همه شوکه شدیم! مسببان حذف پرسپولیس باید پاسخگو باشند/ مرتض در فوتبال ایران «سلطان» بود/ ترابی باز هم باید پنالتی بزند

0

پرسپولیس نیوز –

مرتضی کرمانی مقدم درمصاحبه با پرسپولیس نیوز ضمن تعریف و تمجید از ناصر محمدخانی عنوان کرد که به عشق او در پرسپولیس شماره ۸ می پوشیده است. کرمانی مقدم البته اولین نفری نیست که چنین حرفی می زند و بسیار از بازیکنان شماره ۸ پرسپولیس که اغلب هم نامدار و ستاره بوده اند عاشق فوتبال ناصرمحمدخانی بوده اند. مهاجم تیزچنگ و تکنیکی که وقتی در استادیوم آزادی پا به توپ می شد هزاران نفر را نیم خیز کرده و به اوج هیجان می برد. کم نیستند کسانی که او را یکی از سه بازیکن برتر تاریخ فوتبال ایران می دانند هرچند فوتبالش به جنگ تحمیلی و … خورد و نتوانست درحد استعداد بی بدیل خودش پیش برود. چه بسا اگر ناصرمحمدخانی با آن توانایی، سرعت و تکنیکی که داشت امروز بازی می کرد بی بروبرگرد به یکی از لیگ های معتبر اروپایی ترانسفر می شد. فرصتی دست داد که با ناصر محمدخانی درارتباط با صحبت های مرتضی کرمانی مقدم و حذف پرسپولیس ازآسیا دقایقی گپ بزنیم:

در خصوص حذف پرسپولیس از لیگ قهرمانان آسیا چه نظری دارید؟

واقعا شوکه کننده بود. من نمی دانم پس چرا این قدر آقایان حرف های امیدوارکننده زدند؟ این اتفاقی تلخ برای هواداران پرسپولیس و همین طور استقلال بود. امیدوارم آقایانی که مسبب حذف پرسپولیس از آسیا بودند پاسخگو باشند. هرچند می دانم هیچ کس این اتفاق تلخ را گردن نخواهد گرفت!

با مرتضی کرمانی مقدم صحبت می کردیم و می گفت به عشق ناصرمحمدخانی شماره ۸ پرسپولیس را پوشیده است؟

آقا مرتضی لطف دارد. او خودش در فوتبال، سلطان بود. همه چیز داشت از قدرت بدنی بالا بگیرید تا سرعت و تکنیک که شاید شبیه او امروز در فوتبال ایران پیدا نشود.

این مسئله درمورد خود شما هم صدق می کند. انصافا دیگر بازیکنی مثل ناصر محمدخانی نداریم که یک ورزشگاه را نیم خیز کند؟

شما محبت دارید اما بازیکنان امروزی هم خیلی خوب هستند. دوران ما هم تمام شد و حالا باید ازجوان های امروز حمایت کنید.

ناصر محمدخانی اگر امروز بازی می کرد چقدر می ارزید؟

من نباید جواب این سئوال را بدهم و بهتر است دیگران نظر بدهند.

به ما باشد می گوییم اگر ناصرمحمدخانی با آن ویژگی ها امروز بازی می کرد به طور قطع و یقین دراسپانیا، انگلیس و یکی از لیگ های معتبر می رفت و گران ترین بازیکن تاریخ ایران یا شاید آسیا می شد.

نظر لطف شماست. گفتم که گذشته ها گذشته است.

بی تعارف به این موضوع فکر نمی کنید که کاش کمی دیرتر به دنیا می آمدید؟

نه! دوران ما هم خوب بود. من از جنوب شهر به پیراهن پرسپولیس و تیم ملی رسیدم. عضو تیم منتخب آسیا شدم و در قطر هم بازی کردم. خدا خیلی دوستم داشت که به این چیزها رسیدم. الان نشستن و افسوس خوردن دیگر جالب نیست.

اخبار فوری پرسپولیس

بگذریم! پرسپولیس چند هفته ای است که خوب نتیجه می گیرد و توانسته است رقیبان خود از جمله سپاهان را پشت سربگذارد. یادم می آید بعد از بازی با الهلال عربستان و شکست ۳ برصفر پرسپولیس گفتید که شیراز بودید و اواخر مسابقه از شدت عصبانیت زدید بیرون؟

بله، اصلا فکرش را نمی کردم آن بازی را آن طور ببازیم. بدترین روز پرسپولیس خورده بود به بهترین روز الهلال و متأسفانه آن نتیجه حاصل شد. به همین خاطر نتوانستم مسابقه را تا پایان تماشا کنم و زدم بیرون!

بازی های اخیر پرسپولیس را که توانستید تا پایان تماشا کنید؟

(می خندد) بله، خدا را شکر موتور پرسپولیس روشن شده و بازی های خیلی خوبی انجام می دهد. بازی مقابل سپاهان فوق العاده بود و پیروزی ارزشمندی هم حاصل شد.

بهترین بازیکن پرسپولیس در دیدارهای اخیر چه کسی بوده است؟

همه خوب بودند اما خوشحالم مهدی ترابی راه افتاده است. او بازیکن تأثیرگذاری است و وقتی خوب و سرحال باشد تیم راه می افتد.

البته یک پنالتی هم جلوی تراکتور خراب کرد؟

فدای سرش! مهدی ترابی آن قدر خوب بوده، گل زده و پاس گل داده که این یک پنالتی اصلا مهم نباشد. به هرحال ضربات پنالتی همین است. شما هیچ بازیکنی را شراغ ندارید که پنالتی خراب نکرده باشد.

یحیی گل محمدی هم بعد از پایان بازی با تراکتور بار دیگر اعلام کرد مهدی ترابی پنالتی زن اول تیمش است؟

یحیی گل محمدی بهترین مصاحبه را انجام داد. وظیفه سرمربی حمایت از بازیکنان تیمش است. مهدی ترابی هم یکی از بهترین های پرسپولیس و فوتبال ایران است و هنوز هم بهترین پنالتی زن تیم است. اتفاقا باید او در دیدارهای بعدی هم پشت ضربه پنالتی بایستد چرا که معتقدم پنالتی بازی با تراکتور یک اتفاق بوده است.

خیلی ها معتقدند این فصل استقلال جدی ترین رقیب پرسپولیس است. شما هم چنین نظری دارید؟

جدول هم همین را می گوید. استقلال این فصل نسبت به فصول گذشته قوی تر شده و به ویژه در دفاع عملکرد قابل قبولی داشته است. البته انتظار همه ما پرسپولیسی ها این است که تکلیف پرونده گل گهر هر چه زودتر مشخص شود.

لابد شنیدید مهدی دادرس گفته است این پرونده ربطی به پرسپولیسی ها ندارد؟

حاجی دادرس از مدیران قدیمی فوتبال و انسان خوبی است. شاید در عصبانیت این حرف را زده وگرنه همه می دانند این پرونده دقیقا به پرسپولیس هم مربوط می شود. حکم کمیته استیناف می تواند جدول را تغییر دهد و بهتر است زودتر تصمیم نهایی درخصوص پرونده گل گهرسیرجان گرفته شود.

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ