تحلیل بازی به بازی مرحله یک‌هشتم نهایی لیگ قهرمانان اروپا/ رونالدو و مسی در پی شکار مادریدی‌ها

0

تحلیل بازی به بازی مرحله یک‌هشتم نهایی لیگ قهرمانان اروپا/ رونالدو و مسی در پی شکار مادریدی‌ها

ساتین –

قرعه‌کشی مرحله یک‌هشتم نهایی لیگ قهرمانان اروپا آنقدر جنجالی شد که نتیجه قرعه‌کشی تکراری تا حدی به حاشیه رفت و در اخبار نتایج آن بازتاب کمتری نسبت به حرکت شرم‌آور یوفا داشت! در قرعه‌کشی اول منچستریونایتد به پاری‌سن‌ژرمن برخورد کرده بود و همه خوشحال بودند که رویارویی متفاوتی از کریستیانو رونالدو و لیونل مسی را می‌بینند. اما قرعه‌کشی تکرار شد تا منچستریونایتد و پاری‌سن‌ژرمن به تیم‌های شهر مادرید برخورد کنند.

۸ بازی این مرحله که فوریه و مارس ۲۰۲۲ برگزار خواهند شد را تحلیل خواهیم کرد.

بایرن‌مونیخ – ردبول زالتسبورگ

بایرن مثل همیشه در بوندس‌لیگا صدرنشین و تیم مسلط به لیگ است و در مرحله گروهی لیگ قهرمانان اروپا هم با ۶ برد و ۲۲ گل زده به مرحله حذفی رسید. بایرن زیر نظر ناگلزمن هم افت نکرده و همچنان مثل دوران فلیک، لواندوفسکی خوب گل می‌زند. فقط مشکل بایرن این است که ستاره‌هایش مستعد مصدومیت هستند. از طرفی خط دفاعی باواریایی‌ها به قدرتمندی خط حلمه‌اش نیست. ردبول زالتسبورگ هم در سال‌های اخیر نشان داده به خوبی رقبایش را پرس می‌کند، همانطور که ۲ فصل قبل مقابل لیورپول ۵ گل در ۲ بازی رفت و برگشت زدند. اگرچه با ماتیاس یایسل سرمربی آلمانی کمی تغییر داشته‌اند. ۲ مرتبه بایرن این حریف را برده و ۹ گل به آن‌ها زده.
پیش‌بینی: صعود بایرن‌مونیخ

اخبار منچستر یونایتد

منچسترسیتی – اسپورتینگ‌لیسبون

به نظر می‌رسد بزرگ‌ترین حریف منچسترسیتی در اروپا خودش است یا حداقل این که گواردیولا تمایل دارد مسائل را پیچیده کند. تیم‌هایی که ضدحمله می‌زنند سیتی را نگران خواهند کرد. در گروهی دشوار قرار داشتند و حالا اسپورتینگ حریف خوبی به شمار می‌رود. سیتی با وجود شکست در یکی از دیدارهایش مقابل پاری‌سن‌ژرمن، نشان داده تیم خوبی است و باز هم شاید بتواند تا فینال برود. اسپورتینگ نیمی از دیدارهایش در مرحله گروهی لیگ قهرمانان را باخت، ولی می‌تواند روی باز بازی کردن سیتی حساب کند. این دو تیم تابه‌حال به مصاف هم نرفته‌اند.
پیش‌بینی: صعود منچسترسیتی

اخبار منچستر یونایتد

آژاکس – بنفیکا

آژاکس در این فصل لیگ قهرمانان اروپا هم فوق‌العاده بوده است. در گروهی نزدیک و سخت هر ۶ بازی خودشان را بردند. آلر مهاجم فرانسوی‌شان با ۱۰ گل صدرنشین جدول گلزنان لیگ قهرمانان است. ۲۰ گل در این مرحله زدند و فقط بایرن‌مونیخ از لحاظ گلزنی وضعیت بهتری نسبت به آن‌ها دارد. شاید آژاکس این فصل باز هم همه را شگفت‌زده کند. بنفیکا هم دوباره تبدیل به تیمی قدرتمند شده و موفق شد بارسلونا را از میدان به در کند. عقاب‌ها هم در گروهی دشوار قرار داشتند و آنقدر خوب بودند که ۲ گل هم در مونیخ به بایرن زدند. ۴ برد برای آژاکس، ۲ تساوی و یک برد برای بنفیکا در دیدارهای رودرروی این دو تیم به ثبت رسیده است.
پیش‌بینی: صعود آژاکس

اخبار منچستر یونایتد

لیل – چلسی

تساوی عجیب مقابل زنیت، چلسی را مجازات کرد تا در گروه‌شان دوم شوند، ولی این مجازات خیلی زود تمام شد، چرا که قرعه خوبی به آن‌ها خورد و مقابل صدرنشینی قرار خواهند گرفت که آنچنان رقیب بزرگی برای‌شان به شمار نمی‌رود. اگرچه لیل اخیراً پیشرفت کرده و ۹ بازی است شکست نخورده، ولی تیم رده یازدهمی لیگ یک فرانسه قطعاً سطح پایین‌تری نسبت به یکی از مدعیان قهرمانی لیگ برتر انگلیس دارد. با این حال لیل نشان داده که در اروپا قابل پیش‌بینی نیست و نتایج بزرگی می‌گیرد. قهرمان فصل قبل لیگ قهرمانان اروپا در ۲ بازی مقابل لیل ۲ برد داشته.
پیش‌بینی: صعود چلسی

اخبار منچستر یونایتد

منچستریونایتد – اتلتیکومادرید

هردو تیم کمی گیج و سردرگم بوده‌اند. اتلتیکو در گروهش در رقابت با لیورپول خیلی زود عقب ماند و در رقابت با میلان و پورتو هم به‌سختی جواز صعود را کسب کرد. از طرفی منچستریونایتد که وضعیت خوبی در لیگ برتر انگلیس نداشته و اخیراً رانگنیک جای سولشائر را گرفته، در لیگ قهرمانان اروپا نتایج بهتری کسب کرده. با این حال شیاطین‌سرخ که ۲ برد مقابل ویارئال داشتند، نتوانستند یانگ‌بویز را ببرند. در دور اول قرعه‌کشی منچستریونایتد به پاری‌سن‌ژرمن برخورده کرده بود. با توجه به شرایط فعلی، اتلتیکومادرید برای آن‌ها رقیب بهتری خواهد بود.
پیش‌بینی: صعود منچستریونایتد

اخبار منچستر یونایتد

یوونتوس – ویارئال

برای یوونتوس شاید این بهترین قرعه بود. آن‌ها در نهایت صدر جدول گروه را با وجود شکست ۴ گله مقابل چلسی از رقیب گرفتند و حالا باید با تیم سیزدهم لالیگا روبه‌رو شوند. اِمری در لیگ اروپا نشان داده که استاد بازی‌های حذفی است. یوونتوس هم در فرم فعلی آسیب‌پذیر خواهد بود. البته این احتمال وجود دارد که آلگری تیمش را در ژانویه تقویت کند. یوونتوس شاید در نیم‌فصل دوم تیم بهتری باشد. در هر صورت تیم پرستاره‌تری مثل یوونتوس از زیردریایی زرد برای صعود شانس بیشتری خواهد داشت.
پیش‌بینی: صعود یوونتوس

اخبار منچستر یونایتد

لیورپول – اینتر

برای پیرمردهای فوتبال‌دوست، این دیدار یادآور دیدار بحث‌برانگیز نیمه‌نهایی جام باشگاه‌های اروپا در سال ۱۹۶۵ است که لیورپول بعد از برتری ۳-۱ در آنفیلد، در سن‌سیرو ۳-۰ باخت و حذف شد. یک ضربه‌ایستگاهی مستقیم وارد دروازه لیورپول شد که غیرمستقیم بود و این ماجرا بازی را جنجالی کرد. حالا لیورپول که ۳ برد و یک شکست مقابل اینتر داشته در فرمی ایده‌آل به مصاف اینتر خواهد رفت. اینتر حالا به صدر جدول سری A رسیده، ولی در لیگ قهرمانان آن تیم باثبات مسابقات داخلی نیست. لیورپول هر ۶ بازی‌اش در مرحله گروهی را برد، در حالی که در گروهی سخت قرار گرفته بود.
پیش‌بینی: صعود لیورپول

اخبار منچستر یونایتد

رئال‌مادرید – پاری‌سن‌ژرمن

دوباره لیونل مسی و دوباره رئال. اولین قرعه جالب بود و مسی باید مقابل رونالدو قرار می‌گرفت، ولی قرعه تکرار شد تا یک تیم که سال‌ها رقیب لئو در لالیگا بود حالا در لیگ قهرمانان مقابلش قرار بگیرد. رئال‌مادرید به تدریج پیشرفت کرده و صدرنشین قاطع لالیگا هم شده، ولی برای تیم کارلتو که ۱۰ بازی آخرش در تمامی رقابت‌ها را برده، پاری‌سن‌ژرمن رقیبی پرستاره و خطرناک است. پاری‌سن‌ژرمن در خط حمله مسی، امباپه و نیمار را در اوج آمادگی دارد. رویارویی امباپه با رئال هم جالب خواهد بود. ۳ برد برای رئال‌مادرید، ۲ تساوی و یک برد برای پاری‌سن‌ژرمن در ۶ دیدار قبلی این دو تیم به ثبت رسیده است.
پیش‌بینی: صعود پاری‌سن‌ژرمن

اخبار منچستر یونایتد

به نظر شما ۸ تیم صعودکننده به مرحله یک‌چهارم نهایی لیگ قهرمانان اروپا کدام تیم‌ها خواهند بود؟

اخبار منچستر یونایتد

منبع : خبر ورزشی

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ