طرز تهیه خورش خلال خوشمزه و مجلسی کرمانشاهی

0

فوت و فن خورش/خلال ، طرز تهیه خورش خلال برای ۶ نفر ، طرز تهیه خورش خلال کرمانشاه برای ۴ نفر ، طرز تهیه خورش خلال برای ۱۵ نفر ، برای غلیظ شدن خورش خلال ، طرز تهیه خورش خلال برای ۲۰ نفر

طرز تهیه خورش خلال خوشمزه و مجلسی کرمانشاهی

خورش خلال یکی از خورش های اصیل و خوشمزه ایرانی است که اصالت آن متعلق به شهر کرمانشاه می باشد. این خورش خوشمزه را به سلیقه خود می توانیم با گوشت مرغ یا گوشت قرمز درست کنیم، برای مشاهده دستور آشپزی کردی و مرحله به مرحله طرز تهیه خورش خلال در ادامه با ما همراه باشید.

طرز تهیه خورش خلال کرمانشاه برای 4 نفر طرز تهیه خورش خلال برای دو نفر خورش خلال مجلسی خورش خلال برای 4 نفر خورش خلال با زرشک قرمز

مواد لازم برای ۴ نفر
گوشت خورشتی ۴۰۰ گرم
زرشک سیاه یا قرمز ۱۰۰ گرم
خلال بادام درشت ۲۵۰ گرم
لیمو عمانی ۲ عدد
پیاز ۲ عدد متوسط
رب گوجه فرنگی ۲ قاشق غذاخوری
زعفران دم کرده ۱ قاشق غذاخوری
گلاب ۴ قاشق غذاخوری
نمک و فلفل سیاه به مقدار کافی
روغن و زردچوبه به مقدار کافی

طرز تهیه خورش خلال

مرحله اول

ابتداگوشت را می شوییم ( می توانید به جای گوشت قرمز از ۷۰۰ گرم گوشت مرغ یا بوقلمون استفاده کنید ) و روی تخته آشپزخانه قرار می دهیم و به صورت مکعب های در اندازه های ۲ سانتیمتر خرد می کنیم و کنار می گذاریم.

مرحله دوم

پیازها را پوست می گیریم و می شوییم و روی تخته آشپزخونه نگینی خرد می کنیم و بعد قابلمه ای را روی حرارت می گذاریم و روغن داخل آن می ریزیم و اجازه می دهیم تا روغن داغ شود و پیازها را داخل قابلمه می ریزیم و تفت می دهیم تا سبک شوند.

مرحله سوم

سپس کمی زردچوبه روی آن ها می پاشیم و تفت می دهیم و اجازه می دهیم تا پیازها سرخ و طلایی شوند و آنوقت گوشت های خورشتی خرد شده را اضافه می کنیم و مداوم تفت می دهیم تا رنگ گوشت ها تغییر کند و گوشت ها را اطراف قابلمه جمع می کنیم.

مرحله چهارم

حالا وسط قابلمه را خالی می کنیم و رب گوجه فرنگی را در وسط می ریزیم و به مدت ۱ دقیقه تفت می دهیم تا بوی خامی آن گرفته شود و بعد مواد را مخلوط می کنیم و ۸ لیوان آب جوش روی مواد می ریزیم و درب قابلمه را می گذاریم.

مرحله پنجم

اول حرارت را زیاد می کنیم تا آب به جوش بیاید و بعد حرارت را بسیار ملایم می کنیم تا گوشت ها کاملا مغز پخت شوند. پس از گذشت ۱ ساعت از پخت مواد خورشت لیمو عمانی ها را با چنگال چند سوراخ می زنیم و در لیوانی قرار می دهیم.

مرحله ششم

سپس روی لیمو عمانی ها آب می ریزیم و کنار می گذاریم تا به مدت ۱ ساعت خیس بخورند. خلال بادام ها را نیز داخل کاسه ای می ریزیم و تا سطح روی آن ها آب می ریزیم و کنار می گذاریم تا ۱ ساعت خیس بخورند و نرم شوند.

طرز تهیه خورش خلال کرمانشاه برای 4 نفر طرز تهیه خورش خلال برای دو نفر خورش خلال مجلسی خورش خلال برای 4 نفر خورش خلال با زرشک قرمز

مرحله هفتم

سپس ۱۵ دقیقه آخر خلال بادام را آبکش کنید و در کاسه ای بریزید و زعفران دم کرده روی آن ها بریزید تا خیس بخورند و معطر و خوش رنگ شوند. سپس خورشت را بررسی می کنیم و گوشت را تست می کنیم به احتمال زیاد گوشت بعد از ۲ ساعت پختن کاملا مغز پخت شده است.

مرحله هشتم

خلال بادام ها را همانطور با زعفران دم کرده داخل خورشت می ریزیم و لیمو عمانی ها را آبکش می کنیم و آب ان را بیرون می ریزیم  و همراه با زرشک،گلاب،فلفل و کمی نمک به خورشت می افزاییم و اجازه می دهیم تا خورشت منسجم شود و جابیافتد.

مرحله نهم

نکته مهم در مورد خورش خلال این است که این خورش مانند خورش کرفس به صورت کم آب سرو می شود. خورشت خلال که غلیظ و منسجم شد قابلمه را از روی حرارت بر می داریم و خورشت خلال را داخل ظرفی می ریزیم و همراه با پلو نوش جان کنید.

طرز تهیه خورش خلال برای دو نفر ، طرز تهیه خورش خلال کرمانشاه برای ۴ نفر ، خورش خلال برای ۴ نفر ، خورش خلال برای ۱۵ نفر چقدر گوشت و خلال لازم داره ، خورش خلال کرمانشاه رستوران ، خورش خلال برای ۳۰ نفر ، خورش خلال برای ۱۰۰ نفر

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ