تنش در پاری‌سن‌ژرمن به اوج رسید/ مسی، ایکاردی و نیمار کنترل را از دست پوچتینو درآوردند!

0

تنش در پاری‌سن‌ژرمن به اوج رسید/ مسی، ایکاردی و نیمار کنترل را از دست پوچتینو درآوردند!

ساتین –

تیم فوتبال پاری‌سن‌ژرمن تابستان امسال وقتی که سرخیو راموس و لیونل مسی را به خدمت گرفت، دست نیافتنی‌تر از هر زمان دیگری به نظر می‌رسد. ورود این دو ستاره همراه با اشرف حکیمی، جان لوئیجی دوناروما و جورجینیو واینالدوم به تیمی که نیمار و کیلیان امباپه را داشت، به هر کسی جرأت می‌داد که PSG را مدعی اصلی قهرمانی در تمام تورنمنت‌های فصل جاری معرفی کند اما پرستاره‌تر شدن ترکیب پاری‌سن‌ژرمن تنها به معنای افزایش قدرت این تیم نبوده چون جنجال و تنش‌هایی را هم به همراه داشته است.

باشگاه پاریسی از زمانی که قطری‌ها آن را خریده‌اند همواره سعی کرده در مسیری مستقیم و دور از جنجال و حاشیه حرکت و از بروز اختلافات داخلی جلوگیری کند. این باشگاه تا ابتدای فصل جاری هم در تحقق این هدف موفق بود تا اینکه پرستاره‌تر شدن آن مدیریت فردی را برای سرمربی تیم مائوریسیو پوچتینو سخت‌تر و در حقیقت غیرممکن کرد.

روی کاغذ داشتن یک تیم با ستاره‌هایی مانند مسی، نیمار، امباپه و آنخل دی‌ماریا رؤیای هر مربی‌ای است اما تنها پوچتینو می‌داند که کنترل این همه ستاره در آنِ واحد طوری که هیچ‌یک از آنها جبهه نگیرد کار آسانی نیست. او علناً هم به این موضوع اعتراف کرده و گفت برای رسیدن به موفقیت تاکتیکی اول باید بتواند بازیکنانش را مدیریت کند. پوچتینو اما ظاهراً در این بخش خیلی تبحر ندارد.

نشریه اکیپ فرانسه امروز (سه‌شنبه) گزارشی منتشر کرد و در آن به جزئیات اتفاقاتی که موجب بروز شکاف و دودستگی در رختکن PSG‌ شده، اشاره داشت.

همه چیز از دروازه آغاز شد

نشریه اکیپ، دروازه را سرآغاز همه دردسرهای غیرفوتبالی این فصل پاری‌سن‌ژرمن و دلیل آن را هم اضافه شدن جان لوئیجی دوناروما به PSG با وجود حضور دروازه‌بان قابلی مانند کیلور ناواس دانسته است. جذب دروازه‌بان ایتالیایی اگرچه برای پاریسی‌ها هزینه‌ای دربر نداشت اما باعث ایجاد دو دستگی میان بازیکنان تیم شد؛ یک دسته موافقان تبدیل شدن دوناروما به دروازه‌بان اول و دسته دیگر موافق ماندن ناواس در ترکیب اصلی بودند. در همین حال کادر فنی تیم گزینه سوم را انتخاب کرد و آن استفاده از سیستم چرخشی برای میدان دادن به هر دو دروازه‌بان بود طوری که هر کدام‌شان بعد از انجام سه بازی، سنگر را به نفر بعد تحویل می‌دادند. اینجا همان جایی بود که اولین جرقه‌های اختلاف زده شد چرا که اطرافیان دورناروما کم‌کم شروع به انتقاد علنی از استراتژی پوچتینو کردند.

تمدید قرارداد با امباپه، دست‌نیافتنی‌تر از همیشه

یکی از نگران‌کننده‌ترین تنش‌های موجود در رختکن پاری‌سن‌ژرمن که اکیپ از آن پرده برداشته، اختلاف میان بازیکنان فرانسوی تیم با ستاره‌های اهل آمریکای جنوبی است و ظاهراً این موضوع روی نظر کیلیان امباپه برای تمدید قراردادش تأثیر منفی گذاشته است. او تنها تا پایان فصل جاری قرارداد دارد و شواهد و قراین حاکی از بی‌میلی او برای ماندن در پارک‌دوپرنس است.

بدقلقی نیمار!

یکی دیگر از عوامل حاشیه‌سازی در رختکن PSG ستاره برزیلی تیم نیمار بوده که رویکردش از ابتدای فصل تا کنون زیر سوال بوده است. گفته می‌شود که نیمار از نقش جدیدش در تیم راضی و با آن راحت نیست. به همین دلیل هم او از شرکت در یک رویداد تبلیغاتی در کنار اسپانسرهای باشگاه – با وجود اجباری بودن حضورش در آن – حاضر نشد. این مسئله تا جایی خشم مدیران باشگاه را برانگیخت که آنها ستاره برزیلی را با جریمه نقدی سنگین مجازات کردند.

جشن مجاز اما فتنه‌انگیز مسی و دوستان

بردن توپ طلا از سوی یک بازیکن همواره مایه افتخار و مباهات مدیران و مربیان تیمی است که آن بازیکن برایش توپ می‌زند و تصور می‌شد که این واقعیت در مورد لیونل مسی و پاری‌سن‌ژرمن هم صدق کند اما موفقیت مسی در کسب هفتمین توپ طلایش از فرانس فوتبال نه تنها اوضاع رختکن PSG را بهتر نکرد بلکه بر تنش‌های موجود افزود.

مسی همان شبی که توپ طلای هفتمش را دریافت کرد، از باشگاه برای گرفتن یک جشن کوچک با حضور تعدادی از بازیکنان تیم و اعضای خانواده آنها مجوز گرفت. این موضوع سبب شد که عده‌ای از بازیکنان تیم از تبعیضی که باشگاه در مورد مسی قائل شده ناراضی شوند. داستان زمانی بدتر شد که دو تا از بازیکنان شرکت کننده در همان جشن که تا میانه‌های شب ادامه داشت، خسته و خواب‌آلود در تمرینات صبح فردای تیم شرکت کردند و با این بهانه اینکه کادر فنی تیم باید تأیید کند که آنها واجد شرایط تمرین کردن هستند، از آغاز تمرینات‌شان خودداری کردند. در همین حال روز بعد از آن جشن، لیونل مسی و هموطنش لئاندرو پاردس هم به دلیل مشکلات گوارشی که برای‌شان رخ داده بود در تمرینات شرکت نکردند که این هم نارضایتی هم‌تیمی‌های آنها را در پی داشت و آنها از سرمربی تیم و لئوناردو مدیر ورزشی باشگاه خواهان ارائه توضیح و جوابی قانع کننده داشتند.

نمایش آبکی ایکاردی – نارا

در پایان ماه اکتبر اختلافات شخصی مائورو ایکاردی مهاجم آرژانتینی پاریسی‌ها با همسرش واندا نارا هم به عوامل حاشیه‌ساز در PSG‌ اضافه شد. ایکاردی از باشگاه دو سه روز مرخصی گرفت تا برای آشتی با همسرش اقدام کند اما این ماجرا خیلی بیشتر از چیزی که فکر می‌کرد طول کشید و تیم او را تحت‌الشعاع قرار داد و این داستان هم نارضایتی تعدادی از بازیکنان تیم را به همراه داشت.

پاری سن ژرمن نیوز

منبع : خبر ورزشی

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ