افشاگری فتح الله زاده درباره دلایل حذف پرسپولیس و استقلال/ یک عده بیمار نمی‌خواهد …/ صدری و آجورلو فورا به مالزی بروند؛ راه بازگشت وجود دارد

0

پرسپولیس نیوز –

سرانجام همان اتفاقی که انتظارش را داشتیم، رخ داد و متأسفانه استقلال، پرسپولیس و گل گهر از گردونه رقابت‌های لیگ قهرمانان آسیا کنار گذاشته شدند. باید بپذیریم مجموعه عوامل دست به دست هم داد تا چنین اتفاق تلخی رقم بخورد ولی مدیر عامل اسبق استقلال نقش وزارت ورزش گذشته و وزیر سابق را در این مسئله بسیار پررنگ‌تر می‌بیند. علی فتح‌الله زاده معتقد است در دوران سلطانی‌فر شرایطی ایجاد شد تا چنین ماجرای تلخی رقم بخورد.

قتح الله زاده در گفت‌وگو با خبر ورزشی دقایقی پس از علنی شدن حذف سپاهان و پرسپولیس مسائل بسیاری را با صراحت بیان کرد.

زیر پا گذاشتن قانون

* از سال‌ها قبل این مسئله تذکر داده شده بود و عده‌ای از مدیران دلسوز تأکید داشتند  باید مشکلات مالی و مدیریتی استقلال و پرسپولیس حل شود ولی برخی از آقایان وزرا در دولت گذشته با وجود اینکه مرتب تأکید می‌کردند استقلال و پرسپولیس را واگذار خواهند کرد، حتی این قدم را نیز بر نداشتند تا مالکیت یکی از این دو تیم را در اختیار وزارتخانه دیگری بگذارند و هر دو را تحت تملک وزارت ورزش نگه داشتند. وقتی یک باشگاه در فرآیند واگذاری قرار می‌گیرد، دیگر زیر نظر وزارت ورزش نیست و در اختیار وزارت اقتصاد و دارایی قرار خواهد داشت اما هنگامی که یک وزیر قانون را زیر پا می‌گذارد، متأسفانه چنین مشکلاتی هم ایجاد می‌شود.

سفر به مالزی

* به نظر من آقای آجرلو و آقای صدری باید با اولین پرواز راهی مالزی شده و خودشان را به کوالالامپور برسانند. مدیران عامل استقلال و پرسپولیس باید خودشان با مردان ارشد کنفدراسیون مذاکره کنند و به آنها این واقعیت را تفهیم کنند که این دو باشگاه فقط از نظر اسمی و روی کاغذ، دولتی هستند ولی هیچ کمکی از دولت نمی‌گیرند.

* فراموش نکنیم برخی باشگاه‌های کره جنوبی و چین هم زیر نظر ارگان‌های دولتی اداره می‌شوند. خود کنفدراسیون به کمک‌های دولتی زیر ۵۰ درصد از کل هزینه‌های یک باشگاه کاری ندارد بنابراین اگر با آنها صحبت شود، هنوز راه برای بازگشت استقلال و پرسپولیس به لیگ قهرمانان وجود دارد.

* به نظرم احتمال بازگرداندن این دو تیم به لیگ قهرمانان آسیا با وجود بیانیه منتشر شده، همچنان ۵۰-۵۰ است.

بخشودگی مالیاتی

* در بحث مشکلات مالیاتی این سؤال مطرح است که باشگاه هایی که زیان‌ده بوده‌اند، چطور باید مالیات بپردازند؟ البته متأسفانه بعضی از مدیران قبلی استقلال در این رابطه سهل‌انگاری کرده‌اند.

* من و آقای رویانیان با سختی فراوان و البته مساعدت آقای دکتر طیب‌نیا وزیر محترم اقتصاد و دارایی در سال ۹۲ توانستیم پرونده این دو باشگاه را به مرحله‌ای برسانیم که اصطلاحاً به آن “۲۵۱ مکرر” گفته می‌شود.  قرار بود ۷۰ درصد از کل مالیات تعیین شده برای استقلال از ابتدای حیات این باشگاه تا سال ۹۲ بخشیده شود ولی پس از اینکه من در سال ۹۳ از استقلال جدا شدم، متأسفانه مدیران بعدی استقلال این مسئله را دنبال نکردند و از چنین مزیتی بهره نبردند.

نابود شدن استقلال و پرسپولیس

* متأسفانه باید گفت وزارت قبلی ورزش، استقلال و پرسپولیس را نابود کرد. از زمان آقای سلطانی‌فر سخت‌گیری‌های کنفدراسیون بسیار جدی شد به طوری که حتی در مقطعی خود من و برخی از دوستان دیگر برای باقی ماندن نمایندگان ایران در لیگ قهرمانان، ریش گرو گذشتیم. ولی وقتی برخی دوستان به صورت آشکار و دروغ می‌گویند، طبیعی است که چنین شرایطی ایجاد می‌شود. یک عده می‌گفتند وزیر مسافرت ۲۴ ساعته ای به مالزی داشت تا مشکلات استقلال و پرسپولیس را حل کند ولی بعدا دیدیم مدیران کنفدراسیون مصاحبه کرده و این ادعا را تکذیب کردند!

* آقای حمید سجادی برای حل مشکل استقلال و پرسپولیس خیلی تلاش کرد ولی متأسفانه وقت کافی نداشت و یک ویرانه را تحویل او داده بودند.

دستور رئیس‌جمهور

* به عنوان یک شهروند که سالیان متمادی سمت‌های مدیریتی در فوتبال ایران داشته‌ام، از آقای رئیسی رئیس‌جمهور محترم درخواست می‌کنم با استفاده از راهکارهای قانونی دستور بدهند تا مشکلات مالیاتی استقلال و پرسپولیس حل شود. این دو باشگاه بالغ بر پنج  هزار میلیارد تومان دارایی دارند که سال‌هاست در اختیار دولت‌های مختلف قرار دارد و این رقم بسیار بسیار بیشتر از بدهی مالیاتی تعیین شده برای آنهاست. همان کمپ ناصر حجازی عزیز که من با بدبختی سندش را گرفتم، الان بالغ بر هزار میلیارد تومان ارزش دارد.

دوست ندارند در آسیا باشند

* یک عده بیمار هستند و چشم ندارند استقلال و پرسپولیس را در لیگ قهرمانان آسیا ببینند.

* این مشکلات قابل حل است و همان‌طور که گفتم مدیران عامل دو باشگاه باید در اولین فرصت خود را برای ملاقات با مدیران کنفدراسیون به مالزی برسانند. البته یکسری پیگیری‌ها هم باید در داخل کشور انجام شود. برای مثال مجلس محترم تصویب کرده که استقلال و پرسپولیس هر کدام ۱۰۰ میلیارد تومان بابت حل مشکلات خود دریافت کنند. خب این مصوبه مجلس باید اجرا شود؟ چرا اجرا نمی‌شود؟

* مدیران استقلال و پرسپولیس با کمک فدراسیون و وزارت ورزش باید پیگیر دریافت کمک مورد نظر هم باشند تا با استفاده از آن مشکلات مالی و مالیاتی خود را جمع‌وجور کنند.

اخبار فوری پرسپولیس

افشاگری فتح الله زاده درباره دلایل حذف پرسپولیس و استقلال/ یک عده بیمار نمی‌خواهد …/ صدری و آجورلو فورا به مالزی بروند؛ راه بازگشت وجود دارد

خبر ورزشی

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ