زمان و تاریخ استخراج اولین و آخرین بیت کوین

1

تا کنون ۱۸.۸۹ میلیون بیت کوین در جهان استخراج شده و پیش بینی می شود حدود ۱۲۰ سال طول بکشد که ۲.۱۱ میلیون بیت کوین دیگر استخراج شود.

بر اساس آمارهای موجود تا کنون ۹۰ درصد بیت کوین های جهان استخراج شده است. این بدان معناست که از مجموع ۲۱ میلیون بیت کوین که قابلیت استخراج دارند ۱۸.۸۹ میلیون بیت کوین تا کنون به طور کامل استخراج شده است.

زمان استخراج اولین و آخرین بیت کوین

موسسه Blockchain.com گزارش داده که اولین بیت کوین در ژانویه سال ۲۰۰۹ استخراج شد و پیش بینی می‌شود آخرین بیت کوین هم در فوریه سال ۲۱۴۰ استخراج شود.

زمانی که فقط ۱۰ درصد بیت کوین های جهان در سال ۲۰۱۰ به بازار عرضه شد قیمت بیت کوین ۱۰ سنت بود و زمانی که ۵۰ درصد بیت کوین ها در دسامبر سال ۲۰۱۲ وارد بازار شد به ۷.۵ دلار رسید.

موسسه کوین دسک گزارش داده که بیت کوین از زمانی که به پیک ۶۹ هزار دلاری رسید تا دیروز ۲۸ درصد از ارزش خود را از دست داده است.

بیت کوین از طریق یک فرآیند محاسبه رایانه ای با رایانه های بسیار مجهز که در هر ثانیه میلیون ها محاسبه را انجام می دهند به دست آمده و شخصی که این کار را انجام می دهد پس از انجام این محاسبات به عنوان جایزه بیت کوین دریافت می‌کند.

دلیل اینکه استخراج بیت کوین هم زمان با بیشتر شدن بیت کوین ها استخراج شده سخت تر می شود این است که به مرور زمان جایزه هر بار فرآیند استخراج نصف می شود. در حالی که استخراج کنندگان بیت کوین به ازای هر بلوک استخراجی هم اکنون ۶.۲۵ بیت کوین دریافت می کنند اما این رقم در سال ۲۰۲۴ به ۳.۱۲۵ بیت کوین کاهش خواهد یافت.

به گزارش چینلیسیس، البته اگر همه بیت‌کوین‌های موجود نیز استخراج شوند باز هم همه ۲۱ میلیون بیت کوین در بازار موجود نخواهد بود چرا که ارزیابی ها نشان می دهد تا کنون به دلایل مختلف از جمله فوت مالکان یا گم شده رمز ورود به کیف پول دیجیتال ۳.۷ میلیون بیت کوین در جهان گم شده و یا به صورتی از دسترس خارج شده است.

گفته می شود یک میلیون بیت کوین دیگر نیز در اختیار ابداع کننده مرموز بیت کوین با نام مستعار ساتوشی ناکاموتو قرار دارد.

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

1 نظر
  1. بی نام می گوید

    بیت کوین و به طور کل تمامی روش های جدیدالتاسیس دیگه،روشیه برای ثروتمند شدن افسانه ای همان نفرات موسس و ابدا کننده که در واقع همان ثروتمندانی هستند که به دنبال روش هایی برای درو کردن ثروتهای جهانی هست.اینجاست که میفهمی ثروتمندان خیلی بزرگ چه گونه و از چه پشت پرده هایی به این ثروت های عجیب میرسند و تولید و کار فقط یک ظاهر و ویترین هست