۱۰ نکته از رویارویی استقلال و سپاهان؛ ۶ امتیاز و بیشتر

0

پایگاه خبری ساتین – چهل و یکمین رویارویی استقلال و سپاهان، دو تیم از ۴ تیم همیشه حاضر در تاریخ لیگ برتر، هفته دهم فصل را شروع می‌کند. دیداری فوق‌العاده مهم که قطعا تاثیر مهمی روی آرایش جدول در پایان ثلث اول لیگ ۲۱ خواهد داشت. این بازی نکات ویژه‌ای در خودش دارد و دقیقا انگ تعریف یک بازی ۶ امتیازی و حتی شاید بیشتر! است.

۱/ میزبانی با تنها یک باخت

استقلال در تاریخ لیگ برتر فقط یک بار به عنوان میزبان در هفته دهم شکست خورده: برابر سپاهان. شکستی که در لیگ ۱۸ و با ضربه سر کی‌روش استنلی رقم خورد. همان دیداری که داور بازی (رضا کرمانشاهی)، خطای پنالتی روی دانشگر را ندید یا دید و نگرفت.

۲/ آخرین شکست‌دهنده

آخرین تیمی که موفق به شکست دادن استقلال در لیگ برتر شده است؟ جواب، سپاهان است. آنها در هفته پایانی لیگ بیستم به عنوان مهمان وارد زمین آزادی شدند و پس از تساوی بدون گل در نیمه اول، درنهایت با نتیجه ۲ بر یک استقلال و مجیدی را شکست دادند.

۳/ فاصله تا مرز

استقلال و سپاهان فاصله چندانی با رسیدن به مرزهای گلزنی ندارند. استقلال برای رسیدن به ۵۰۰ گل زده در بازی‌های خانگی تاریخ لیگ برتر تنها به ۳ گل دیگر نیاز دارد. سپاهان هم ۲ گل می‌خواهد تا به ۴۰۰ گل زده در بازی‌های خارج از خانه لیگ برتر برسد.

۴/ تبدیل دوگانه به یگانه

تنها ۲ تیم هنوز در بازی‌های خانگی این فصل دروازه‌شان باز نشده است: استقلال و سپاهان. حالا این فرصت برای سپاهان فراهم شده تا این رکورد مشترک را با باز کردن دروازه استقلال در ورزشگاه آزادی، شکسته و خودش به تنهایی صاحبش شود.

۵/ نبازها

استقلال و سپاهان درحالی فردا رودرروی هم قرار می‌گیرند که هر دو تیم روند خوبی را پشت سر گذاشته‌اند. استقلال در ۱۸ بازی آخر لیگ برتری‌اش تنها یک بار شکست خورده و سپاهان با تنها ۲ باخت در ۲۶ بازی اخیرش در لیگ برتر وارد زمین می‌شود.

۶/ سابقه‌دارها

در ترکیب فعلی استقلال تنها یک بازیکن حضور دارد که با پیراهن این تیم به سپاهان در لیگ برتر گل زده: مهدی‌پور. سپاهان اما ۶ بازیکن دارد که با پیراهن این تیم دروازه استقلال را در لیگ برتر باز کرده‌اند: شهباززاده، میرزایی، رفیعی، نورافکن، علی‌محمدی و ولسیانی.

ساعت بازی سپاهان امروز ساعت بازی امروز استقلال تاریخ بازی بعدی استقلال اخبار استقلال تهران (آخرین و جدیدترین خبرها)

۷/ سرمربی‌های قهرمان و گلزن

محرم نویدکیا در تمام قهرمانی‌های سپاهان در تاریخ لیگ برتر حاضر بوده و ۵ گل به استقلال زده که ۲تایش از روی نقطه پنالتی بوده است. فرهاد مجیدی هم دو بار با استقلال قهرمان لیگ برتر شده و سابقه زدن ۳ گل به سپاهان را دارد که البته یکی در لیگ برتر بوده است.

۸/ مساوی نمی‌شود؟

هیچ‌کدام از ۴ رویارویی آخر دو تیم در لیگ برتر مساوی نشده است. هر ۲ بازی رفت و برگشت لیگ بیستم را سپاهان با حضور نویدکیا روی نیمکتش برد. استقلال هم بازی برگشت لیگ نوزدهم و رویارویی دو تیم در جام حذفی را برده: هر دو با مجیدی.

۹/ طلسم زرد و محرم

سپاهان سابقه شکست دادن استقلال در ۳ بازی پیاپی لیگ برتری را دارد ولی این اتفاق هرگز توسط یک سرمربی رقم نخورده است. حالا این فرصت برای نویدکیا فراهم شده تا با بردن بازی فردا، اولین سرمربی سپاهان شود که ۳ بار متوالی استقلال را در لیگ شکست داده است.

۱۰/ آنها گل نمی‌خورند

استقلال و سپاهان درحالی رودرروی هم قرار می‌گیرند که هر دو تیم اقتدار دفاعی درخشانی در بازی‌های قبلی داشته و ۴ کلین‌شیت در ۵ بازی آخرشان ثبت کرده‌اند. سپاهان در این بازه زمانی فقط از گل گهر گل خورده (البته ۴ گل) و دروازه استقلال را فقط صنعت نفت باز کرده است.

 

گزارش از علیرضا خطیبی/ پایگاه خبری ساتین

ساعت بازی سپاهان امروز ساعت بازی امروز استقلال تاریخ بازی بعدی استقلال اخبار استقلال تهران (آخرین و جدیدترین خبرها)

۱۰ نکته از رویارویی استقلال و سپاهان؛ ۶ امتیاز و بیشتر

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ