ویژگی یک متخصص ارتودنسی خوب برای کودکان

0

والدین زیادی ممکن است به دنبال پیدا کردن یک متخصص ارتودنسی برای کودکان خود باشند.با ذکر ۵ نکته به والدین کمک می شود تا بتوانند نه تنها یک متخصص خوب بلکه بهترین متخصص ارتودنسی شهر خود را برای دلبندان خود انتخاب کنند.

مجله سلامت متخصص ارتودنسی دندانپزشکی خوب در تهران دندانپزشک خوب در اراک بهترین کلینیک دندانپزشکی تهران بهترین کلینیک دندانپزشکی بهترین دندانپزشک بهترین دکتر دندانپزشک تهران

از دندانپزشک کودکان کمک بگیرید

اگر به هیچ عنوان هیچ ایده ای جهت یافتن یک متخصص ارتودنسی خوب ندارید می توانید از متخصص دندانپزشکی کودکان کمک بگیرید. کافیست سری به دندانپزشک فرزند خود بزنید و بعد از انجام یک معاینه ساده اولیه، از او درخواست کنید شما را به یک متخصص ارتودنسی خوب در تهران یا هر شهر دیگری که در آن زندگی می کنید ارجاع دهد.

دندانپزشک کودکان حتما در میان دوستان خود و یا ارتودنتیست های شناخته شده یک نفر را به شما معرفی می کند. شما می توانید با این ارجاع درمان ارتودنسی دندان کودک خود را در اولین فرصت آغاز کنید.

به دنبال ارتودنتیستی باشید که بیشتر با درمان کودکان سر و کار دارد

بسیار مهم است که درمان ارتودنسی دلبند خود را نزد متخصصی انجام دهید که با کودکان سروکار دارد. در واقع به ارتودنتیستی بیشتر اعتماد کنید که در طول سالیات خدمت خود، برای کودکان بسیاری درمان ارتودنسی انجام داده زیرا تفاوت زیادی بین یک ارتودنتیست که فقط درمان ارتودنسی بزرگسالان را انجام داده با متخصصی که بیشتر با درمان بچه ها سرو کار داشته وجود دارد.

تجربه، دانش و مهارت متخصص را دست کم نگیرید

در خصوص ارتودنسی بزرگسالان عنوان می شود که تفاوتی ندارد برای درمان پیش چه دندانپزشکی می روید، تنها کافیست آن دندانپزشک دارای تخصصص ارتودنسی و ناهنجاری های فکی باشد. اما در خصوص ارتودنسی کودکان قضیه تفاوت دارد. بیشتر دندانپزشکان بر این باورند که برای درمان ارتودنسی کودکان تنها باید نزد بهترین متخصص ارتودنسی که در نزدیکی محل زندگی شما است صورت بگیرد.

این متخصص نه تنها باید دارای تخصص ارتودنسی باشد بلکه دست کم ۵ سال سابقه، دانش و مهارت درمان انواع ارتودنسی نامرئی، مرئی، ثابت و متحرک را داشته باشد. تجربه همیشه یکی از مهمترین ملاک های انتخاب متخصصان خوب است.

به فکر نزدیکی مطب متخصص به محل زندگی خود باشید

کودک شما قرار است برای یک مدت نسبتاً طولانی (میانگین ۱.۵ سال) تحت درمان ارتودنسی باشد. در طول درمان نیز باید به صورت ماهانه (معمولا هر ۳ تا ۶ هفته) او را به مطب متخصصش ببرید. این یعنی قرار است شما در طی درمان بارها فرزند خود را از خانه به مطب متخصص ببرید.

فکرش را بکنید که محل مطب ارتودنتیست دور از خانه شما باشد. مثلاً فرض کنید شما کرج هستید و متخصص فرزندتان در تهران. شما هر ماه و برای مدت چند سال باید سر وقت برای جلسات دوره ای فرزندتان را بردارید و به تهران بروید. این شاید برای شما خسته کننده نباشد اما برای فرزندتان واقعا می تواند دلهره آور باشد. بهتر است نزدیک ترین مطب ارتودنسی به خانه خودتان را جهت شروع درمان دلبندتان انتخاب کنید.

این باعث می شود که هزینه هایتان تا حد زیادی کاهش یابد زیرا هزینه ارتودنسی دندان به خودی خود می تواند بالا باشد و با انتخاب یک مطب دورتر هزینه های خود را بیشتر خواهید کرد.

محیط مطب شاید مهمترین معیار انتخاب متخصص نباشد، اما کم اهمیت نیست

طی هر جلسه ویزیت دوره ای، شما و کودک دلبندتان تنها با شخص ارتودنتیست ملاقات ندارید بلکه با مجموعه ای از پرسنل در یک مطب در ارتباط خواهید بود.

بنابراین بسیار مهم است که محیط مطب و خلق و خوی پرسنل مطب کاملا مناسب با شرایط کودک شما و سن و سال او باشد. از آنجا که بخشی از کار ارتودنسی توسط متخصص به دستیاران او محول می شود بنابراین انتخاب کلینیک یا مطبی که دستیاران و پرسنل خوبی دارد می تواند روند درمان ارتودنسی کودک شما را خاطره انگیز تر کند.

همچنین محیط مطب باید حتماً متناسب با سن و سال کودکان باشد. تمام دیزاین و المان های هر مطب ارتودنسی کودکان باید با روحیات کودکانه همخوانی داشته باشد. سعی کنید برای احترام به فرزند خود حتما متخصصی انتخاب کنید که خودش عالی باشد، مطب و پرسنلش هم در حد عالی باشند.

منبع : فارس

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ