ستاره‌هایی که با ترک منچستریونایتد پیشرفت کردند/ از پیکه و دی‌ماریا تا پوگبا و دپای

0

ستاره‌هایی که با ترک منچستریونایتد پیشرفت کردند/ از پیکه و دی‌ماریا تا پوگبا و دپای

ساتین –

لیستی آماده شده که باشگاه منچستریونایتد با نگاهی به آن باید یک سوزن به خودش بزند! ترک زودهنگام اولدترافورد توسط این ستاره‌ها هم از نظر مالی و هم از نظر فنی به ضرر باشگاه شده، چرا که در ۴ سال اخیر شیاطین‌سرخ حتی یک جام هم نبرده‌اند.

با این حال از جرارد پیکه گرفته تا آنخل دی‌ماریا و حتی پل پوگبا و ممفیس دپای با ترک اولدترافورد رستگار شده‌اند و در فوتبال‌شان پیشرفت کرده‌اند. این ۷ بازیکن در اولدترافورد دورانی به خوبی بعد از ترک آن نداشته‌اند.

ممفیس دپای

مهاجم هلندی هرگز نتوانست با زندگی در لیگ برتر کنار بیاید و به سرعت در تیم لوئی فان‌خال تحلیل رفت. ممفیس دپای پس از عقد قراردادی پرحاشیه با مبلغ ۲۵ میلیون پوند تنها ۷ گل در یک فصل حضورش در منچستریونایتد زد. او تنها ۱۸ ماه در جمع شیاطین‌سرخ حضور داشت و ژانویه ۲۰۱۷ به لیون رفت. دپای در فرانسه شکوفا شد و در ۱۷۸ بازی برای لیون ۷۶ گل به ثمر رساند تا دوران حرفه‌ای‌اش را احیا کند. بعد از این که به فرم خوب رسید توسط بارسلونا شکار شد و تابستان گذشته در انتقالی رایگان به نوکمپ رفت.

پل پوگبا

هوادارن منچستریونایتد در این مورد نیازی به یادآوری یک فاجعه دیگر ندارند. فاجعه‌ای که باعث شد پل پوگبا خیلی بیهوده باشگاه را ترک کند و قبل از بازگشت ۸۹ میلیون پوندی بهترین بازی‌هایش را در یوونتوس انجام دهد. این هافبک فرانسوی عملکرد درخشانی در یوونتوس داشت و با پاس‌هاس بلند و گل‌های مهمش هواداران را شگفت‌زده می‌کرد. او ۴ مرتبه همراه یوونتوس قهرمان سری A ایتالیا شد و ۲ مرتبه قهرمانی کوپا ایتالیا را جشن گرفت. سپس با قراردادی در سال ۲۰۱۶ که تابستان آینده به پایان می‌رسد به اولدترافورد برگشت.

جرارد پیکه

مدافع باتجربه بارسلونا یکی دیگر از بازیکنانی است که پس از انجام تنها ۲۳ بازی منچستریونایتد را ترک کرد تا به وطنش برگردد. او در آن زمان چندان شناخته‌شده نبود، اما پس از بازگشت به بارسلونا نامی برای خودش دست و پا کرد و قهرمان جام‌جهانی، جام ملت‌های اروپا و لیگ قهرمانان اروپا هم شد. جرارد پیکه که همراه بارسلونا ۸ مرتبه قهرمان لالیگای اسپانیا شده تابستان گذشته برای کمکش به باشگاه با کاهش حقوق بیش از پیش نزد هواداران تیمش محبوب شد. او بین سال‌های ۲۰۰۴ تا ۲۰۰۸ در منچستریونایتد حضور داشت و همراه این تیم به قهرمانی لیگ برتر انگلیس و لیگ قهرمانان اروپا هم رسید.

آنخل دی‌ماریا

این بازیکن آرژانتینی تنها یک فصل در اولدترافورد دوام آورد و به‌عنوان یک خرید عجیب و غریب توسط لوئی فان‌خال شناخته شد. آنخل دی‌ماریا که شماره ۷ شیاطین‌سرخ را هم برتن می‌کرد در رئال‌مادرید عملکرد خیلی خوبی داشت تا مورد توجه سرمربی هلندی قرار بگیرد. دی‌ماریا که البته یک گل زیبا در لیگ برتر مقابل لسترسیتی زد، سال ۲۰۱۵ از اولدترافورد رفت تا به کابوسش خیلی زود خاتمه دهد. نکته جالب این که دی‌ماریا در آن یک فصل جامی همراه منچستریونایتد نگرفت، اما در پاری‌سن‌ژرمن تا به امروز ۱۷ جام کسب کرده است.

دیگو فورلان

این خرید برای سرالکس فرگوسن یک شکست محسوب می‌شد. دیگو فورلان ستاره پیشین تیم ملی اروگوئه در ۶۳ بازی تنها ۱۰ گل برای منچستریونایتد به ثمر رساند و نتوانست جای مهاجمی مثل رود فان‌نیستلروی را بگیرد. فورلان بعد از ترک منچستریونایتد در سال ۲۰۰۴ ثابت کرد چرا فرگی روی او حساب کرده بود. او در لالیگا برای ویارئال و اتلتیکومادرید ۱۲۸ گل به ثمر رساند تا دوران بدش در جمع شیاطین‌سرخ را به دست فراموشی بسپارد. او سال ۲۰۱۰ در لیگ اروپا همراه اتلتیکومادرید قهرمان شد و همراه تیم ملی اروگوئه در جام‌جهانی ۲۰۱۰ صعود تاریخی به نیمه‌نهایی را جشن گرفت. در آن جام‌جهانی فورلان بهترین بازیکن تورنمنت شد.

ویلفرد زاها

قهرمان کریستال‌پالاس پیش از این بازیکن منچستریونایتد بوده است. برخلاف درخشش و ستاره شدن در جمع عقاب‌های لندن، او دوران ناموفقی در اولدترافورد داشت و بنا به دلایلی از آن دوران همیشه به بدی یاد می‌کند. ویلفرد زاها که از سال ۲۰۱۷ برای ساحل‌عاج به میدان رفته سال ۲۰۱۳ از همین تیم پالاس راهی منچستریونایتد شد و فقط در ۲ بازی لیگ برتری به میدان رفت. او پس از ترک اولدترافورد در سال ۲۰۱۵ باز هم به کریستال‌پالاس پیوست و در ۲۶۷ بازی ۵۸ گل برای این تیم زد. در فصول اخیر همیشه مورد توجه تیم‌های بزرگ بوده است.

جانی اوانز

این مدافع اهل ایرلندشمالی از بازیکنان آکادمی منچستریونایتد بود. او در اوایل دوران حرفه‌ای‌اش بیشتر با خطاهای عجیبی که می‌کرد شناخته شد. انتقال به وست‌برومویچ در سال ۲۰۱۵ باعث شد بیش از پیش مورد توجه قرار بگیرد. جانی اِوانز که ۹ سال عضو تیم اول شیاطین‌سرخ بود پس از ۳ سال حضور در وست‌برومویچ راهی لسترسیتی شد و حالا در ۳۳ سالگی مرد کلیدی روباه‌ها و یکی از کاپیتان‌های تیم است. اگرچه اوانز جام‌های زیادی همراه منچستریونایتد کسب کرد، اما قهرمانی در جام‌حذفی همراه لسترسیتی برای او ارزش بالایی دارد.
 

اخبار منچستر یونایتد

منبع : خبر ورزشی

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ