مقصر حذف پرسپولیس استقلال از آسیا کیست؟

0

علت حذف پرسپولیس و استقلال از لیگ قهرمانان  آسیا چیست

کنفدراسیون فوتبال آسیا در خبری کوتاه سرانجام اعلام کرد که پرسپولیس و استقلال مجوز‌های لازم برای حضور در لیگ قهرمانان آسیا ۲۰۲۲ را به دست نیاوردند و از لیگ قهرمانان کنار رفتند.

 

بر اساس اعلام وبسایت رسمی کنفدراسیون فوتبال آسیا، باشگاه گل گهر نیز نتوانست مجوز حرفه‌ای را دریافت کند تا سپاهان و فولاد تنها نمایندگان ایران در لیگ قهرمانان فصل جدید باشند.

 

استقلال در آسیا اخبار لیگ قهرمانان آسیا اخبار فوری پرسپولیس اخبار استقلال تهران (آخرین و جدیدترین خبرها)

ای اف سی: خبر رد درخواست برای مجوز حرفه‌ای به این سه باشگاه ابلاغ شده است.

 

این در حالی است که ای اف سی توضیح بیشتری نداده اما مطابق انتظار، این تصمیمی است که روز ششم ژانویه (دیروز) توسط کنفدراسیون فوتبال آسیا گرفته شده و به این ترتیب دو سهمیه ایران برای حضور در لیگ قهرمانان آسیا از دست می‌رود.

 

نکته مهم اینکه در هفته‌ گذشته امیدواری‌ها برای حفظ سهمیه پرسپولیس و استقلال افزایش یافته بود اما در نهایت کنفدراسیون فوتبال آسیا حذف دو تیم سرخابی را عملی کرد.

 

ای اف سی در بیانیه خود نوشت: کمیته مستقل مجوز حرفه‌ای بر اساس بندهای ۱۴.۴ و ۱۴.۵ مقررات حرفه‌ای رقابتها مجوزشان را لغو کند. این کمیته اعلام کرده که این سه باشگاه معیارهای اجباری حضور در رقابتها را فراهم نکردند. همینطور این کمیته درخواست فوری باشگاه گل‌گهر سیرجان ارسال کرده بود را رد کرد.

 

پیش از این ای اف سی در نامه‌ای به این سه باشگاه فرصتی کوتاه و ۵ روزه را برای توضیح و ارسال مدارک جدید داد و اسناد تازه هم به ای اف سی ارسال شد که مورد رضایت ای اف سی نبود تا این دو تیم برای اولین بار به دلیل لایسنس، از لیگ قهرمانان حذف شوند.

 

کنفدراسیون فوتبال آسیا در فایل پیوست جداگانه اعلام کرده که «پرونده این اقدام به دبیرخانه کمیته انضباطی و اخلاقی AFC ارسال می‌شود تا تحقیقات بیشتر و اقدامات لازم (در صورت نیاز) صورت بگیرد.»

شرکت آلمانی‌ای که مدارک باشگاه‌های آسیایی را بررسی می‌کند و طرف قرارداد با کنفدراسیون فوتبال آسیا است به مجوز حرفه‌ای تیم‌های استقلال، پرسپولیس و گل گهر ایراد گرفته بود و برای این باشگاه‌ها مهلتی را تعیین کرده بود که مدارک جدید را به کنفدراسیون فوتبال آسیا ارائه کنند.

غلامرضا بهروان، یکی از اعضای کمیته حرفه‌ای که پیش‌تر ریاست این کمیته را برعهده داشت، اعلام کرده بود تیم‌های استقلال و پرسپولیس در مهلت تعیین‌شده مدارکشان را بارگذاری نکرده بودند و همین ابتدا باعث تذکر کنفدراسیون فوتبال آسیا شد.

طبق قانون کنفدراسیون فوتبال آسیا هر تیمی که شرکت آلمانی آن را تایید نکند شانس حضور در بازی‌های لیگ قهرمانان آسیا را از دست خواهد داد.

داریوش مصطفوی، رییس کمیته استیناف، هم درباره مشکل تیم‌های استقلال و پرسپولیس در لیگ قهرمانان آسیا گفته بود: این دو باشگاه دولتی هستند و مجمع آن‌ها یکسان است و کنفدراسیون فوتبال آسیا این مسئله را بارها اعلام کرده و گویا دولت نمی خواهد مشکل حل شود. علاوه بر این اخطارها را به باشگاه‌ها داده بودیم و بدهی‌ها از سال ۸۰ انباشته شده و استقلال و پرسپولیس قرار بود تمام مسائل مالی،حقوقی و فنی را که نزدیک به ۳۰۰ مورد است به کنفدراسیون فوتبال آسیا ارائه کنند. نداشتن استادیوم اختصاصی یکی از مشکلات این دو باشگاه است.

البته خیلی‌ها حذف این دو تیم از باشگاه‌های آسیا را اتفاق خوبی می‌دانند و می‌گویند فقط فشارهای کنفدراسیون فوتبال آسیا می‌تواند این دو باشگاه را به سمت حرفه‌ای‌شدن ببرد.

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ