چرا پرسپولیس استقلال مجوز حرفه ای AFC ندارند

0

چرا پرسپولیس استقلال مجوز حرفه ای در لیگ قهرlانان آسیا ندارند

ای اف سی در بیانیه خود نوشت: کمیته مستقل مجوز حرفه‌ای بر اساس بندهای ۱۴.۴ و ۱۴.۵ مقررات حرفه‌ای رقابتها مجوزشان را لغو کند. این کمیته اعلام کرده که این سه باشگاه معیارهای اجباری حضور در رقابتها را فراهم نکردند. همینطور این کمیته درخواست فوری باشگاه گل‌گهر سیرجان ارسال کرده بود را رد کرد.

شرکت آلمانی‌ای که مدارک باشگاه‌های آسیایی را بررسی می‌کند و طرف قرارداد با کنفدراسیون فوتبال آسیا است به مجوز حرفه‌ای تیم‌های استقلال، پرسپولیس و گل گهر ایراد گرفته بود و برای این باشگاه‌ها مهلتی را تعیین کرده بود که مدارک جدید را به کنفدراسیون فوتبال آسیا ارائه کنند.

غلامرضا بهروان، یکی از اعضای کمیته حرفه‌ای که پیش‌تر ریاست این کمیته را برعهده داشت، اعلام کرده بود تیم‌های استقلال و پرسپولیس در مهلت تعیین‌شده مدارکشان را بارگذاری نکرده بودند و همین ابتدا باعث تذکر کنفدراسیون فوتبال آسیا شد.

طبق قانون کنفدراسیون فوتبال آسیا هر تیمی که شرکت آلمانی آن را تایید نکند شانس حضور در بازی‌های لیگ قهرمانان آسیا را از دست خواهد داد.

بیشتر مشکلات تیم‌های استقلال و پرسپولیس بحث مالکیتی و همچنین شفاف‌نبودن پرونده‌های مالی است. همچنین وزارت صمت و دارایی به‌عنوان مالک دو باشگاه معرفی شده‌اند که این خلاف قوانین حرفه‌ای در فوتبال است.

داریوش مصطفوی، رییس کمیته استیناف، هم درباره مشکل تیم‌های استقلال و پرسپولیس در لیگ قهرمانان آسیا گفته بود: این دو باشگاه دولتی هستند و مجمع آن‌ها یکسان است و کنفدراسیون فوتبال آسیا این مسئله را بارها اعلام کرده و گویا دولت نمی خواهد مشکل حل شود. علاوه بر این اخطارها را به باشگاه‌ها داده بودیم و بدهی‌ها از سال ۸۰ انباشته شده و استقلال و پرسپولیس قرار بود تمام مسائل مالی،حقوقی و فنی را که نزدیک به ۳۰۰ مورد است به کنفدراسیون فوتبال آسیا ارائه کنند. نداشتن استادیوم اختصاصی یکی از مشکلات این دو باشگاه است.

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ