افشاگری گابریل کالدرون از روزگارش در باشگاه پرسپولیس!

0

پرسپولیس

گابریل کالدرون سرمربی پیشین تیم پرسپولیس که برای مدتها به عامل بسته شدن پنجره پرسپولیس تبدیل شده بود، دوشنبه شب در برنامه «فوتبال برتر» حضور یافت و در خصوص مجادله حقوقی خود با پرسپولیس اظهار نظر کرد.

او در بخشی از صحبتهایش پرده از اتفاقی عجیب برداشت و گفت که مدیرعامل باشگاه دستور داده بود زمین تمرین پرسپولیس خیس بماند تا تیم او نتواند تمرین کند.

فهمیدم انصاری فرد می‌خواهد من را اخراج کنم
پرونده‌های حقوقی معروف هستند و در همه دنیا به یک سبک هستند. باشگاه مبالغی را در این مدت به من پرداخت می‌کرد اما این پرداخت‌ها فقط به صورتی بود که اثبات شود که پرداختی انجام می‌شود ولی پرداخت اصلی انجام نمی‌شد و فقط برای به تعویق انداختن و به تاخیر انداختن بود. در اصل موضوع اینطور بود که وقتی من در ایران بودم، ۴ ماه دریافتی نداشتم و وقتی با مدیرعامل (انصاری‌فرد) صحبت کردم و فهمیدم که من را نمی‌خواهند. من دوست داشتم ادامه کار بدهم اما وقتی پرداختی انجام نمی‌شد، برایم به این معنی بود. قانون فیفا این را می‌گوید که اگر دستمزد ۳ ماه پرداخت نشود، حق فسخ دارد.

مدیرعامل من را نخواست و بازیکنان برعکس
اما با این که من ۴ ماه تاخیر در دریافت دستمزد داشتم، همچنان علاقه‌مند بودم که ادامه کار بدهند. من خیلی خوشحال بودم از فضای تیم و بازیکنان و با بازیکنان رابطه بسیار خوبی داشتم و طرفداران هم فضای خیلی خوبی داشتند. من هدف گذاری کرده بودم که هم لیگ را برنده شوم و هم آسیا. به خاطر همین بود که من ۴ ماه ماندم چون علاقه داشتم به اهدافم برسم.  اما به هر حال وقتی خبردار شدم مدیرعامل من را نمی‌خواست و اگرچه تماشاگران و بازیکنان من را می‌خواستند و من هم می‌خواستم ادامه دهم و بمانم اما وقتی برایم ثابت شد که مدیرعامل من را نمی‌خواهد، برای من هم دلیلی نداشت که بمانم.

باشگاه یک اشتباه بزرگ کرد
اول این را باید تاکید کنم که اصلا بحث رقم نداشتم و بحث من این بود که حقوق من ۴ ماه پرداخت نشد و من انتظار داشتم این ۴ ماه پرداخت شود. فیفا هم همین را می‌گوید که وقتی قراردادی بسته می‌شود، باید طبق آن عمل شود و وقتی عمل نمی‌شود، معنای آن مشخص است. باشگاه در اصل یک اشتباه بزرگی کرد و با وجود اینکه می‌دانست حق با من است، مبالغی که باید را پرداخت نکرد و فقط می‌خواست وقت بخرد. همه دنیا هم می‌دانست بازنده این پرونده باشگاه است.

می‌توانستم تیم را قهرمان آسیا کنم
اصل موضوع برای من پول نبود. من از هیئت مدیره خوشحال بودم چون من را می‌خواستند، بازیکنان با من ارتباط خوبی داشتند و من را می‌خواستند، هواداران همینطور و من هم کاملا متقاعد بودم که برای چهارمین بار می‌توانستم پرسپولیس را قهرمان کنم و هدف بزرگتری داشتم برای اولین قهرمانی آسیا اما متاسفانه اینطور نشد.

چرا مدیرعامل من را نخواست؟
من تجربه زیادی در فوتبال دارم و من در ماه‌های اول کاملا متوجه شدم که تیم کیفیت بالایی دارد و بازیکنان کاملا باهوش هستند و توانایی انجام کارهای بزرگ را دارند. واقعا متوجه نشدم چرا مدیرعامل من را نخواست؟ اهمیتی هم ندارد، وقتی من را جایی نخواهد، آنجا نمی‌مانم. اما من در پرسپولیس خیلی خوشحال بودم.

دو سال پیش می‌توانست مشکل حل شود
من وقتی رفتم حرفهای زیادی گفته شد و من هم نبودم که دفاع کنم. حتی به جایی رسیده بود که آب در زمین تمرین می‌ریختند که تیم من نتواند تمرین کند یا بهانه‌هایی می‌آوردند که کار تیم انجام نشود. من خیلی خوشحال بودم که به عنوان بازیکن سابق و مربی فعلی احساس می‌کردم در جای درستی هستم. دقیقا بهانه‌های مختلفی بود و بهانه بود که کار انجام نمی‌شد. امروز آخرین مبلغ انتقال پیدا کرد و مسئله حل پیدا کرد اما این می‌توانست دو سال پیش حل شود.

۱۰۰ هزار دلار دادند تا پرونده عقب بیفتد
آخرین بخش امروز پرداخت شد که مسئله هم تموم شد. منِ کالدرون چیزی که می‌خواستم این بود که مسئله در زمان خودش حل شود؛ یعنی زمانی که من در ایران بودم. جالب است که باشگاه، بیش از ۱۰۰ هزار دلار پرداخت کرد برای اینکه پروسه قضایی را به تعویق بیاندازد. موارد قضایی به همین صورت هستند و من واقعا خودم هم ناراحت هستم و خوشحال نیستم از این موضوع اما مشخص بود که مسئله به اینجا (بسته شدن پنجره) ختم می‌شود. فیفا با باشگاهی شوخی ندارد. اصلا بحث فوتبال نیست و بحث قضایی است. وقتی مشخص است که شما بازنده هستی، باید پول وکیل و دادگاه و فیفا را بدهید و کاملا طبیعی است.

به عقب برگردم پیشنهاد پرسپولیس را قبول می‌کنم
من کاملا پیگیر اخبار فوتبال ایران و تیم ملی هستم. با هواداران در تماس هستم و با روزنامه نگاران و خیلی هم از همه متشکرم و ممنون هستم. اگر به عقب برگردم من با کمال میل پیشنهاد پرسپولیس را قبول می‌کردم هرچند که با ناراحتی ایران را ترک کردم. مهمان نوازی مردم ایران فوق العاده است و سطح فنی و هوش بازیکنان خیلی عالی است. شور و هیجانی که طرفداران در ایران دارند برای من مثل آرژانتین است و خیلی باورنکردنی است. با کریم باقری در ارتباط هستم.

شب یلدا را خیلی خوب به خاطر دارم
هیچ پیشنهادی در این مدت نداشتم. کاملا شب یلدا را به خاطر دارم و اتفاقا در خانه خودم هم شب یلدا را در خانه خودم هم جشن می‌گیرم. در کل به خاطر دارم و البته غذاهای ایرانی خیلی خاص بودند اما این شب یلدا را خیلی خوب به خاطر دارم.

اخبار فوری پرسپولیس

افشاگری گابریل کالدرون از روزگارش در باشگاه پرسپولیس!

خبر ورزشی

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ