دو مشکل بزرگ سپاهان در رقابت با استقلال و پرسپولیس

0

پایگاه خبری ساتین- اگرچه تغییر نتیجه دیدار برابر گل‌گهر سپاهانی‌ها را با سه امتیاز بیشتر و اضافه شدن ۲ گل در تفاضل به صدر فرستاد، اما این تیم هنوز با معضل بزرگی مواجه است.

به گزارش ساتین و به نقل از ورزش سه، یکی از تعویض‌های محرم نویدکیا برای تغییر نتیجه بازی مقابل استقلال حضور جلال الدین علی محمدی به جای محمد کریمی بود، تا با توجه به قدرت حمل توپ بیشتری که این هافبک دارد، خط میانی سپاهان خلاقیت بیشتری برای ایجاد موقعیت‌های گلزنی ایجاد کند؛ تعویضی که البته جواب نداد و تیم محرم نویدکیا سومین شکست فصل را مقابل استقلال در ورزشگاه آزادی تجربه کرد.
در پایان هفته دهم رقابت‌ها تیم محرم نویدکیا به لطف حکم کمیته انضباطی و تغییر نتیجه دیدار برابر گل‌گهر، با کسب ۲۲ امتیاز در صدر قرار گرفته است، اما این تیم هنوز نتوانسته با طور کامل به افکار سرمربی جوان طلایی‌پوشان که دومین سال مربیگری را تجربه می‌کند، هماهنگ شود. با این حال ضعف مشهود پرسپولیس در هفته‌های ابتدایی فصل و ۱۰ امتیازی که استقلال با ۵ مساوی متوالی کسب کرد، سبب شده تا خیلی مشکل بزرگ سپاهانی‌ها در انتقال از حمله به دفاع به چشم نیاید.

اخبار استقلال تهران (آخرین و جدیدترین خبرها)

تیم محرم نویدکیا سه مرتبه در این فصل شکست خورده که  هر سه شکست هم با گل‌های غافلگیر کننده برای سپاهان رقم خورده و در این مسابقات این طلایی پوشان اصفهانی بوده‌اند، که مالکیت توپ و میدان را در اختیار داشته‌اند و برتری معنی‌داری در تعداد پاس‌ها و ایجاد موقعیت‌های گلزنی ثبت کردند. با این حال دو مشکل بزرگ در تیم سپاهان دیده می‌شود که یکی از آنها تعلل در انتقال سریع و مناسب از حمله به دفاع است و دیگری فرصت‌سوزی مهاجمان این تیم. که البته این دو مشکل به هم مرتبط هم می‌شود و وقتی موقعیت‌های گلزنی می‌سوزد و تیم حریف در ضدحملات خود به گل می‌رسد، شرایط برای بازگشت به بازی بسیار سخت‌تر می‌شود.

اخبار استقلال تهران (آخرین و جدیدترین خبرها)

مشکل اول طلایی پوشان اصفهانی به دلیل روش بازی تهاجمی و جسورانه این تیم است که از افکار سرمربی تیم سرچشمه می‌گیرد و با توجه به اینکه مدافعین آخر این تیم بالاتر از تمام‌ تیم‌های دیگر حاضر در مسابقات بازی می‌کنند و معمولا فاصله زیادی میان آخرین دفاع این تیم و خط دروازه ایجاد می‌شود و در این شرایط اگر مهاجمین و هافبک‌های دفاعی و همینطور مدافعین کناری تیم نتوانند به درستی پرس را در زمین تیم حریف اجرا کنند،  تیم مقابل می‌تواند در موقعیت ضدحمله قرار بگیرد و این همان مشکلی است که در دیدار برابر ذوب آهن و گل‌گهر بارها دیده شد و در مصاف با استقلال هم دروازه کریستوفر کنت روی یک حمله سریع و غافلگیرکننده برای ششمین مرتبه طی ده هفته ابتدایی باز شد.

 مشکل دوم محرم نویدکیا در سپاهان هم از دست رفتن موقعیت‌های پرشمار گلزنی در هر مسابقه است که علاوه بر بی دقتی بازیکنان، بخشی از این مشکل نیز به نوع چینش بازیکنان بازمی‌گردد که محرم نویدکیا هنوز نتوانسته در ترکیب ۱-۳-۲-۴ این فصل تیمش، جایی که شهریار مغانلو و سجاد شهباززاده می‌توانند بهترین عملکردشان را ارائه کنند، پیدا کند و در سه هفته اخیر دو مرتبه آقای گل فصل گذشته از روی نیمکت بازی را آغاز کرده و یک مرتبه هم شهریار. این مشکل در بخش میانی زمین هم در هفته‌های ابتدایی دیده‌ می‌شد که در بازی‌های اخیر با ثابت شدن مسعود ریگی و محمد کریمی به عنوان دو هافبک دفاعی تیم و استفاده از یاسین سلمانی تا حدودی کادر فنی سپاهان در آن به جمع بندی مورد نیاز رسیده است.

اخبار استقلال تهران (آخرین و جدیدترین خبرها)

 همانطور که در ابتدای مطلب نیز به آن پرداختیم، سپاهان در پایان هفته دهم به لطف امتیازهایی که استقلال و پرسپولیس از دست داده‌اند و البته سه بر صفر شدن بازی مقابل گل گهر، در صدر قرارگرفته، ولی این واقعیت قابل کتمان نیست که آنها در سه مسابقه طی ۱۰ مسابقه اخیر شکست خورده‌اند و اگرچه شرایط کلی بهتری نسبت به یکی از رقبای اصلی در مسیر قهرمانی یعنی پرسپولیس دارند، ولی در مقایسه با استقلال در فاز دفاعی انسجام کمتری داشته‌اند و اگر کادر فنی این تیم نتواند این دو مشکل بزرگ را طی هفته‌‌های آینده حل کند، با وجود بازیکنان بسیار خوبی که جذب تیم شده‌اند، همچنان هواداران سپاهان برای کسب ششمین قهرمانی لیگ برتر باید منتظر بمانند.

۴۱۵۴

اخبار استقلال تهران (آخرین و جدیدترین خبرها)

دو مشکل بزرگ سپاهان در رقابت با استقلال و پرسپولیس

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ