اولیایی: حذف استقلال و پرسپولیس قطعی نیست

0

پایگاه خبری ساتین- سیدکاظم اولیایی عضو کمیته‌ای است که در آن مجوز مشروط حرفه‌ای‌سازی استقلال و پرسپولیس صادر شده است.

به گزارش ساتین و به نقل از ورزش سه، در قوانین حرفه‌ای سازی کنفدراسیون فوتبال آسیا چیزی به نام مجوز مشروط وجود ندارد درواقع یا مجوز صادرمی‌شود یا نه و در حالت بینابینی مجوز با جریمه صادر خواهد شد. با این حال مسئولان کمیته صدور مجوز حرفه‌ای از عبارت من در آوردی مجوز موقت استفاده کردند؛ چیزی که حالا و با نامه ارسالی ازسوی کنفدراسیون فوتبال آسیا مشخص است که فاقد صحت لازم بوده است. با این حال این را هم نباید از یاد ببریم که کاظم اولیایی حتی پس از انتشار اخبار مربوط به حضور قطعی نمایندگان ایران در رقابت‌های فصل بعد لیگ قهرمانان آسیا این موضوع را زیر سوال می‌برد و به مدیران هر دو باشگاه انتقادات شدیدی را وارد می‌دانست. با او در همین زمینه صحبت کردیم درحالی که او علاقه‌ای به صحبت و گفت‌وگو نداشت.

*آقای اولیایی طبق آیین نامه مجور مشروط نداریم یا مجوز می‌دهند (با جریمه) یا لغو می‌شود و شما در اعلام اولیه و دادن سه ماه مهلت تخلف کرده‌اید و این یک قانون من درآوردی است، درست است؟

یک ماده ۸ این اجازه را به کمیته استیناف می‌دهد که فرصت بدهد! مجوز مشروط یعنی یک فرصتی ما دادیم باید رفع نقایص. من قصد مصاحبه ندارم و فقط می‌خواهم به شما اطلاعات بدهم! صدور مجوز دو مرحله است و شما به داریوش مصطفوی زنگ بزنید تا اطلاع بدهد چون آنها استناد کرده‌اند به این ماده. اصلا من در آوردی نیست و فقط فرصتی به باشگاه‌ها بود که مشکل‌شان را حل کنند. ما اصل موضوع را کنار گذاشتیم و حالا می‌گویید چرا سه ماه فرصت دادیم؟

*نقایص باشگاه‌ها چطور بررسی شده است؟

 سال قبل کنفدراسیون فوتبال آسیا یک قراردادی با یک شرکت آلمانی بست که تمام باشگاه‌های آسیا را ممیزی کنند و باشگاه‌های ما را هم ممیزی کرده و کمبودها را اعلام کردند که باشگاه‌ها چه نقایصی دارند. مبنای کنفدراسیون فوتبال آسیا آن شرکت آلمانی است.

 *چند روز پیش باشگاه‌ها اعلام کردند که مجوز قطعی را گرفته‌اند الان چه اتفاقی افتاد؟

آقای صدری و آجرلو در نشستی که با رییس فدراسیون فوتبال داشتند یک دفعه اعلام کردند مجوز حرفه‌ای ما صادر شده‌ است. آنها هم این مصاحبه را در نظر گرفته و فرض کردند که این مصاحبه درست است و بر مبنای آن به دو باشگاه نامه زده‌اند که شما حالا که مجوز حرفه‌ای گرفته‌اید، مدارک مثبت رفع مشکلاتتان را بعد از پنج روز برای ما بفرستید‌. گفته‌اند مبارک‌تان باشد که مجوز حرفه‌ای گرفتید و ما نیز یک چک لیست از نقایص‌تان داریم و شما مدارک‌تان را برای ما بفرستید.

 *مشکل عمده این دو باشگاه بحث مالی و مالکیتی است؟

بله و همینطور مشکلات مالیاتی و بدهکاری بازیکنان، سیستم اداری و تیم‌های پایه مشکلات تیم‌های ماست. از نظر من حذف استقلال وپرسپولیس قطعی نیست. اگر طی پنج روز مدارک رفع نقایص را هم نفرستند کمیته‌ای که سوال کرده حق حذف ندارد و فقط پرونده را به کمیته انضباطی کنفدراسیون فوتبال آسیا می‌دهند. همچنان خطر حذف نمایندگان ما را تهدید می‌کند ولی حذف قطعی نیست.

۴۱۵۴

اخبار استقلال تهران (آخرین و جدیدترین خبرها)

اولیایی: حذف استقلال و پرسپولیس قطعی نیست

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ