اقبالی: حذف استقلال و پرسپولیس ضربه بزرگی به فوتبال ایران بود

0

پایگاه خبری ساتین- مدرس کنفدراسیون فوتبال آسیا گفت: حذف استقلال و پرسپولیس از لیگ قهرمانان آسیا ضربه بزرگی به فوتبال ایران بود. این اتفاق دیر یا زود رخ می‌داد و پیش‌بینی می‌شد که این خبر از سوی کنفدراسیون فوتبال آسیا اعلام شود.

به گزارش ساتین و به نقل از ایرنا، مسعود اقبالی اظهار داشت: به نظر من باید از الان خیلی جدی‌تر به این موضوع رسیدگی شود تا در سال‌های آینده این مشکل برطرف شود.

وی همچنین خاطر نشان کرد: در فوتبال ما به واسطه همان واژه‌هایی مانند فوتبال حرفه‌ای هزینه بسیاری انجام می‌شود، اما باید منتظر خروجی‌های مناسب هم باشیم که متاسفانه این اتفاق نمی‌افتد و باید پرسید مشکل کار کجاست.

وی ادامه داد: فوتبال ایران در روزگاری نه چندان دور بازیکنانی مانند علی دایی، علی کریمی، خداداد عزیزی، کریم باقری و امثال آنها را به خود دیده است اما در فوتبال امروز به غیر از چند نمونه که به انگشتان یک دست هم نمی‌‍رسد چه خروجی برای فوتبال داشتیم که نشان دهد اصولی و منطقی کار کرده‌ایم؟

کارشناس فوتبال کشورمان یادآور شد: از سویی دیگر فوتبال خوبی را هم در زمین بازی نمی‌بینیم؛ شاید بتوان گفت تیم‌هایی مانند سپاهان، مس رفسنجان، آلومینوم اراک، گل‌گهر و پرسپولیس از سایر تیم‌ها بهتر بازی می‌کنند اما همین استقلال با آنکه می‌برد و الان در صدر جدول است هم فوتبال خوبی را بازی نمی‌کند. 

اقبالی به شرایط آبی‌پوشان اشاره کرد و گفت: استقلال بازی می‌کند و پیروز می‌شود، اما اگر واقعا بخواهیم به درستی قضاوت کنیم باید اذعان داشت که فوتبال خوبی را بازی نمی‌کند. آنها در زمین بازی بدون برنامه هستند به ویژه در خط حمله که این مساله در عملکرد آنها کاملا مشهود است. البته تاکید می‌کنم این مشکل فقط به استقلال باز نمی‌گردد و فوتبال و باشگاه‌های ما با این مشکل مواجه هستند.

وی در خصوص برگزاری کلاس مربیگری B کنفدراسیون فوتبال آسیا در خوزستان، افزود: در استان خوزستان نفراتی را داریم که در مهارت‌های فردی بسیار عالی هستند اما متاسفانه به دلیل نبود ساختار تشکیلاتی و  اصولی نتوانسته‌ایم شعور تاکتیکی آنها را در حد مهارت‌های فردی افزایش دهیم و این به دلیل مدیریت‌های غلط و اشتباه است. خوزستان مهد فوتبال ایران است اما در همین فضا هم کارهای زیربنایی درستی انجام نشده، باشگاه فولاد نیز با آن همه سرمایه‌گذاری و هزینه‌ای که در تیم‌های خود انجام می‌دهد، چرا باید بازیکن خارجی بیاورد؟ مگر با وجود این همه استعداد و خلاقیت‌های فردی که در این منطقه از کشور وجود دارد نباید انتظار داشت تا بازیکنان خوزستانی در فوتبال آسیا و باشگاه‌های خارجی بازی کنند. 

مربی کنفدراسیون فوتبال آسیا ادامه داد: در فوتبال ما پول هست، امکانات فراهم می‌شود، اما کارهای زیربنایی و تشکیلات ساختاری دچار مشکلات است و برای همین خروجی‌های درستی از فوتبال ما دیده نمی‌شود. باید بازیکن‌ساز باشیم اما از حضور بازیکنان خارجی در حد متوسط استفاده می‌کنیم و این نشان از ضعف ما در فوتبال روز دنیا دارد.

۶۶۴۱

اخبار استقلال تهران (آخرین و جدیدترین خبرها)

اقبالی: حذف استقلال و پرسپولیس ضربه بزرگی به فوتبال ایران بود

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ