رئیس ای اف سی کیست و اهل کجاست +عکس

0

رئیس ای اف سی اهل کجاست و کیست

شیخ سلمان با نام کامل شیخ سلمان بن ابراهیم آل خلیفه Salman bin Ibrahim Al Khalifa (متولد ۱۹۶۵ در بحرین)، رئیس کنونی کنفدراسیون فوتبال آسیا می‍باشد. وی قبل از برگزیده شدن به عنوان ریاست کنفدراسیون فوتبال آسیا، رئیس فدراسیون فوتبال بحرین بود. هم‌زمان شیخ سلمان به عنوان یکی از اعضای کمیته اجرایی فیفا نیز انتخاب شد.

کنفدراسیون فوتبال آسیا شیخ سلمان کیست شیخ سلمان اهل کجاست رای ای اف سی رئیس ای اف سی اهل کجاست رئیس AFC

وی در انتخابات سال ۲۰۱۶ فیفا نتوانست به ریاست این مجموعه دست یابد

شیخ سلمان بحرینی در سال ۲۰۱۳ و با اتمام دوره ریاست محمد بن همام قطری ریاست کنفدراسیون فوتبال آسیا را بر عهده گرفت و دو بار در سال‌های ۲۰۱۵ و ۲۰۱۹ برای پست ریاست AFC و کمیته اجرایی کنفدراسیون فوتبال آسیا پیشنهاد شد که تا آوریل ۲۰۲۳ در این پست حضور خواهد داشت.

شیخ سلمان از بحرین که در این دوره رقیبی در این انتخابات نداشت، تا سال ۲۰۲۳ به ریاست خود در AFC ادامه خواهد داد و در این مدت نایب رئیس فیفا هم خواهد بود.

شیخ سلمان که با یک برنامه تلویزیونی گفت‌وگو می‌کرد در این باره تأکید کرد: هنوز برای تصمیم‌گیری زود است و هر زمان احساس کنم فدراسیون‌های ملی برای معرفی من تمایل دارند، این کار را انجام خواهم داد، وگرنه این فرصت را به دیگران خواهم داد.

شیخ سلمان رئیس بحرینی کنفدراسیون فوتبال آسیا (AFC) در نظر دارد ریاست خود را در این نهاد تا سال ۲۰۲۷ ادامه بدهد، اما این مسئله را منوط به موافقت فدراسیون‌های عضو AFC می‌داند.

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ