مسی در تیم منتخب لیگ فرانسه قرار نگرفت/ لئو در مسیر نیمار، زیر سایه امباپه

0

مسی در تیم منتخب لیگ فرانسه قرار نگرفت/ لئو در مسیر نیمار، زیر سایه امباپه

ساتین –

لیونل مسی در ترکیب تیم منتخب فصل ۲۲-۲۰۲۱ لیگ یک فرانسه جایی ندارد و این نشان دهنده کم اثر بودن او در تیم جدیدش، پاری‌سن‌ژرمن است.

مسی تابستان گذشته و بعد از ترک بارسلونا، به تیم پایتخت فرانسه پیوست. اما از زمان حضور دراین تیم او فقط یک گل در لیگ فرانسه به ثمر رسانده و پنج پاس گل را نیز در ۱۰ بازی لیگی به نام خود ثبت کرده است.

فوق ستاره ۳۴ ساله در تیم پی‌اس‌جی زیر سایه درخشش هم‌تیمی‌اش کیلیان امباپه قرار گرفته و به همین دلیل در ترکیب ۱۱ نفره منتخب لیگ فرانسه نیز نام او قرار نگرفته است. نیمار دیگر ستاره پاری‌سن‌ژرمن که در یک سال گذشته با مصدومیت‌های زیادی روبه‌رو شده و در گلزنی ناکام بوده هم در فهرست تیم منتخب فصل فوتبال فرانسه جای ندارد.

در عین حال بازیکنی مثل اشرف حکیمی که او هم مثل مسی همین تابستان به پاریس آمد، توانسته در تیم منتخب فصل، عنوان بهترین دفاع راست را از آن خود کند. پرسنل کیمپمبه و ادریسا گیه هم در نیم فصل اول در تیم مائوریسیو پوچتینو عملکرد خوبی داشتند و در جایگاهی در تیم منتخب لیک یک فرانسه را به خود اختصاص داده اند.

به نظر می‌رسد مسی در مسیری قرار گرفته که نیمار پیش از این طی کرده است، یعنی قرار گرفتن زیر سایه امباپه. نیمار نیز زمانی که از بارسلونا جدا شد به این امید بود که از زیر سایه مسی بیرون بیاید و در تیم پاریسی بدرخشد اما او نیز در تیم پاریسی با درخشش خیره‌کننده امباپه مواجه شد و همواره ستاره دوم تیم به حساب می‌آمد، جایگاهی که با آمدن مسی به پاریس باز هم برای نیمار تنزل پیدا کرد.

دیمیتری پایت، هافبک پاری‌سن‌ژرمن که چهره جنجالی این فصل لیگ یک فرانسه بوده و چند درگیری با هواداران دیگر تیم‌ها را رقم زده است به دلیل عملکرد خوب خود ز سوی کارشناسان فوتبال آبزروتوری در تیم منتخب فصل جای گرفته است چرا که این بازیکن توانسته در ۱۴ بازی ۱۳ گل برای تیمش به ثمر برساند.

کامارا، بازیکنی که مد نظر منچستریونایتد قرار دارد هم آنقدر در تیم مارسی درخشیده که در تیم منتخب فصل جای داشته باشد. یونایتد، کامارا را را جایگزین مناسب و آینده‌داری برای پل پوگبا می‌داند چون احتمال جدایی پوگبا در تابستان آینده از منچستریونایتد وجود دارد. کامارای جوان هم در آستانه پایان قرارداد با مارسی است و در صورتی که با این تیم برای تمدید قرارداد توافق نکند در بازار نقل و انتقالات در دسترس تیم‌های بزرگ اروپایی خواهد بود. او البته در پنجره نقل و انتقالات قبلی از پذیرش پیشنهاد دو باشگاه انگلیسی ولورهمپتون و نیوکاسل امتناع کرد و در مارسی ماند.

ویلیام سالیبا بازیکنی که آرسنال او را به طور قرضی به مارسی فرستاده نیز درخشش ویژه ای در این فصل داشته و درتیم منتخب فصل جای گرفته است. این بازیکن ۲۰ ساله زیر نظر خورخه سمپائولی سرمربی مارسی تبدیل به یک بازیکن تاثیرگذار شده است. سالیبا در ۲۱ بازی در همه رقابت‌های این فصل به میدان رفته است و در قلب دفاعی عملکرد باثبات و تحسین برانگیزی داشته است.

ترکیب تیم منتخب لیگ یک فرانسه در سال ۲۰۲۱ به شرح زیر است:

دروازه‌بان: یوناس اوملین (سوئیس/ مون‌پولیه)

مدافعان: نایف آگورد (مراکش/ رن) پرسنل کیمپمبه (فرانسه/ پاری‌سن‌ژرمن)، ویلیام سالیبا (فرانسه/ مارسی)، اشرف حکیمی (مراکش/ پاری‌سن‌ژرمن)

هافبک‌ها: ادریسا گیه (سنگال/ پاری‌سن‌ژرمن)، رومن فایوره (فرانسه/ برست) سکو فوفانا (ساحل عاج/ لانس)، بوبکر کامارا (فرانسه/ مارسی)

مهاجمان: دیمیتری پایت (فرانسه/ مارسی)، کیلیان امباپه (فرانسه/ پاری‌سن‌ژرمن)

پاری سن ژرمن نیوز

منبع : خبر ورزشی

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ