بیماری واسکولیت بیت الله عباسپور +عکس

0

علت مرگ بیت‌الله عباس پور علت بیماری و مریضی بیت‌الله عباس پور

بیت‌الله به بیماری نادر واسکولیت وگنر Vasculitis دچار شد که گفته می‌شود از هر ۱۵ میلیون نفر، تنها یک نفر ممکن است به این بیماری دچار شود.

همسر قهرمان پیشین ایران و جهان این روزها به سختی روزگار می‌گذراند. او به همراه «حنانه» تنها یادگار بیت‌الله در ماهدشت کرج ساکن است. همسر عباسپور با مبالغی که از گلریزان بیت‌الله جمع شده بود، به تازگی چاپخانه‌ای راه انداخته اما خودش می‌گوید اوضاع چندان روبه‌راه نیست.

همسر بیت الله عباس پور

به خانه او رفتیم تا ببینیم روزهای بعد از بیت‌الله چگونه می‌گذرد. وارد خانه که شدیم، بوفه بزرگی را روبه‌روی خود دیدیم که مدال‌ها و جام‌های کوه عضله ایران را در خود جای داده بود. عروسک کوچکی در میان مدال‌ها خودنمایی می‌کرد. همسرش می‌گفت این عروسک متعلق به دوران کودکی بیت‌الله است که فشارش می‌داد و ذوق می‌کرد. نکته جالب قلم‌نی بزرگی بود که در قسمت پایینی بوفه جا خوش کرده بود. شاید کمتر کسی می‌دانست که بیت‌الله خط زیبایی دارد و خطاطی هم می‌کند.

واسکولیت همسر بیت الله عباسپور دنیس جیمز درمان واسکولیت بیوگرافی بیت الله عباسپور بیماری واسکولیت بیماری بیت الله عباسپور

ارتباط دنیس جیمز با بیت الله عباس پور

پس از ورق زدن عکس‌هایی از آلبوم بیت‌الله، پای صحبت‌های همسرش نشستیم. مهم‌ترین سؤالی که ذهن دوستداران بیت‌الله عباسپور را مشغول کرده بود، ارتباط دنیس جیمز با مرگ قهرمان ایرانی بود. این که آیا مربی آمریکایی بیتو، داروهایی مسموم به او داده بود یا خیر. لیدا همتی این موضوع را تکذیب کرد و گفت: «بیت‌الله کاملا علمی بدنسازی را دنبال می‌کرد و اطلاعات دارویی بسیار بالایی هم داشت. او از دنیس جیمز، نه دارو و نه مکمل می‌گرفت. بیت‌الله معمولا چند روز مانده به مسابقات به آمریکا می‌رفت و با این مربی تمرین می‌کرد. تنها به این دلیل که دنیس جیمز، آمریکایی بود و بیت‌الله اعتقاد داشت اگر با یک مربی آمریکایی تمرین کند، دیگر حقش را نمی‌خورند. باز هم خوشا به معرفت او که کمپینی برای بیت‌الله تشکیل داد و نزدیک به ۸۵ میلیون تومان، پول را به دست ما رساند. همچنین پزشکان تأکید داشتند بیماری او به هیچ عنوان به داروها و مکمل‌ها ارتباط ندارد. جالب این‌که بدن بیت‌الله جزو ۱۵ درصدی بود که دارو هیچ تأثیری روی بدنش نداشت.»

بیت‌الله روزی یک و نیم میلیون تومان خرج بدنش می‌کرد

بیت‌الله در یکی از مصاحبه‌های تلویزیونی خود مدعی شده بود نزدیک به یک میلیارد تومان برای پرورش عضلاتش هزینه کرده است. به همین دلیل عده‌ای از ثروت و درآمد نجومی او صحبت می‌کردند. همسر بیت‌الله که حالا مستأجر است، با لبخندی تلخ جواب داد: «بیت‌الله روزی یک و نیم میلیون تومان خرج بدنش می‌کرد. یعنی ماهی ۴۵ میلیون تومان خرج ورزش بیت‌الله بود. درآمد بدی نداشت و خوب هم زندگی می‌کردیم اما پس از درگذشت او، زندگی ما به سختی می‌گذرد. هر چه داشتیم برای هزینه‌های بیمارستان و کفن و دفن بیت‌الله خرج کردیم. در آن مدت از چندین نفر هم پول قرض کرده بودیم که آنها را پس دادیم و حالا دیگر زندگی ما همین است که می‌بینید.»

واسکولیت همسر بیت الله عباسپور دنیس جیمز درمان واسکولیت بیوگرافی بیت الله عباسپور بیماری واسکولیت بیماری بیت الله عباسپور

حنانه دختر بیت‌الله عباس پور

حنانه، دختر بیت‌الله خندان و بازیگوش در اتاق می‌چرخید. یادگار بیتو ابتدا از ما خجالت می‌کشید اما در ادامه اتاقش را به ما نشان داد. سجاده سفید کوچکی وسط اتاق پهن بود. روی دیوار و کمدش پر از عکس‌های پدرش بود. مادرش می‌گفت از هر عکس چند تا چسبانده و تأکید کرده هیچ کدام هم نباید کنده شود. وقتی از مادرش در مورد دلتنگی‌های حنانه پرسیدیم، مکثی کرد و گفت: «حنانه، حنانه، حنانه… به مراسمی دعوت شده بودیم و حنانه مشغول بازی بود که یک دفعه با چشم گریان آمد پیش من. وقتی پرسیدم چه اتفاقی افتاده؟ گفت “چرا همه بچه‌ها پیش باباهایشان هستند اما بابای من پیشم نیست؟” روز اول مدرسه هم خیلی دلتنگی می‌کرد.»

همسر بیت‌الله گلایه داشت…. از بی‌توجهی‌های مسئولان. کسانی که روزهای بیماری دور بیت‌الله می‌چرخیدند اما حالا هیچ خبری از آنها نیست. قهرمان آسیا و جهان، نفر پنجم مستر المپیا و یکی از برترین بدنسازان قرن ایران دیگر در میان ما نیست اما دخترش هست تا بتواند در زمینه‌ای دیگر بار دیگر نام پدرش را زنده کند.

واسکولیت همسر بیت الله عباسپور دنیس جیمز درمان واسکولیت بیوگرافی بیت الله عباسپور بیماری واسکولیت بیماری بیت الله عباسپور

روزهای سخت دوران بیماری بیت‌الله عباس پور

بیت‌الله روزهای سختی را در دوران بیماری پشت سر گذاشت. همسرش می‌گوید مردی که روزگاری بازوانی پرقدرت داشت، دیگر مسافت چند متری را هم نمی‌توانست طی کند: «در ماه‌های ابتدایی، پزشکان از تشخیص بیماری او عاجز بودند تا این‌که پروفسور نصرت‌الله فیروزیان و دکتر محمدمهدی امام، تشخیص خطرناک‌ترین نوع واسکولیت را دادند. روده‌های او سوراخ شده بود و عفونت تمام بدنش را گرفته بود. ۱۵ سانت از روده‌اش را بریدند، بدنش را شست‌وشو دادند و سپس روده‌ها را دوختند.

بیت‌الله هیچ وقت عادت نداشت که چیزی هوس کند اما وقتی او را به خانه بردیم، یک دفعه گفت هوس کله‌پاچه کرده‌ام. این کار باعث شد روده‌های او مجددا سوراخ شود و باز هم ۱۵ سانت از روده‌اش را بریدند. بماند که در بیمارستان برای قهرمان جهان، تخت خالی نداشتند. یک بار وقتی می‌خواستند او را جراحی کنند، مسئولان بیمارستان گفتند تا زمانی که ۳۰ میلیون تومان واریز نکنید، او را عمل نمی‌کنیم. با این که مسئولان وعده‌هایی داده بودند اما در نهایت مجبور شدم خودم این پول را تهیه و واریز کنم. هر چه داشتیم برای هزینه‌های درمان او فروختیم. از جمله خودروی بیت‌الله و خیلی چیزهای دیگر. بیت‌الله در دوران بیماری زجر زیادی کشید. من هیچ وقت ناله او را نشنیده بودم اما کار به جایی رسیده بود که بیت‌الله از درد به خود می‌پیچید و فریاد می‌کشید. دارو روی بدنش اثری نداشت و واسکولیت به ترتیب کبد، کلیه، شش سمت راست، شش سمت چپ و در نهایت قلبش را از کار انداخت. من به واسطه حضور در بیمارستان با علائمی که روی مانیتور متصل به او وجود داشت، آشنا بودم. روز آخر، ساعت ۸ صبح سوم شهریور دیدم که دیگر….» بغض امانش نداد تا جمله‌اش را تمام کند.

در زمان بیماری پر هزینه بیت‌الله عباسپور، دو مراسم گلریزان جهت تأمین مخارج سنگین بیمارستان برگزار شد: «یکی از این مراسم را شوهر خواهرم برگزار کرد که حدود ۱۲۴ میلیون تومان جمع شد. دیگری را هم هیئت پرورش اندام کرج برگزار کرد که گفته شد حدود ۴۰۴ میلیون تومان جمع شده اما بعدها ادعا کردند در محاسبات اشتباه شده و ۱۹ میلیون تومان را ۱۹۰ میلیون حساب کرده‌اند. بعد قرار شد یکی از مسئولان هیئت، خودش کسری مبلغ را جبران کند و به ما چک داد اما تا این لحظه، پولی به دست ما نرسیده است. البته حدود ۲۵۰ میلیون تومان از این مبلغ به ما داده شده ولی برای ۱۵۰ میلیون باقی مانده، می‌گویند بروید شکایت کنید. من گفتم پول را به من ندهید و برای حنانه خانه بخرید. به نظر من مرد، کسی است که در این شرایط به داد ما برسد.»

واسکولیت همسر بیت الله عباسپور دنیس جیمز درمان واسکولیت بیوگرافی بیت الله عباسپور بیماری واسکولیت بیماری بیت الله عباسپور

بیماری واسکولیت Vasculitis چه بیماری است؟

‌بیماری واسکولیت از بیماری‌های نادر است که از ویژگی‌های آن التهاب عروق خونی است. هر سال ۱۰ – ۱۵ مورد در هر یک میلیون نفر گرفتار می‌شوند و بیش‌تر در افراد بالای ۵۰ سال دیده می‌شود ولی کودکان و جوانان را نیز می‌تواند درگیر کند. می‌تواند هر یک از رگ‌های خونی بدن را تحت تاثیر قرار دهد و باعث انواع علائم و عوارض بالقوه شود. التهاب باعث تورم دیواره رگ‌های خونی، کاهش و یا حتی مسدود کردن جریان خون به بافت‌ها و اندام می شود.

درمان با هدف کاهش التهاب عروق خونی و بهبود عملکرد موثر اندام‌های بدن است. میزان آسیب واسکولیت بستگی دارد که چه بخشی از بدن را تحت تاثیر قرار دهد دیواره‌های رگ‌های خونی آسیب دیده می‌تواند سبب تورم و برآمدگی «آنوریسم» شود و حتی ممکن است پاره شود و ایجاد خونریزی در داخل بدن کند، علاوه بر آسیب به عروق خونی می‌تواند به بافت‌ها یا اندام‌های بدن که توسط رگ‌های خونی تغذیه می‌شوند آسیب برساند.

واسکولیت همسر بیت الله عباسپور دنیس جیمز درمان واسکولیت بیوگرافی بیت الله عباسپور بیماری واسکولیت بیماری بیت الله عباسپور

علت واسکولیت چیست؟

اصطلاح واسکولیت شامل طیف وسیعی از بیماری‌های مختلف و کاملاً متفاوت است واسکولیت به معنای واقعی کلمه التهاب در رگ‌های خونی است و ممکن است همه چیز از یک واکنش نوع آلرژی خفیف تا شاید قرار گرفتن در معرض «دارو، یک ماده شیمیایی و یا عاملی در طبیعت مانند گزیدگی حشرات تا یک بیماری خود ایمنی چند ارگانی سیستمیک جدی» که می‌تواند تهدید کننده زندگی باشد به همین دلیل، تمام انواع واسکولیت باید بسیار جدی در نظر گرفته شود زیرا یک بیماری بالقوه کشنده است تا زمانی که خلاف آن ثابت شود.

اگر چه واسکولیت سیستمیک در حال حاضر غیر قابل درمان است، ولی قابل کنترل است و می‌توان آن را با دارو‌های مدرن کنترل کرد. اگر در مراحل اولیه به درستی تشخیص داده شود و پس از آن به درستی و به طور موثر درمان شود بیش‌تر بیماران به خوبی بهبود، و با مراقبت مناسب مستمر، هم‌چنان به یک زندگی خوب و عادی ادامه می‌دهند. واسکولیت اگر به موقع تشخیص داده نشود و مورد درمان قرار نگیرد می‌تواند منجر به عوارض غیر‌قابل برگشت و کشنده شود.

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ