برای بند آمدن خون دندان کشیده شده چکار کنیم

0

بند آوردن خون دندان کشیده شده طب سنتی ، علت بند نیامدن خون دندان کشیده شده ، بند آوردن خون دندان کشیده شده ، قطع فوری خونریزی دندان بعد از کشیدن ، چند ساعت بعد از کشیدن دندان گاز استریل را برداریم ، خونریزی بعد از کشیدن دندان چقدر طول میکشد ، قطع فوری خونریزی دندان

برای بند آمدن خون دندان کشیده شده چه باید کرد

برای بند آمدن خون دندان کشیده شده  چی خوبه چکار باید کرد چه کنیم

بعد از کشیدن دندان، ایمپلنت دندان و یا جراحی پریودنتال، خونریزی لثه کاملا طبیعی می باشد، اما می تواند باعث آزار شما شود. معمولا در ۲۴ ساعت اول، خونریزی لثه شدید می باشد ولی به مرور زمان خون لخته می شود. در صورتی که خونریزی ادامه پیدا کرد و خون لخته نشد، حتما به کلینیک دندانپزشکی مراجعه نمایید، زیرا احتمال دارد مشکلی جدی وجود داشته باشد. برای بند آوردن خونریزی لثه بعد از کشیدن دندان، راهکار هایی وجود دارد که در ادامه مقاله به بررسی آن ها می پردازیم:

کشیدن دندان بهترین دندانپزشک بند آوردن خون دندان

  1. قرار دادن یک تکه گاز استریل مرطوب روی لثه

     

    استفاده از گاز استریل مرطوب شده، نخستین روش بند آروردن خونریزی پس از کشیدن دندان می باشد. یک تکه گاز استریل را به صورت مربع و یا به شکل رول در بیاورید و آن را کمی با آب مرطوب کنید. پس از آن، گاز استریل را بر روی جای خالی دندان قرار داده و تا ۴۵ دقیقه یا ۶۰ دقیقه فشار ثابتی به آن وارد کنید. در صورتی که گاز استریل ندارید، می توانید از دستمال کاغذی چند لایه تمیز استفاده کنید. این کار بعد از حدود یک ساعت خونریزی را تا حد بسیار زیادی کاهش می دهد.

  2. استفاده از چای کیسه ای

     

    برای استفاده از چای کیسه ای، ابتدا کمی آن را مرطوب کرده و پس از آن حدود ۳۰ الی ۴۰ دقیقه روی لثه خود بگذارید. چای سیاه به علت دارا بودن تانیک اسید می تواند سرعت لخته شدن خون را افزایش دهد.

  3. خوردن بستنی

     

    پس از کشیدن دندان، بستنی مصرف کنید تا لخته خون از بین نرود.

  4. بالاتر نگه داشتن سر

     

    این کار جهت بند آوردن خونریزی بسیار موثر است. در صورتی که می خواهید دراز بکشید، حتما برای بالاتر قرار گرفتن سرتان از چند بالش استفاده نمایید، در این صورت جریان خون کاهش می یابد و خونریزی لثه متوقف می گردد.

همین حالا تماس بگیرید فرم مشاوره رایگان

جلوگیری از خونریزی لثه بعد از کشیدن دندان

 

با برخی درمان های خانگی می توان، خونریزی لثه، پس از کشیدن دندان را متوقف نمود که در زیر به این روش ها اشاره کردیم:

  1. عسلعسل به دلیل اینکه یک ماده ضد باکتری می باشد، می تواند برای درمان مشکلات لثه کاربرد داشته باشد. پس از مسواک زدن، با انگشت مقدار کمی عسل را به لثه های خود بمالید و توجه داشتید که عسل روی دندان ها را نپوشاند، زیرا به مرور زمان می تواند سبب پوسیده شدن دندان ها شود.
  2. آب نمکبرای جلوگیری از تورم و خونریزی لثه، استفاده از آب نمک می تواند بسیار موثر باشد.
  3. سیاه دانهسیاه دانه، ماده درمانی معجزه آسا با داشتن خواص ضد باکتری می باشد. برای استفاده از آن می توانید سیاه دانه را همانند دهان شویه مصرف کنید، به این شکل که مقداری از آن را در آب گرم حل کنید. راه دیگر برای استفاده از سیاه دانه به این شکل است که پس از مسواک زدن چند قطره سیاه دانه را روی لثه ریخته و ماساژ دهید.
  4. سیر و عسلعسل یک ماده ضد باکتری بوده و سیر یک آنتی بیوتیک قوی می باشد. در صورتی که این دو ماده با هم ترکیب شوند، می توانند اثر موثر تری داشته باشند.
  5. چای کیسه ایباید در نظر داشته باشید که نوشیدن چای، سبب کاهش خونریزی لثه نمی شود، بلکه می تواند زرد شدن دندان ها را در پی داشته باشد، اما برای کاهش تورم و خونریزی لثه، می توان از چای کیسه ای کمک گرفت. چای کیسه ای را در آب گرم قرار داده و پس از خنک شدن، آن را به مدت ۴ الی ۵ دقیقه روی ناحیه مورد نظر قرار دهید.
  6. روغن میخکجهت جلوگیری از تورم و خونریزی لثه، می توان از میخک به دو شکل استفاده نمود. یک روش این است که روغن را با انگشت و یا با کمک پنبه روی لثه ها بمالید. روش دوم، جویدن میخک می باشد که می تواند خونریزی را کاهش داده و یا متوقف کند.
  7. آلوئه وراآلوئه ورا با داشتن خواص ضد باکتری می تواند تورم و خونریزی لثه را از بین ببرد. برای استفاده از آن می توانید آلوئه ورا را بر روی لثه ماساژ دهید.
  8. عدم استفاده از نیاستفاده از نی بعد از کشیدن دندان می تواند مانعی برای لخته شدن خون باشد، بنابراین تا چند روز بعد از کشیدن دندان از نی استفاده نکنید تا لثه دچار خونریزی نشود.
  9. استفاده نکردن از دخانیاتمصرف دخانیات می تواند باعث از بین رفتن لخته خون شود و همچنین با گسترش مواد شیمیایی مضر در اطراف زخم، عفونت دردناکی را به وجود بیاورد.
  10. اجتناب از خوردن نوشیدنی های داغ و گاز دارنوشیدنی های داغ و گاز دار می توانند سبب از بین رفتن لخته خون شوند.
  11. استراحت کنیدپس از کشیدن دندان سعی کنید از فعالیت های سنگین پرهیز کنید تا خونریزی لثه کاهش یابد.
  12. دقت در مسواک زدندر صورتی که جای خالی دندان را به درستی مسواک نزنید، احتمال دارد لخته دندان از بین رفته و لثه مجدد دچار خونریزی شود.
  13. پرهیز از لمس جای خالی دندان با زبانبرای اینکه روند بهبود به درستی انجام شود و لخته خون از بین نرود، از لمس جای خالی دندان کشیده شده با زبان اجتناب کنید.
  14. عدم مصرف آسپریناز مصرف آسپرین خودداری نمایید، زیرا آسپرین به دلیل اینکه خاصیت رقیق کنندگی خون را دارد، می تواند مانع تشکیل لخته خون شود. در این صورت خونریزی شدید می شود.
  15. پرهیز از صحبت کردن زیاد در چند ساعت اولپس از کشیدن دندان، سعی کنید تا چند ساعت زیاد صحبت نکنید تا خونریزی سریع تر بهبود یابد.
  16. آب آلبالوآب آلبالو حاوی آنتو سیانین و اسانس فنولیک بوده و دارای خواص ضد میکروبی می باشد، بنابراین مصرف آب آلبالو به سلامت دهان کمک می کند.
  17. آب پرتقال و زیره سبزترکیب آب پرتقال، نصف قاشق چای خوری قند و زیره سبز، می تواند از خونریزی لثه جلوگیری کند.
  18. آب لیموخوردن آب لیمو می تواند مانع خونریزی لثه گردد.

مراقبت های روز اول بعد از کشیدن دندان

نکات و مراقبت هایی که در روز اول پس از کشیدن دندان باید توجه داشته باشید، عبارتند از:

  1. بر روی محل دندان کشیده شده حداقل تا یک ساعت گاز استریل گذاشته و فشار دهید.
  2. پس از برداشتن گاز استریل دهان خود را با آب سرد بشویید و بستنی بخورید. بستنی در ایجاد لخته خون بسیار کمک دهنده می باشد.
  3. سعی کنید روز اول بعد از جراحی به خصوص در چند ساعت ابتدایی، کمتر صحبت کنید تا فرآیند لخته شدن خون سریع تر انجام شود.
  4. در شب اول مسواک نزنید و پس از آن تا چند شب ناحیه مورد نظر را مسواک نزنید.
  5. برای بهداشت دهان و دندان از روز دوم به بعد از دهانشویه آب نمک استفاده نمایید.
  6. برای کاهش درد و خونریزی از کمپرس یخ در فواصل زمانی ۱۰ دقیقه استفاده نمایید.
  7. جهت کاهش درد می توانید از استامینوفن استفاده نمایید، اما از مصرف آسپرین و هر داروی دیگری بدون مشورت دندانپزشک خودداری نمایید.
  8. از خوردن غذای سفت پرهیز کنید و از لمس جای خالی دندان با زبان پرهیز نمایید.
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ