پرسپولیس و استقلال از لیگ داخلی هم کنار گذاشته می شوند / پروانه دو تیم باطل خواهد شد

0

پرسپولیس

حذف پرسپولیس و استقلال از لیگ قهرمانان آسیا به مهم ترین سوژه فوتبال ایران طی روزهای اخیر تبدیل شده است. اتفاقی که سر و صدای زیادی را به پا کرده و هواداران دو تیم هم به شدت نگران وضعیت تیم محبوبشان هستند. بد ندیدیم در این خصوص به سراغ علی اکبر طاهری مدیرعامل سابق پرسپولیس برویم تا نظرش را در مورد حذف دو تیم پرسپولیس و استقلال از لیگ قهرمانان آسیا جویا شویم. صحبت های مدیرعامل سابق سرخ پوشان را در ادامه می خوانید.

در خصوص حذف پرسپولیس و استقلال از آسیا چه نظری دارید؟

اول باید بگویم واقعا از این موضوع ناراحتم. من خودم را هوادار پرسپولیس می دانم و می دانم درحال حاضر هواداران چقدر ناراحت هستند و زجر می کشند. آنها نباید هر روز استرس این مسائل را داشته باشند. پرسپولیس و استقلال به عنوان تیم های پرطرفدار فوتبال ایران و آسیا باید در لیگ قهرمانان آسیا حضور داشته باشند. به نظرم در حال حاضر آن هایی که مقصر وضعیت به وجود آمده هستند، باید پاسخگو باشند و به مردم توضیح بدهند.

به نظر شما چه کسانی مقصر هستند؟

ببینید اینکه من نمی توانم بگویم چه افرادی مقصر هستند . اصلا حذف پرسپولیس و استقلال مربوط به امروز نیست و به سال های قبل برمی گردد. ای اف سی موارد زیادی از این دو تیم ایراد گرفته و هرسال سخت گیری هایش بیشتر می شود. آن ها هر سال یک موضوع را بولد می کنند و بیشتر به آن می پردازند. مثلا زمانیکه من در باشگاه پرسپولیس فعالیت می کردم ، بیشتر روی آکادمی ها و فوتبال پایه  زوم کرده بودند و روی مسائل دیگر حساسیت کمتری به خرج می دادند.

یکی از موارد مهم به موضوع مالکیت مشترک دو تیم برمی گردد. در زمان مدیریت شما این موضوع چطور حل شد؟

همانطور که گفتم ای اف سی هر سال یک موضوع را بولد می کرد و روی آن حساسیت به خرج می داد. فکر می کنم امسال روی بحث مالکیت حساس شدند و این موضوع باعث شد تا این دو تیم حذف شوند. البته آن زمان هم این موضوع وجود داشت. من شخصا همه کارها را انجام دادم ، مشکل مربوط به مالیات را حل کردم و تنها دوره ای است که توانستم مفاصا حساب مالیاتی بگیرم و ولی متاسفانه بعد از من کسی پیگیر نشد که الان می گویند پرسپولیس و استقلال ۶۰۰ میلیارد بدهی مالیاتی دارند. در مورد مجمع مشترک هم خودم نزد آقای طیبی در وزارت اقتصاد و دارایی رفتم و ایشان قول مساعدت داد. او حتی به من اعلام کرد این موضوع را در جلسه هیئت دولت مطرح کند ولی بازهم پیگیری نشد و به سرانجام نرسید. سلطانی فر به عنوان وزیر ورزش وقت به من اعلام کرد، خودمان این مشکل را حل می کنیم. من فکر می کنم عدم شفافیت مالی خیلی در این سال ها به باشگاهی مثل پرسپولیس ضربه زد و باعث شد تا این اتفاق تلخ رخ دهد.

شانسی برای ماندن پرسپولیس و استقلال در آسیا قائل هستید؟

من دقیقا از جزئیات نامه ای اف سی خبر ندارم و نمی توانم نظر دقیقی بدهم. با این حال می خواهم یک نکته مهم را عنوان کنم. در صورت حذف این دو تیم از آسیا مدیران ورزش اصلا نباید فکر کنند که فرصت کافی برای حل مشکلات وجود دارد و می توانند دست روی دست بگذارند و با خیال راحت این دو تیم را به امان خدا رها کنند. ای اف سی قطعا حتی بعد از حذف پرسپولیس و استقلال به این دو باشگاه و فدراسیون فوتبال مهلت می دهد تا نواقص را برطرف کنند. در صورتیکه موفق نشوند مشکلات را به صورت کامل برطرف کنند، حتی ممکن است پروانه این دو باشگاه باطل شود و سرخابی ها حتی نتوانند در لیگ داخلی هم فعالیت کنند. وقتی درجه سخت گیری ای اف سی تا این حد رسیده ، یعنی اوضاع خراب است و تحت هیچ شرایطی کوتاه نخواهد آمد.

اخبار فوری پرسپولیس

پرسپولیس و استقلال از لیگ داخلی هم کنار گذاشته می شوند / پروانه دو تیم باطل خواهد شد

خبر ورزشی

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ