واکنش اولیایی به بیانیه باشگاه پرسپولیس؛ بچه‌گانه و فرافکنی بود

0

پایگاه خبری ساتین- عضو کمیته استیناف صدور مجوز حرفه‌ای فدراسیون فوتبال به بیانیه باشگاه پرسپولیس واکنش نشان داد و آن را بچه‌گانه خواند.

به گزارش ساتین، کاظم اولیایی در خصوص بیانیه باشگاه پرسپولیس گفت: علی‌رغم اینکه می‌گوییم کمیته استیناف نباید به پرسپولیس و استقلال فرصت می‌داد ولی به جهت کمک به فوتبال کشورمان به این دو باشگاه ۳ ماه فرصت دادیم تا مشکلات‌شان را حل کنند. بعد  از  ۲ ماه کنفدراسیون فوتبال آسیا با استناد به اطلاعیه باشگاه پرسپولیس و همینطور استقلال مبنی بر گرفتن مجوز حرفه‌ای، شروع به راستی‌آزمایی کرد. AFC گفت حالا که مجوز حرفه‌ای گرفته‌اند دیگر به زمان نیاز ندارند. کمیته استیناف به استقلال و پرسپولیس گفت با توجه به اعلام این دو باشگاه برای گرفتن مجوز حرفه‌ای، AFC زودتر به بررسی شرایط این دو باشگاه پرداخته و سؤال آنها این بوده که چرا این دو باشگاه مدارک‌شان را بارگذاری نکرده‌اند.وی ادامه داد: اصل موضوع این است که ما واجد شرایط نیستیم. تعریف یک باشگاه این است که یک بنگاه تجاری باشد، در صورتی که ساختار باشگاه‌های ما کاملا سنتی است و این حاشیه‌ها باعث می‌شود در آینده هم متضرر شویم. باید ببینیم باشگاه‌های ما حرفه‌ای هستند و الزامات آسیا را داریم یا نه؟ اگر غیرواقع حرف بزنیم، شادی کنیم و برای خودمان دست بزنیم کار درست نمی‌شود و AFC قبول نمی‌کند و حیثیت‌مان هم زیر سوال می‌رود.

اولیایی اظهار داشت: تا فردا فرصت است که باشگاه‌های استقلال و پرسپولیس دفاعیه‌شان را بفرستند و AFC با مدارکی که قبلا این دو باشگاه بارگذاری کرده‌اند مقایسه و راستی‌آزمایی می‌کنند، اگر مشکل داشته باشد پرونده را به کمیته انضباطی کنفدراسیون فوتبال آسیا می‌فرستند و آنجا بررسی شود و اگر اثبات شود که تخلف کرده‌ایم جرایمی برای فوتبال ما تعلق می‌گیرد. حتی ممکن است فدراسیون فوتبال و اعضای کمیته صدور مجوز جریمه و مورد بازخواست قرار بگیرند.

عضو کمیته استیناف صدور مجوز حرفه‌ای فدراسیون فوتبال که با برنامه رادیویی «تهران ورزشی» گفت‌وگو می‌کرد، در خصوص اینکه باشگاه پرسپولیس اعلام کرده که چرا او باشگاه پرسپولیس را مقصر دانسته و نامی از استقلال نبرده، خاطرنشان کرد: ممکن است در صحبت‌های من از قلم افتاده باشد و حق با باشگاه پرسپولیس است ولی هر دو باشگاه اعلام کردند. صدری مصاحبه کرد و گفت که مشکل حل شده است، بعد از آن هم استقلال اعلام کرد.

اولیایی در واکنش به این موضوع که چرا زمانی که او مدیرعامل استقلال بوده است، مشکلات این باشگاه حل نشده است عنوان کرد: معلوم است که این صحبت‌ هم خیلی مبتدی است، زمانی که من مدیرعامل باشگاه استقلال بودم فوتبال حرفه‌ای نبود و آماتور اداره می‌شد. فوتبال ما ۲۰ سال است حرفه‌ای شده و ۱۰ سال است که این الزامات آمده است. ساتین که ما اداره می‌کردیم سنتی بوده و الان تبدیل به یک صنعت شده است و باید مراحل آن طی شود، فوتبال ما الان فقط اسم حرفه‌ای را دارد.

وی یادآور شد: فیفا در تعریف باشگاه این را آورده که باشگاه یک بنگاه تجاری باید باشد نه اینکه دو باشگاه توسط یک نهاد اداره شود. اطلاعیه باشگاه پرسپولیس بسیار بچگانه و فرار رو به جلو است و فرافکنی می‌کنند. این مشکلات را ژاپن، عربستان و خیلی از کشورهای دیگر هم دارند. هر روز فیفا و AFC قوانین جدید برای ما می‌گذارند و اگر می‌خواهیم در فوتبال حضور داشته باشیم باید خودمان را حرفه‌ای کنیم. باید واقعیت را به مردم بگوییم و پاسخ باشگاه‌ها به ایمیل‌های AFC را بگوییم و مردم را در جریان مسائل قرار دهیم.ب اشگاه‌های ما تراز مالی را بدون امضا بارگذاری کرده‌اند که AFC سوال کرده  چرا این کار انجام شده است.

۶۶۴۱

اخبار استقلال تهران (آخرین و جدیدترین خبرها)

واکنش اولیایی به بیانیه باشگاه پرسپولیس؛ بچه‌گانه و فرافکنی بود

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ