قانون کارما چیست ؟ + فواید آن در سبک زندگی

0

کارما در زبان سانسکریت به معنای عمل است. این موضوع به نوعی مفهومی انتزاعی است که باورها و تعریف‌های مختلفی از آن در جهان وجود دارد اعتقاد به این مفهوم بیشتر در جوامع و ادیان شرقی به چشم می‌خورد. معنای کلی کارما این است که رفتارهای انسان بر کیفیت زندگی او در این دنیا و دنیای بعدی تاثیر می‌گذارند. البته در جوامع غربی، این مفهوم را بیشتر به پیامدهای خوب و بد اعمال انسان در همین دنیا تعبیر می‌کنند.

انسان و کائنات به طور کلی از انرژی تشکیل شده‌اند و حتی تمام افکار و احساسات شما در این جهان وزن و مفهوم دارند؛ بنابراین هر کاری که انجام می‌دهید، به طور مستقیم انرژی متقابلی را در جهان ایجاد می‌کند که در نهایت به خود شما باز خواهد گشت. در این چرخه علت و معلولی بی‌نهایت، بهترین کار این است که برای داشتن یک زندگی شاد، افکار و باور‌های خود را به سمت خوبی‌ها هدایت کنید و انرژی‌های خود را مثبت نگه دارید تا جهان شما را هدایت کند.

مسئولیت زندگی مسئولیت متخصص روانشناسی کیفیت زندگی کارما کائنات قانون کارما چیست قانون فانون کارما سبک زندگی روانشناسی موفقیت روانشناس رفتار انسان دکتر روانشناس خوب دانستنی های روانشناسی باور اصلاح سبک زندگی 12 قانون کارما چیست

۱. قانون بزرگ علت و معلولی

تمام افکار و اعمال شما (چه خوب یا بد) عواقبی دارد و هر ارتعاشی را که شما به جهان هستی می‌فرستید، در نهایت به خود شما باز می‌گردد.

۲. قانون آفرینش

ما با کائنات یکی هستید و آفرینش نیازمند همکاری و همراهی خود شما است؛ بنابراین زندگی مورد نظرتان به خودی خود اتفاق نمی‌افتد و شما باید آن را خلق کنید.

۳. قانون تواضع و پذیرش

امتناع و سرپیچی از پذیرش هر اتفاق و موضوعی، جلوی پیشرفت شما را می‌گیرد. برای تغییر دادن هر چیزی و هر شرایطی، در ابتدا باید آن را پذیرفت.

۴. قانون رشد

رشد از درون شما شروع می‌شود. زمانی که خودتان را تغییر دهید، زندگی شما نیز از همین قانون پیروی می‌کند و خود به خود تغییر خواهد کرد.

۵. قانون مسئولیت

همه افراد در زندگی باید مسئولیت رفتار، گفتار، اعمال و عواطف خود را به طور کامل به عهده بگیرد و در قبال وظایف خود مسئولیت پذیر باشد.

۶. قانون اتصال

همه چیز در جهان از بزرگ و کوچک آن به هم ربط دارند و گذشته، حال و آینده به هم متصل هستند.

۷. قانون تمرکز

شما نمی‌توانید به طور همزمان به دو موضوع متفاوت فکر کنید. تمرکز همزمان روی چند مطلب مختلف، سرعت شما در رسیدن به هدف تان را کم می‌کند.

۸. قانون بخشش و هدیه دادن

اگر در زندگی تان فرصتی برای کمک به دیگران پیش می‌آید بهتر است به آن‌ها کمک کنید. بخشش و هدیه دادن به دیگران باعث ایجاد جریان انرژی در کائنات می‌شود.

۹. قانون لحظه حال

زندگی در لحظه حال جریان دارد. اگر به گذشته نگاه کنید، نمی‌توانید در این لحظه حضور داشته باشید. برای رسیدن به آرامش روانی، در زمان حال زندگی کنید.

۱۰. قانون تغییر

تاریخ تکرار می‌شود تا زمانی که شما از آن درس بگیرید و مسیر خود را تغییر دهید. برای متوقف کردن این چرخه تکراری باید در رفتار خود تغییر ایجاد کنید.

۱۱. قانون صبر و پاداش

رسیدن به باارزش‌ترین پاداش‌ها در زندگی، نیازمند پشتکار و مداومت در تلاش است. برای ایجاد تغییر در سرنوشت آینده باید اهداف خود را به صورت مستمر دنبال کنید.

۱۲. قانون اهمیت و الهام

انرژی و نیت‌ها ارزش عمل شما را تعیین می‌کنند و هر کسی می‌تواند با الهام از درون خود سهمش از عشق و شادی را از جهان هستی دریافت کند.

نظر شما درباره ۱۲ قانون کارما چیست؟ آیا شما هم به این تفکر اعتقاد دارید؟ چه اطلاعات دیگری در این زمینه دارید که برای ما بنویسید؟ دیدگاه‌ها و پیشنهادات ارزشمندتان را در این باره با ما و همراهان همیشگی دینو در میان بگذارید.

منبع : دینو

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ