چرا بازی سپاهان و پرسپولیس در اراک برگزار می شود؟

0

محل برگزاری و استادیوم بازی سپاهان و پرسپولیس چرا در اراک است

سال گذشته بود که دو باشگاه پرسپولیس و سپاهان پس از جنجال در آخرین بازی دو تیم، با حکم کمیته انضباطی متوجه شدند که باید در شهر دیگری از حریف‌ سنتی‌شان میزبانی کنند و در هفته دوازدهم نیم فصل لیگ بیست و یکم قرعه به نام باشگاه سپاهان خورد تا آنها باشند که حق انتخاب شهری بازی را در جایی به غیر از اصفهان و تهران برعهده داشته باشند.

سرانجام چند هفته پیش بود که باشگاه سپاهان از محلی که برای میزبانی خود برگزیده بود، رونمایی کرد و ورزشگاه امام خمینی اراک برای پذیرایی از قهرمان ۵ دوره اخیر فوتبال ایران به سازمان لیگ و باشگاه پرسپولیس معرفی شد.

* اما سپاهان چرا اراک را به عنوان میزبان این مسابقه انتخاب کرد؟

دو شکست مایوس‌کننده سرخپوشان در اراک 
مهم ترین موضوعی که توجهات را پس از این انتخاب به خود جلب کرد، دو حضور ناموفق پرسپولیس در اراک بوده که با دو شکست مقابل آلومینیوم همراه شده است؛ دو شکستی که در هفته های ابتدایی لیگ های بیستم و بیست و یکم، هجمه های زیادی را علیه کادر فنی پرسپولیس ایجاد کرد و حالا اولین چیزی که با انتخاب اراک به ذهن اهالی فوتبال متبادر شد، همین طلسمی است که شهر اراک در دو حضور برای آنها ایجاد کرده است.

 

خاطره خوش طلایی‌پوشان از اراک 
ضمن اینکه تنها حضور سپاهان در ورزشگاه امام خمینی در هفته دوم مرحله برگشت مسابقات بوده است، که شاگردان نویدکیا در شرایطی که رسول خطیبی به تازگی تیم را ترک کرده بود و هدایت تراکتور را عهده دار شده بود،  با نتیجه ۶ بر ۱ به پیروزی دست پیدا کردند.

نزدیک‌ترین استادیوم استاندارد به اصفهان
اما فارغ از این دو موضوعی که در بالا به آنها اشاره شد و بیشتر جنبه روانی داشت، موضوع دیگری که قطعا مورد توجه کادر فنی سپاهان و مدیران این باشگاه قرار گرفته است، مسافت اصفهان تا شهر محل میزبانی است. شاید این انتظار وجود داشت که محرم نویدکیا با توجه به سبک بازی تیمش و نیازی که به زمین هموار برای پیاده کردن تفکراتش دارد، دو استادیوم تازه تاسیس کشور نظیر امام رضای مشهد یا فولاد آره‌نای اهواز را مد نظر قرار بدهد، اما فاصله این دو شهر از اصفهان بسیار زیاد است و شیراز، قم، ساوه و سایر شهرهایی که از لحاظ جغرافیایی به اراک نزدیک هستند هم ورزشگاه های استانداردی ندارند، تا درنهایت سپاهانی ها تصمیم به میزبانی در اراک بگیرند..

 

تصمیمی با تیغ‌های دولبه
با تمام این اوصاف اما حالا باید منتظر سوت پایان مسابقه در استادیوم امام خمینی اراک باشیم؛ اگر این مسابقه با پیروزی سپاهانی‌ها همراه باشد، بی‌شک بخش مهمی از تمجیدهای پس از مسابقه به محلی که برای بازی انتخاب شده تعلق خواهد داشت، اما اگر پرسپولیس بتواند از این مسابقه سخت با سه امتیاز زمین مسابقه را ترک کرد، ممکن است انتقادات زیادی علیه تصمیم مدیران سپاهان و کادر فنی این تیم مطرح شود؛ تصمیمی که احتمالا از همین حالا پرسپولیسی‌ها را نیز برای پایان دادن به ناکامی در اراک متحد کرده است.

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ