طرز تهیه شنیسل مرغ خانگی

3

طرز تهیه شنیسل مرغ ، طرز تهیه شنیسل مرغ خانگی ، شنیسل مرغ کجای مرغ است ، ادویه شنیسل مرغ ، عکس شنیسل مرغ ، شنیسل مرغ چیست ، طرز تهیه شنیسل مرغ رژیمی ، طرز تهیه شنیسل مرغ دونفره ، طرز تهیه شنیسل مرغ با پنیر پیتزا

شنیسل یا شنیتسل مرغ (chicken schnitzel) یک غذای بین المللی و خوشمزه است که طرفداران بسیار زیادی در سراسر دنیا دارد. شنیسل را به راحتی و بدون دردسر میتوانید در منزل تهیه کنید و نیازی نیست برای خوردن یک شنیسل خوشمزه حتما به رستوران مراجعه کنید با این تفاوت که شنیسل خانگی طعم بی‌نظیری دارد. شنیسل مرغ مشابه استیک مرغ به صورت ورقه‌ای نازک پخته میشود و مثل مرغ سوخاری داخل تخم مرغ و آرد سوخاری غلطانده میشود. این غذای خوشمزه را میتوانید هم در روغن سرخ کنید و هم به صورت غذاهای رژیمی در فر بپزید. برای ایجاد تنوع در غذاهای روزمره حتما شنیسل مرغ را در منزل تهیه کنید و از خوردن آن لذت ببرید.

ناهار و شام خوشمزه چی بپزم عکس شنیسل مرغ طرز تهیه شنیسل مرغ رژیمی طرز تهیه شنیسل مرغ دونفره طرز تهیه شنیسل مرغ با پنیر پیتزا طرز تهیه شنیسل مرغ شنیسل مرغ کجای مرغ است شنیسل مرغ چیست ادویه شنیسل مرغ

مواد لازم شنیسل مرغ

مواد لازم برای ۴ نفر
سینه مرغ کامل ۲ عدد
تخم مرغ ۱ عدد
پیاز ۱ عدد متوسط
پودر پانکو یا سوخاری ۱ لیوان
زعفران دم کرده ۲ قاشق غذاخوری
آب لیمو ترش ۱ قاشق غذاخوری
آرد نصف لیوان
نمک و فلفل سیاه به مقداری کافی
روغن مخصوص سرخ کردنی به مقداری کافی
پودر سیر یک قاشق چای خوری
زنجبیل ۱ قاشق چای خوری
پاپریکا ۱ قاشق چای خوری

دستور پخت شنیسل مرغ

مرحله اول

برای تهیه شنیسل مرغ ابتدا سینه های مرغ را روی تخته آشپزخانه قرار می دهیم و افقی از وسط برش می دهیم تا کمی نازک تر شوند و بعد روی تخته آشپزخانه آن ها را مرتب کنار یکدیگر قرار می دهیم و پلاستیک فریزر را از یک طرف برش می دهیم.

مرحله دوم

سپس روی سینه ها قرار می دهیم تا کاملا سینه ها را پلاستیک بپوشاند و با بیفکوب روی سینه ها می کوبیم تا همه جای آن یکدست شود و کمی نازک تر نیز شوند و بعد سینه ها را بر می گردانیم تا طرف دیگر آن ها را نیز با بیفکوب کمی بکوبیم.(نباید زیاد بکوبیم چون ممکن است سینه ها از وسط بریده شوند و بافت آن خراب شود)

مرحله سوم

برای مزه دار کردن مرغ میتونید از انواع طعم دهنده‌ها و ادویه های دلخواه استفاده کنید در اینجا اول کمی روغن مایع رو به مرغ اضافه کرده

و با دست کاملا مخلوط کنید تا جذب مرغ‌ها بشه و بعد پودر سیر،پاپریکا،زنجبیل ،فلفل سیاه و نمک رو به مرغ اضافه کنید.سینه ها را داخل کاسه ای قرار می دهیم و آبلیمو و زعفران دم کرده و یک عدد پیاز متوسط رو رنده کنید و آبش رو بگیرید و این آب پیاز رو به مرغ اضافه کنید و کاملا مواد رو مخلوط کنید و با دست به خورد مرغ‌ها بدین و برای نیم ساعت داخل یخچال استراحت بدین.

مرحله چهارم

سپس تابه ای را روی حرارت کم قرار می دهیم و روغن مخصوص سرخ کردنی به صورت شناور داخل آن می ریزیم و اجازه می دهیم تا با حرارت کم به مرور زمان روغن داغ شود.

مرحله پنجم

سه عدد ظرف را کنار یکدیگر قرار می دهیم و داخل یکی پودر پانکو می ریزیم و داخل ظرف دوم تخم مرغ می ریزیم و با چنگال زرده و سفیده را هم می زنیم و داخل ظرف سوم آرد می ریزیم.

مرحله ششم

زمانی که مطمئن شدیم که روغن داغ شده است یکی از سینه های مرغ را ابتدا داخل ظرف آرد قرار می دهیم و روی آن آرد می ریزیم و کاملا پشت و روی آن را با آرد آغشته می کنیم و بعد کمی سینه مرغ را تکان می دهیم تا اضافه آرد آن خارج شود.

مرحله هفتم

بعد سینه مرغ را داخل ظرف تخم مرغ قرار می دهیم تا کاملا پشت و رو آن آغشته شود و بعد در ظرف پانکو یا آرد سوخاری قرار می دهیم و کاملا با آن آغشته می کنیم و بلافاصله داخل تابه می گذاریم تا سرخ شود و بعد سینه مرغ را بر می گردانیم تا طرف دیگر آن نیز سرخ شود.

مرحله هشتم

اگر تابه گنجایش دارد می توانیم ۲ یا ۳ تا سینه را داخل آن قرار دهیم. شنیسل آماده شده را در توری قرار می دهیم تا روغن اضافه آن خارج شود، سپس در ظرف مورد نظرمان می چینیم برای سرو کردن شنیسل میتوانید از انواع سبزیجات به عنوان دورچین استفاده کنید و یا کمی سیب زمینی سرخ کنید و یا از سس قارچ و خامه کنار شنیسل استفاده کنید که کاملا سلیقه ای هست و همچنین شنیسل رو به همراه سس گوجه یا فلفل تند نوش جان کنید و لذت ببرید.

ناهار و شام خوشمزه چی بپزم عکس شنیسل مرغ طرز تهیه شنیسل مرغ رژیمی طرز تهیه شنیسل مرغ دونفره طرز تهیه شنیسل مرغ با پنیر پیتزا طرز تهیه شنیسل مرغ شنیسل مرغ کجای مرغ است شنیسل مرغ چیست ادویه شنیسل مرغ

نکات تهیه شنیسل مرغ

  • اگه دوست ندارین از تخم مرغ برای کاور کردن شنیسل استفاده کنید میتونید به عنوان جایگزین از آب کاملا سرد استفاده کنید که نتیجه عالی و خوبی بهتون میده اگه برای کاور کردن مرغ‌ها به جای تخم مرغ از آب سرد استفاده کنید میتونید بعد از کاور کردن، مرغ‌ها رو بسته بندی و فریز کنید و در مواقع ضروری خارج و سرخ کنید.
  • برای تهیه شنیسل مرغ نیازی نیست مرغ خیلی استراحت کنه و نیم ساعت کافیه
  • به جای پودر سیر میتونید از یکی دو حبه سیر خرد شده استفاده کنید و به جای پودر زنجبیل میتونید از زنجبیل تازه استفاده کنید
  • در صورت دلخواه میتونید بعد از آغشته کردن ورقه های مرغ به تخم مرغ اونها رو داخل پنیر پارمسان بغلطونید و بعد دوباره داخل تخم مرغ بزنید و داخل پانکو بغلطونید که این کار طعم بسیار خوبی به شنیسل میده.
  • آب پیاز باعث ترد و خوشمزه شدن شنیسل مرغ میشه بنابراین اون رو حذف یا با پیاز خرد شده جایگزین نکنید.
  • صاف و بدون برجستگی بودن سطح شنیسل باعث زیبایی اون میشه برای اینکه سطح شنیسل کاملا صاف باشه مقداری پودر سوخاری یا پانکو رو روی صفحه کار بریزین و شنیسل مرغ رو روی اون قرار بدین و یک نایلون روی شنیسل بذارین و با وردنه به آرومی روی شنیسل بکشید. تا کاملا صاف بشه و پستی و بلندی نداشته باشه.
  • اگه میخواین شنیسل مرغ شما رژیمی باشه اونها رو داخل ظرفی بچینید و داخل فر گرم شده با دمای صد و هفتاد و پنج درجه سانتی گراد به مدت حدودی چهل دقیقه بپزید زمان گفته شده تقریبیه پس مواظب باشید شنیسل ها نسوزن یا خام باقی نمونن.

ساتین

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

نظرات شما ( 3 )
  1. نارگل می گوید

    من زنجبیل نمیزنم آویشن میریزم و فلفل سیاه و ادویه خوب میشه

  2. باران می گوید

    اینکه گفتید کمی با بیفکوب بکوبیم خیلی خوب میشه چون نازک میشه و حسابی ترد

  3. ثریا می گوید

    کسی میدونه چه مارکی آرد پولکی داره من هرچی گرفتم به اسم پولکی ولی هیچ کدوم اینطور نبود و معمولی بودن ممنون میشم اگه بگید