فریبا: ۹۰ ارومیه به سبک مورینیو بازی می‌کرد/ نبود بازیکنان اصلی در ۱۲۰ دقیقه ای شدن مسابقه تاثیرگذار بود

0

پایگاه خبری ساتین- پیشکسوت استقلال گفت: ۹۰ ارومیه از لایه‌های دفاعی به خوبی استفاده و به سبک مورینیو بازی کرد.

به گزارش ساتین و به نقل از فارس، بهتاش فریبا در خصوص صعود سخت استقلال مقابل نود ارومیه اظهار داشت: جام حذفی همین است. وقتی می‌گویند جام شگفتی‌ها یعنی همین، اگر به بازی‌های فوتبال اروپا به خصوص انگلستان نگاه کنید همیشه تیم‌های دست یکی و یا حتی دست دویی می‌آیند و تیم‌های لیگ برتری را شکست می‌دهند.

وی افزود: ۹۰ ارومیه تیم بسیار با انگیزه‌ای بود. بازیکنان آنها برای اولین بار در استادیوم آزادی بازی می‌کردند اما جوان و دونده بودند. استقلال هم هر چه کوبید به در بسته خورد. ظرف ۱۲-۱۰ دقیقه در نیمه دوم، ۱۲ توپ به سمت دروازه حریف زدیم. یا دروازه‌بان گرفت، یا به دفاع خورد یا از کنار تیر به بیرون رفت. فکر نمی‌کنم چنین آماری را از استقلال قبلا دیده باشیم. ایجاد موقعیت شد اما توپ‌ها تبدیل به گل نشد.

فریبا تصریح کرد: دلیل این مسأله هم تعداد زیاد نفرات خودی و غیرخودی در محوطه جریمه حریف بود. ۹۰ ارومیه از لایه‌های دفاعی خیلی خوب استفاده کرد. آن‌ها به سبک مورینیو بازی کردند. توپ را دادند و فضا را بستند. البته نبود بازیکنان اصلی هم در اینکه بازی ۱۲۰دقیقه‌ای شود، تأثیرگذار بود اما به هر حال خدا را شکر که بازی را بردیم و به مرحله بعد صعود کردیم.

پیشکسوت استقلال در خصوص اینکه فرهاد مجیدی قبل از بازی گفته بود بازیکنان نباید حریف را دست کم بگیرند اما خودش تیم دوم را به زمین فرستاد، عنوان کرد: این در همه جای دنیا عرف و کار درستی است. وقتی تیم ۴ روز ۴ روز بازی دارد و تحت فشار است تغییراتی اعمال می‌شود. لیورپول هم در لیگ قهرمانان اروپا وقتی از گروهش صعود کرد در یک بازی بازیکنان ذخیره را به زمین فرستاد. طبیعی است وقتی روی کاغذ با یک تیم درجه دو بازی دارید به بازیکنان اصلی استراحت بدهید تا فشردگی بازی‌ها باعث خستگی و مصدومیت نشود.

فریبا در مورد اینکه استقلال فاصله زیادی تا حذف از مسابقات نداشت، گفت:‌ وقتی می‌گویند جام حذفی جام شگفتی‌ها، به خاطر همین است. آیا قبل از بازی کسی فکر می‌کرد که کار این طور گره بخورد؟ تصورمان این بود که با هر بازیکنی، استقلال باید دو سه گل بزند. وقتی ما که بیرون گود هستیم این فکر را داریم، کادر فنی هم طبیعتاً می‌تواند چنین نظری داشته باشد. در همه جای دنیا یک بازی ممکن است سخت شود اما خوشبختانه پیروز از زمین خارج شدیم. اگر یکی از توپ‌های استقلال زودتر گل می‌شد، شاید کار به گل چهارم و پنجم هم می‌رسید. همه جای دنیا عرف است وقتی با تیم‌های پایین‌تر بازی دارید به نفراتی که کمتر بازی کرده‌اند میدان بدهید.

وی در صحنه‌ سرنگونی بازیکن ۹۰ پشت محوطه جریمه استقلال در اواخر مسابقه، اظهار داشت: این صحنه را وقتی در جریان بازی دیدم فکر کردم خطا شده اما وقتی صحنه آهسته را به خصوص از پشت دروازه نشان دادند کاملاً معلوم بود که بازیکن حریف شیرجه زده و به همین خاطر داور تصمیم بسیار درستی گرفت.

پیشکسوت استقلال در مورد اینکه آیا این شکل و روند بازی استقلال برای ادامه مسابقات فصل نگران‌کننده نیست،‌ گفت: نه اصلاً نگران‌کننده نیست. در جام‌حذفی وقتی با تیم‌های پایین‌تر بازی می‌کنید ممکن است همیشه این اتفاقات بیفتد. اگر استقلال زودتر گل می‌زد، حریف می‌خواست تلافی کند، دفاع را رها می کرد و به این صورت شاید سه چهار گل دیگر می‌خورد. مقابل این تیم‌ها هرچه دیرتر گل بزنید انسجامشان بیشتر می‌شود.

۷۴۷۴

اخبار استقلال تهران (آخرین و جدیدترین خبرها)

فریبا: ۹۰ ارومیه به سبک مورینیو بازی می‌کرد/ نبود بازیکنان اصلی در ۱۲۰ دقیقه ای شدن مسابقه تاثیرگذار بود

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ