ماساژ معتبری را پیدا کنم.
دکتر پورکاظمی، در پاسخ به اینکه مدارک ماساژورها چه ارگانی ارائه می‌دهد، اظهار داشت: ماساژ درمانی به وزارت بهداشت مربوط می‌شود که با توجه به اطلاعاتی که من دارم تاکنون هیچ مدرکی مبنی بر ماساژ درمانی ارائه نشده است، اما در خصوص ماساژ ورزش طبق کمسیون ماده ۵ وزارت ورزش و جوانان متولی صدور مدرک ماساژ ورزش فدراسیون پزشکی ورزشی است و این مطلب به صورت بخشنامه به تمامی استان‌های کشور ابلاغ شده که مجوز فنی ماساژور ورزش تنها از طریق فدراسیون پزشکی ورزشی صادر می‌شود. اما در خصوص مجوز فعالیت مراکز ماساژ بر اساس استاندارهای لازم تحت ماساژ، اتاق ماساژ و سایر قوانین اداره ورزش و جوانان باید تأیید کند.
ماساژور دختر ماساژور خانم ماساژ زن ماساژ دختر ماساژ جنسی
ضمن اینکه مسئول فنی نیز باید فیزیوتراپ و یا پزشکی باشد تا در صورت بروز مشکل پاسخگوی مسائل حقوقی باشند.
وی تأکید کرد: فدراسیون پزشکی ورزشی تاکنون دوره‌های مختلف آموزش ماساژوری؟ برگزار کرده است که به شرکت کنندگان مدارکی نیز ارائه کرده اما در صورتیکه ماساژوری از خارج از کشور مدرکی دارد حتی اگر دکتری ماساژ از کشورهای آسیایی و غیره داشته باشد باید این مدرک توسط فدراسیون پزشکی ورزشی مورد تأیید قرار بگیرد تا وی بتواند مشغول به کار شود و در صورتیکه مدرک وی معتبر نباشد، مجبور است دوره‌های فدراسیون پزشکی ورزشی را گذرانده تا مجوز فنی ماساژ ورزشی دریافت کند.
پس برای اینکه مطمئن شویم یک مرکزی معتبر هست و بر اساس استانداردهای لازم مشغول به انجام ماساژ ورزشی و یا درمانی است باید نام آن مرکز در بانک اطلاعاتی اداره ورزش و جوانان آن استان ثبت شده باشد، که جالب است بدانید چند مرکزی که نزدیک محل کار یا منزل من بود و به راحتی می‌توانستم با مراجعه به آن ماساژ ورزشی انجام دهم هیچکدام جزء مراکز معتبر نبودند و حتی وقتی از مجوز فنی مدرک ماساژور آنان سؤال کردم مدعی شدند که مدرک وی مربوط به کشور تایلند است اما لزومی نمی‌بینند که به تمامی مشتریان خود آنرا ارائه دهند!!!

حالا اگر بخواهم ضرر مالی که در کارکردن با ماساژورهای غیرحرفه‌ای متوجه آن می‌شوم را نادیده بگیرم، از عوارض آن نمی‌توانم، بگذرم برای همین باز هم از یک متخصص پزشکی ورزشی دیگر در خصوص عوارض انجام ماساژ توسط افراد غیرحرفه‌ای سؤال کردم، وی پاسخ داد: خوشبختانه تاکنون شکایتی از عوارض جسمی ناشی از ماساژ غلط و غیرعلمی ارائه نشده است، زیرا فرد دچار آسیب و مشکل جدی نمی‌شود اما یک ماساژور باید از آناتومی و اسکلت انسان با خبر باشد در صورتیکه فرد دچار مشکل در شانه و یا گردن است باید بداند که به کدام قسمت گردن و شانه و رگ‌های عصبی که به آن ختم می‌شود، دست نزند تا فرد بیمار دچار درد در این نواحی نشود، اما با ماساژ غلط و غیرحرفه‌ای توسط افراد ناکارآمد فقط فرد به نتیجه دلخواه نمی‌رسد و هزینه گزافی پرداخت کرده است که این نیز قابل تأمل است.

حالا با این اطلاعاتی که کسب کردم یا باید به ماساژوری که بصورت تجربی کار می‌کند و خیلی از دوستان و آشنایان از کار وی راضی بودند و نتیجه گرفتند، اعتماد کنم یا اینکه طبق دستور پزشک معالج منتظر بشوم تا دوران نقاهت را پشت سر گذاشته و تا سه ماه هیچ تمرین نکنم.؟!

حالا قضاوت با شما و پی‌گیری با مسئولان راستی این زیرزمین‌هایی که بعضاً تا طبقه‌های بالایی برج‌ها و پنت هاوس‌های؟؟ لوکس رسیده چه زمانی کشف می‌شود؟ ماساژ درمانی خوب است اما نه به هر قیمتی این چشمان تنگ و نام‌های مشابه را فراموش کنید نه ثروت خود را به باد دهید و نه ترویج بی‌اخلاقی کنید.

مراکز استاندارد و دارای مجوز چاره سلامتی و نیاز بدن شما به ماساژ درمانی است.

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

نظرات شما ( 2 )
  1. مصطفي می گوید

    من ماساژور هستم وتاحالا کارم چیزدیگری بوده دوستان وآشنایان رارایگان ماساژ دادم حالا کسی تجربی واصولی بلد باشه پول دربیاره مشکلی نیست چرا که همه جای دنیا مجازهست کسی هم ناراضی بود میتونه باشکایت مشکلشو حل کنه

  2. علی می گوید

    پرسیدن شرایط